Z dobrodziejstw Amazona korzysta wiele firm na całym świecie. Obecnie na tej platformie aktywnie kupuje ponad 100 milionów użytkowników w Europie. Jeśli planujesz skończyć z pracą na etacie i myślisz o własnym biznesie, może to właśnie Amazon jest miejscem, którego szukasz?
Cała branża e-commerce rozwija się wyjątkowo prężnie. Jednak aby sprzedawać skutecznie, trzeba mieć doświadczenie w prowadzeniu biznesu na platformach sprzedażowych. W kontekście rosnącej popularności e-commerce, kluczowe może okazać się zgłębienie tematu jakim jest sprzedaż na Amazon, co stanowi doskonałą okazję do rozszerzenia zasięgu Twojego biznesu na rynki międzynarodowe. Konkurencja na tej platformie jest dosyć duża, a sklepy internetowe, czy aukcje należy odpowiednio wypromować. Tak samo ważne jest dotarcie do dużej grupy klientów, a właśnie to w prosty sposób można osiągnąć na Amazonie.
Obecnie oficjalnie Amazon nie prowadzi działalności w Polsce, jednak umożliwia sprzedaż na Amazon przedsiębiorcom z Polski. W krajach rozwiniętych ok. 55% użytkowników korzysta z wyszukiwarki na Amazonie, a zaledwie 28% z Google. Oznacza to, że sprzedając na Amazonie, masz większą szansę na dotarcie ze swoim produktem do klienta, aniżeli prowadząc kampanię Google Ads kierującą do własnej witryny.
Poza tym logując się na niemiecką stronęamazon.de, masz dostęp do polskiego interfejsu. Aby być sprzedawcą, musisz posiadać własną firmę i potwierdzić jej legalność. Jeśli planujesz rezygnację z etatu na rzecz e-commerce, Amazon będzie dla ciebie idealną propozycją. Rozwój i sprzedaż na pewno będą przebiegać sprawniej niż w sklepie internetowym.
„Zanim jednak będziesz perfekcyjnym sprzedawcą, musisz znać specyfikę Amazona, ponieważ nie jest to typowa platforma sprzedażowa. Zapewnia o wiele większe dotarcie do klientów, niż popularny eBay.” – mówi ekspert z firmy Nethansa.
Pamiętaj, że podczas rejestracji będzie trzeba udowodnić, że masz legalnie działającą firmę i mieszkasz pod wskazanym adresem. Z tego względu przygotuj się na to, że konieczne będzie okazanie dokumentów potwierdzających tożsamość.
Zakładając swoje konto na Amazon, możesz wybrać plan odpowiedni do częstotliwości Twojej sprzedaży. W wersji podstawowej nie musisz uiszczać żadnych opłat, masz jednak ograniczenie w postaci 40 sprzedanych produktów miesięcznie lub płatną, w której takich limitów nie ma.
Na Amazonie możesz sporo zarobić, ale musisz mieć wiedzę i pewną strategię rozwoju. Początki nie zawsze są proste, ale stopniowo będziesz wiedzieć, jak maksymalizować zyski. Musisz zacząć od sprecyzowania celu, do którego będziesz dążyć. Ważna jest też znajomość rynku i konkurencji. Analizuj ceny, dotychczasową sprzedaż (jeśli takowa już była), przemyśl kwestię zapasów produktów i pomyśl, które obszary działalności trzeba dopracować.
Zanim wystawisz przedmioty na sprzedaż, upewnij się, czy klienci na pewno ich szukają. Jeśli nie ma popytu, to trudno będzie zachęcić ich do zakupu. Poza tym sprawdź, jakie frazy wpisują klienci, którzy szukają przedmiotów takich samych lub podobnych do Twoich. Tak samo przyjrzyj się cenom. W wielu przypadkach da się negocjować z dostawcami, więc być może uda się ustalić cenę na wyjątkowo konkurencyjnym poziomie.
Dobrze przemyśl kwestię zapasów. Teoretycznie Amazon nie wymaga tego, byś miał duży magazyn i mnóstwo produktów. Zresztą jest to mało opłacalne na początku działalności. Jednak nie możesz sobie pozwolić na to, by brakło ci towarów do wysyłki. Sprzedawcy są nieustannie monitorowani i 90% zamówień musi być realizowanych w ciągu 48 godzin od zakupu. W przeciwnym razie grozi ci zamknięcie konta. Dlatego też musisz przemyśleć, jaka liczba towarów jest niezbędna w zapasie oraz jak długo trwa dostawa.
Super napisany artykuł, myślę że warto przed rozpoczęciem działań na Amazonie, zapoznać się z podstawowymi pojęciami, polecam w tym przypadku Blog amzteam.pro/rzeczy-ktore-musisz-wiedziec-sprzedajac-amazon-fba-amz/