Google AdWords

Kampania reklamowa w internecie – sprawdź jej skuteczność

Opublikowano: 17 listopada 2020

Aby kampania reklamowa w internecie była skuteczna, należy odpowiednio ją zoptymalizować. Narzędziem niezbędnym do analizy jakości kampanii i wykrycia jej ewentualnych błędów jest audyt AdWords. Dzięki niemu dowiesz się, które elementy Twoich kampanii należy ulepszyć, aby reklamy były bardziej efektywne.

W obecnych czasach każda licząca się na rynku firma musi prowadzić działania z zakresu marketingu internetowego. Załóżmy, że prowadzisz salon fryzjerski i postanowiłeś zainwestować w reklamę w internecie. Prowadzisz kolejne kampanie w Google, ale nie przekładają się one na wzrost zainteresowania Twoją witryną, czy – co ważniejsze – na zwiększenie ruchu w Twoim salonie. Zadajesz sobie pytanie – co poszło nie tak? Być może Twoje kampanie reklamowe nie były odpowiednio zoptymalizowane? W tym przypadku najlepszym rozwiązaniem jest zlecenie wykonania audytu Google AdWords profesjonalistom.

Czym jest audyt AdWords?

Audyt AdWords jest to ocena niezależnego specjalisty mającą na celu określenie, które elementy prowadzonej kampanii są nieskuteczne. W trakcie audytu sprawdzane są m.in.:

  • prawidłowość ustawień konta AdWords,
  • dopasowanie struktury kampanii do celów biznesowych,
  • poprawność zbieranych danych,
  • dopasowanie słów kluczowych.

Po przeprowadzeniu audytu specjalista przedstawia raport, w którym powinny być wyróżnione obszary kampanii wymagające zmian. Podjęcie działań mających na celu eliminację zaistniałych błędów spowoduje, iż w krótkim czasie Twoja kampania reklamowa w internecie będzie bardziej skuteczna.

Elementy sprawdzane w trakcie audytu AdWords

Istnieje wiele obszarów, które specjalista zajmujący się poprawą Twoich reklam powinien przeanalizować, abyś mógł prowadzić skuteczne kampanie AdWords. Do najważniejszych z nich należą:

  • Konfiguracja z narzędziami Google

Aby prowadzenie kampanii reklamowych było skuteczne, ważne jest, żeby nie ograniczać działań jedynie do narzędzi AdWords, ale również zapewnić połączenie z Google Analytics. Dzięki temu można uzyskać wiele wartościowych danych, a także na bieżąco sprawdzać skuteczność kampanii.

  • Ustawienia kampanii

Niezwykle istotnym elementem audytu jest sprawdzenie poszczególnych ustawień prowadzonych kampanii. Do najważniejszych z nich należą: weryfikacja typu kampanii, sprawdzenie harmonogramu godzinowego i dziennego, ustawień geograficznych czy dostosowania stawek do lokalizacji, urządzeń i pory dnia. Odpowiednio zoptymalizowane ustawienia pod kątem tych kryteriów powinny zwiększyć efektywność Twoich kampanii.

  • Struktura kampanii

Najważniejszym krokiem w analizie tego elementu jest sprawdzenie adekwatności zastosowanej struktury, a także wykrycie ewentualnych błędów i zaproponowanie zmian. Dobrze uporządkowana struktura poprawia efektywność zarządzania reklamami.

  • Słowa kluczowe

Dobrze dobrane słowa kluczowe to podstawa skutecznej kampanii AdWords. W trakcie audytu szczególny nacisk kładzie się na dopasowanie słów kluczowych, aby precyzyjnie opisywały reklamowany produkt bądź usługę. Należy zwrócić uwagę na ustawienia maksymalnych stawek CPC, a także sprawdzić Wynik Jakości. Ponadto, niezwykle ważna jest weryfikacja wykluczających się słów kluczowych.

  • Teksty reklam

Treść reklam jest jednym z najważniejszych czynników decydujących o tym, czy potencjalny odbiorca zainteresuje się naszym komunikatem, czy nie. Tekst powinien być atrakcyjny, dopasowany językowo do grupy docelowej, a także podkreślać zalety oferowanych produktów bądź usług. Dlatego istotne jest, aby podczas audytu specjalista sprawdził dopasowanie tekstów do wyświetlanych reklam, ich poprawność zarówno stylistyczną, jak i techniczną oraz jakość elementów takich jak wezwania do działania.

  • Wskaźniki kampanii

W trakcie przeprowadzania audytu AdWords nie można zapomnieć o analizie najważniejszych wskaźników, m.in.: współczynnika klikalności, współczynnika konwersji, średniego CPC, współczynnika odrzuceń czy Wyniku Jakości.

Oprócz omówionych elementów audyt AdWords składa się z wielu innych, równie istotnych obszarów, które zostają poddane sprawdzeniu. Analizuje on poszczególne kampanie, ich skuteczność, a także wskazuje elementy, które wymagają natychmiastowej poprawy w celu uzyskania lepszych wyników.

Czy potrzebuję audytu, aby tworzyć skuteczne kampanie AdWords?

Jeżeli tworzysz kampanie reklamowe w internecie i czujesz, że podejmowane przez Ciebie działania nie przynoszą oczekiwanych efektów – powinieneś zainteresować się zleceniem audytu AdWords. Powracając do przykładu salonu fryzjerskiego – pomimo że inwestujesz w marketing internetowy, nie przynosi on wymiernych efektów w postaci zwiększenia liczby klientów. Po wykonanym przez agencję audycie, dowiesz się, które elementy kampanii należy poprawić, aby ich widoczność w sieci reklamowej Google wzrosła. Kompleksowe usługi związane z audytem AdWords pozwalają zoptymalizować Twoje działania reklamowe, abyś mógł prowadzić skuteczne kampanie w przyszłości.

Tekst napisany we współpracy z firmą EACTIVE

Udostępnij ten post:



Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *


Powiązane treści
kontener magazynowy
Kontenery magazynowe są nieodłącznym elementem współczesnego...
Anna Maria Porowska
Anna Maria Porowska jest wybitną postacią w świecie...
Jak współpracować z markami
W dynamicznie rozwijającym się świecie marketingu influencer...
biuro rachunkowe
Biura rachunkowe mogą podchodzić do realizacji usług w różny...
Małgorzata Kuliga
Biznes to dla nas nie tylko zarobek, lecz przede wsz...