Doświadczenie klienta (Customer Experience/CX) jest wynikiem każdej interakcji konsumenta z Twoją firmą, od poruszania się po stronie internetowej, przez rozmowę z konsultantem po otrzymanie zamówienia. Wszystko, co robisz, wpływa na percepcję klientów i ich decyzje o ponownym zakupie. Jeśli chcesz osiągnąć sukces, musisz zadbać o swoich odbiorców. Sprawdź, jak pozyskać zadowolonych i lojalnych klientów!
Strategia obejmuje wiele kanałów sprzedaży, obsługi klienta i marketingu. Zadbaj o spójną komunikację we wszystkich kanałach online i offline na każdym etapie ścieżki zakupowej. W ten sposób poprawisz wyniki sprzedaży. Jak pokazują badania, większość klientów oczekuje pomocy w czasie rzeczywistym, niezależnie od kanały. Zadowoleni klienci chętniej do Ciebie wrócą, jednocześnie polecą Cię rodzinie i znajomym.
Aby konsultanci i przedstawiciele handlowi mogli rzeczywiście pomóc klientowi, muszą zdobyć dogłębną wiedzę na temat produktów i usług. Pamiętaj, by regularnie przeprowadzać szkolenia sprzedażowe. Pozwól pracownikom zadawać pytania, by w pełni zrozumieli tajniki produktu.
Oprócz tego ustal wysokie standardy obsługi klienta. Upewnij się, że każdy pracownik rozumie, jaka jest rola. Wyjaśnij, dlaczego powinni być zawsze uprzejmi, punktualni i pozytywnie nastawieni do życia. Podkreśl ważną rolę pracy zespołowej.
Chatboty i narzędzia samoobsługowe mogą być nieocenionym sposobem pomocy klientom w przypadku prostych zapytań. Odciążają konsultantów call center. Dodatkowo skracają czas czekania na odpowiedź, chroniąc Cię przed niezadowoleniem klienta.
Poszukaj systemu, który oferuje pełną integrację z innymi narzędziami biznesowymi. Upewnij się, że zapewnia dane w czasie rzeczywistym ze wszystkich działów, tak aby pracownicy mieli wszystkie potrzebne informacje na wyciągnięcie ręki.
Bez względu to, ile czasu i wysiłku włożysz w prowadzenie firmy, nigdy nie będziesz w stanie rozwiązać każdego problemu klienta. Warto więc zapytać go o dobre i złe wrażenia związane z Twoją marką. Dzięki temu dowiesz się, na jakie obszary należy zwrócić większą uwagę. Niezależnie od tego, czy będzie to ankieta telefoniczna przeprowadzana pod koniec rozmowy z serwisantem, formularz wysłany bezpośrednio z narzędzia CRM, czy formularz na stronie “Skontaktuj się z nami”, stwórz miejsce, w którym klienci mogą swobodnie wyrazić swoją opinię. W ten sposób zmniejszasz ryzyko, że wypowiedzą się negatywnie na temat Twojej firmy w mediach społecznościowych.
Widget poprawia jakość obsługi klienta. Dodatkowo zwiększa współczynnik konwersji. Zapewnia spersonalizowaną i interaktywną komunikację na każdym etapie ścieżki zakupowej. Nowoczesny widget na stronę www pozwala klientom wybrać jedną z trzech form kontaktu: e-mail (formularz kontaktowy), callback (zamówienie oddzwonienia) i czatu. Decydując się na takie rozwiązanie, możesz ich wygodnie obsłużyć w jednym systemie. Dzięki temu poprawisz wyniki sprzedaży i zapewnisz wysoką jakość obsługi klienta, oszczędzając przy tym sporo czasu.
Dodaj komentarz