W świecie zegarków Rolex, Pattek Phillippe, czy IWC Schafhausen są uważane za najwyższą półkę wśród chronografów. Atlantic – krótka historia.
26 marca 1845 roku na świat przychodzi Eduard Kummer uważany za jednego z ojców szwajcarskiego przemysłu zegarmistrzowskiego. Rzemiosła uczył się przez wiele lat, z dala od swoich rodzinnych stron we Francji, aby w końcu powrócić do rodzinnego Bettlach jako wykwalifikowany mistrz. W 1888 roku Eduard zakłada firmę, która początkowo nosi nazwę Eduard Kummer Battelach, która w późniejszych latach przekształcić się w Atlanic. W Bettlach powstaje okręg przemysłu zegarmistrzowskiego. Manufaktura Kummera zatrudnia na początku 20 pracowników, a z końcem XIX w. 720 osób.
Pierwsze zegarki Atlantic z cyrklem i kotwicą w logo pojawiły się na rynku w 1932 roku. Były to pierwsze na świecie wodoszczelne chronografy, nowa nazwa miała kojarzyć się z wodą. W latach 50-tych doszło do dwóch istotnych wydarzeń dla marki Atlantic.
W świecie zegarków było to odkrycie na miarę wynalezienia koronki przez Phatka Philippa. Kolejnym istotnym wydarzeniem było pojawienie się w 1950 roku firmy na polskim rynku. W połowie lat 60 – tych były to jedne z najczęściej kupowanych zegarków w PRL, chociaż rynek był pełen o wiele tańszych niemieckich czy radzieckich ,,wynalazków’’. Najsłynniejszym modelem tej marki był i jest po dzień dzisiejszy ,,Worldmaster’’, produkowany od lat 50-tych. Należy zwrócić uwagę, że modele ,,Weltmeister’’ oraz ,,Varldsmastarur’’ są również ,,Worldmasterami’’, lecz produkowanymi na inne rynki.
Kolejną nowością było wyprodukowanie tytanowego ,,Nautilusa’’ wodoszczelnego na głębokość do 1000 metrów. Oczywiście żaden człowiek nie jest w stanie przeżyć pod ciśnieniem wody na głębokości 1 km, ale był to skuteczny zabieg marketingowy, mający na celu pokazanie wcześniej niemożliwego.
Cechą charakterystyczną zegarków Atlantikc jest ich tradycyjny wygląd (mowa tu o linii ,,Worldmaster’’). Posiadają klasyczny elegancki wygląd, stylistyką koperty nawiazując do lat 30 – 40 ubiegłego wieku. Każdy model wyposażony jest w szwajcarski mechanizm na kamieniach ETA.
zdj. materiały prasowe
Mateusz Arwaniti – Sierański
Dodaj komentarz