Bez względu na to, w jakiej branży funkcjonuje nasza firma, musimy zadbać o to, by dotrzeć do klienta. Jeżeli nastawiamy się na działalność i promocję w internecie, to szczególnie dużo uwagi musimy poświęcić SEO.
Pojęcie SEO oznacza optymalizację strony pod kątem wyszukiwarki. Oznacza to, że kiedy klient wpisze w wyszukiwarkę internetową frazę związaną z działalności firmy i konkretnym rodzajem usług, to właśnie nasza strona wyświetli się na szczycie listy. Jest to o tyle istotne, że internauci przeglądają wyniki tylko z pierwszej strony, a najczęściej koncentrują się na kilku z góry. Nawet jeśli mamy dobrą ofertę, ale jesteśmy daleko w wyszukiwarce, to nasze dochody nie wzrosną. Aby uzyskać pożądany efekt i dostać się na pierwszą stronę, trzeba zadbać właśnie o pozycjonowanie. Pomogą w tym różnego rodzaju narzędzia SEO. Z jakimi warto się zaznajomić?
Dzięki temu narzędziu będziemy w stanie kontrolować uzyskane w wyszukiwarce wyniki strony. Znajomość funkcji programu dostarczy nam dużo informacji. Możemy dowiedzieć się m.in. tego, jakie frazy kluczowe warto zamieścić w treściach, które miejsca witryny pojawiają się w linkach zewnętrznych, czy wszystkie zawarte na witrynie treści są unikatowe i wiele innych.
To również jedno z popularniejszych narzędzi Google. Jest darmowe i pozwala na prześledzenie, jakich fraz kluczowych szukają w danym czasie internauci i jakie tematy wydają się im najbardziej interesujące. Na tej podstawie możemy zweryfikować, czy nasze treści mogą okazać się dla użytkowników ciekawe, a może warto byłoby coś do nich dodać lub zmienić?
To następne przydatne narzędzie Google. Dzięki niemu można sprawdzać wydajność strony na urządzeniach mobilnych i stacjonarnych. Efekty analizy wydajności wyraża się to w punktach, a im bliżej im do 100, tym lepiej. Ponadto PageSpeed Insights pozwala wykryć błędy na stronie obniżające prędkość ładowania. Nie tylko dostaniemy listę błędów, ale też ich rozwiązanie.
To jedno z bardziej lubianych przez specjalistów od SEO oprogramowanie. Narzędzie pozwala zrobić zaawansowany audyt strony pod kątem głównych parametrów SEO. Szybko zdiagnozuje, czy są uszkodzone linki, jakie trzeba naprawić, przeanalizuje tytuły poszczególnych stron, znajdzie zduplikowane treści, a nawet zweryfikuje, czy pisownia i gramatyka nie wymagają poprawy.
W pozycjonowaniu pomoże również Marketing Miner. Dostarczy wielu cennych informacji, na podstawie których podniesiemy stronę w rankingu. Dowiemy się, jakich słów kluczowych używa nasza konkurencja, sprawdzimy widoczność witryny w sieci, łatwo możemy monitorować wzmianki na temat marki, czy zająć się Link Buildingiem.
Jest to kolejne narzędzie, o którym wspomnieć musimy. Podobnie, jak poprzednie pozwala analizować stronę i dobierać frazy kluczowej. Pozwala śledzić zmiany w algorytmach, sprawdzać wskaźniki SEO, pomaga znaleźć możliwości budowy contentu.
Dodaj komentarz