Aby kampania reklamowa w internecie była skuteczna, należy odpowiednio ją zoptymalizować. Narzędziem niezbędnym do analizy jakości kampanii i wykrycia jej ewentualnych błędów jest audyt AdWords. Dzięki niemu dowiesz się, które elementy Twoich kampanii należy ulepszyć, aby reklamy były bardziej efektywne.
W obecnych czasach każda licząca się na rynku firma musi prowadzić działania z zakresu marketingu internetowego. Załóżmy, że prowadzisz salon fryzjerski i postanowiłeś zainwestować w reklamę w internecie. Prowadzisz kolejne kampanie w Google, ale nie przekładają się one na wzrost zainteresowania Twoją witryną, czy – co ważniejsze – na zwiększenie ruchu w Twoim salonie. Zadajesz sobie pytanie – co poszło nie tak? Być może Twoje kampanie reklamowe nie były odpowiednio zoptymalizowane? W tym przypadku najlepszym rozwiązaniem jest zlecenie wykonania audytu Google AdWords profesjonalistom.
Audyt AdWords jest to ocena niezależnego specjalisty mającą na celu określenie, które elementy prowadzonej kampanii są nieskuteczne. W trakcie audytu sprawdzane są m.in.:
Po przeprowadzeniu audytu specjalista przedstawia raport, w którym powinny być wyróżnione obszary kampanii wymagające zmian. Podjęcie działań mających na celu eliminację zaistniałych błędów spowoduje, iż w krótkim czasie Twoja kampania reklamowa w internecie będzie bardziej skuteczna.
Istnieje wiele obszarów, które specjalista zajmujący się poprawą Twoich reklam powinien przeanalizować, abyś mógł prowadzić skuteczne kampanie AdWords. Do najważniejszych z nich należą:
Aby prowadzenie kampanii reklamowych było skuteczne, ważne jest, żeby nie ograniczać działań jedynie do narzędzi AdWords, ale również zapewnić połączenie z Google Analytics. Dzięki temu można uzyskać wiele wartościowych danych, a także na bieżąco sprawdzać skuteczność kampanii.
Niezwykle istotnym elementem audytu jest sprawdzenie poszczególnych ustawień prowadzonych kampanii. Do najważniejszych z nich należą: weryfikacja typu kampanii, sprawdzenie harmonogramu godzinowego i dziennego, ustawień geograficznych czy dostosowania stawek do lokalizacji, urządzeń i pory dnia. Odpowiednio zoptymalizowane ustawienia pod kątem tych kryteriów powinny zwiększyć efektywność Twoich kampanii.
Najważniejszym krokiem w analizie tego elementu jest sprawdzenie adekwatności zastosowanej struktury, a także wykrycie ewentualnych błędów i zaproponowanie zmian. Dobrze uporządkowana struktura poprawia efektywność zarządzania reklamami.
Dobrze dobrane słowa kluczowe to podstawa skutecznej kampanii AdWords. W trakcie audytu szczególny nacisk kładzie się na dopasowanie słów kluczowych, aby precyzyjnie opisywały reklamowany produkt bądź usługę. Należy zwrócić uwagę na ustawienia maksymalnych stawek CPC, a także sprawdzić Wynik Jakości. Ponadto, niezwykle ważna jest weryfikacja wykluczających się słów kluczowych.
Treść reklam jest jednym z najważniejszych czynników decydujących o tym, czy potencjalny odbiorca zainteresuje się naszym komunikatem, czy nie. Tekst powinien być atrakcyjny, dopasowany językowo do grupy docelowej, a także podkreślać zalety oferowanych produktów bądź usług. Dlatego istotne jest, aby podczas audytu specjalista sprawdził dopasowanie tekstów do wyświetlanych reklam, ich poprawność zarówno stylistyczną, jak i techniczną oraz jakość elementów takich jak wezwania do działania.
W trakcie przeprowadzania audytu AdWords nie można zapomnieć o analizie najważniejszych wskaźników, m.in.: współczynnika klikalności, współczynnika konwersji, średniego CPC, współczynnika odrzuceń czy Wyniku Jakości.
Oprócz omówionych elementów audyt AdWords składa się z wielu innych, równie istotnych obszarów, które zostają poddane sprawdzeniu. Analizuje on poszczególne kampanie, ich skuteczność, a także wskazuje elementy, które wymagają natychmiastowej poprawy w celu uzyskania lepszych wyników.
Jeżeli tworzysz kampanie reklamowe w internecie i czujesz, że podejmowane przez Ciebie działania nie przynoszą oczekiwanych efektów – powinieneś zainteresować się zleceniem audytu AdWords. Powracając do przykładu salonu fryzjerskiego – pomimo że inwestujesz w marketing internetowy, nie przynosi on wymiernych efektów w postaci zwiększenia liczby klientów. Po wykonanym przez agencję audycie, dowiesz się, które elementy kampanii należy poprawić, aby ich widoczność w sieci reklamowej Google wzrosła. Kompleksowe usługi związane z audytem AdWords pozwalają zoptymalizować Twoje działania reklamowe, abyś mógł prowadzić skuteczne kampanie w przyszłości.
Tekst napisany we współpracy z firmą EACTIVE
Dodaj komentarz