Anna Kolisz

Anna Kolisz – Nasza biznesowa podróż trwa

Opublikowano: 29 listopada 2017

Praca uszczęśliwia nas, a sukcesy dodają skrzydeł. To sprawia, że nie zrażamy się napotykanymi przeszkodami. Wręcz przeciwnie – idziemy do przodu – mówi Anna Kolisz, wiceprezes i dyrektor zarządzający ANKOL Sp. z o.o.

Jesteście państwo laureatami wielu nagród, ostatnie to Ambasador Polskiej Gospodarki oraz VIP Biznesu. Czym dla państwa jest biznes?

Anna Kolisz – Biznes to wyzwanie, które pozwala realizować wizje i pasje. Odwaga, optymizm wsparte doświadczeniem zawodowym, wiedzą i determinacją ułatwiają osiągnięcie tego, co dla innych niemożliwe. Dodatkowo wiedza branżowa i znajomość rynków były podstawą wyspecjalizowania naszej działalności w zakresie lotnictwa. Zbudowaliśmy markę ANKOL o uznanej renomie w Polsce i na świecie, która odzwierciedla nasze charaktery, ideały oraz wartości. Biznes nie pozwala stać w miejscu, to nieustanne poszukiwanie szans, aktualizowanie posiadanej wiedzy, analiza potrzeb rynkowych.

Wysoka pozycja w wymagającej branży lotniczej to efekt konsekwencji w realizacji strategii budowania silnej i zyskownej marki. Poprzez projakościowe działania, które gwarantują najwyższą jakość i skuteczność transakcji, dążyliśmy do jak najlepszych wyników. Cieszymy się, że nasze podejście do biznesu spotyka się z wysokim uznaniem, co jest dowodem, że znaleźliśmy się w elitarnym gronie Ambasadorów Polskiej Gospodarki oraz VIP-ów Biznesu, a te tytuły mówią same za siebie.

Ale ANKOL to nie tylko biznes. To też działalność prospołeczna.

Anna Kolisz – Tak, w naszym rozumieniu biznes to nie tylko dążenie do dobrych wyników ekonomicznych. To również odpowiedzialność wobec zatrudnionych pracowników i środowiska społecznego w szerokim zakresie. Widzimy ogrom potrzeb, które nie są nam obojętne. Dlatego ukierunkowaliśmy działania prospołeczne na pomoc tym, których los zależy wyłącznie od innych. Szczególną troską obejmujemy dzieci, zwłaszcza te z ubogich rodzin, chore i niepełnosprawne. Angażujemy się m.in. w pomoc różnym fundacjom i stowarzyszeniom.

Szczególną opieką objęliśmy dzieci będące w śpiączce, czyli podopiecznych Fundacji ,,Akogo”. Ponadto dzielimy się doświadczeniem i wiedzą, by promować wśród młodych ludzi aktywność społeczną, a także zaszczepiać w nich działania związane z przedsiębiorczością. W ramach powołanej Ambasady Przedsiębiorczości Mielec, której przewodniczę, należącej do Międzynarodowej Federacji Ambasadorów Przedsiębiorczości Kobiet, wspieram rozwój i aktywizację zawodową kobiet. Uważam, że w ten sposób możemy współtworzyć nowoczesne społeczeństwo.

Widoczne jest, że efektem państwa działalności są wyróżnienia i nagrody, których liczba jest imponująca.

Anna Kolisz – Krok po kroku realizowaliśmy założone cele, inwestowaliśmy w rozwój, innowacje i wiedzę, co pozwoliło zbudować nowoczesną, silną i rozpoznawalną markę. Wśród naszych odbiorców są departamenty obrony wielu państw oraz lotnicze zakłady produkcyjno-remontowe w 34 krajach. Kontrakty realizujemy w drodze przetargów, na podstawie rządowych zezwoleń oraz uprawnień do uczestnictwa w przetargach państw grupy NATO. Poprzez przedstawicielstwa zachodnich producentów na dystrybucję części do zakładów lotniczych w Europie Wschodniej stworzyliśmy pomost wymiany handlowej i technologicznej między Wschodem a Zachodem.

Liczne nagrody przyznawane nam na arenie krajowej bardzo szybko wpłynęły na pozycję firmy, a umocniły ją wyróżnienia międzynarodowe. Wszystkie one kreują wizerunek i zaufanie do marki ANKOL. Oboje z mężem jesteśmy także laureatami indywidualnych nagród przyznanych przez światowych ekspertów za całokształt osiągnięć biznesowych.

Wielokrotnie przy okazji naszych rozmów podkreślaliście państwo, że praca to wielka pasja. Jakie są państwa największe marzenia z tym związane?

Anna Kolisz – Tak, praca jest wielką pasją, która determinuje nas do ciągłego rozwoju zarówno osobistego, jak i zawodowego. Praca uszczęśliwia nas, a sukcesy dodają skrzydeł. To sprawia, że nie zrażamy się napotykanymi przeszkodami. Wręcz przeciwnie – idziemy do przodu, bo dalszy dynamiczny rozwój firmy jest naszym celem. To nasza podróż w dążeniach do stabilności firmy tu i teraz oraz w przyszłości.