Dzisiaj sukces firmy zależy przede wszystkim od tego, jak jej domena jest widoczna i odbierana w social mediach, jaką pozycję zajmuje w wyszukiwarkach internetowych, a także, jak gość odnajduje się w jej nawigacji. Strona www jest dzisiaj absolutną podstawą do tego, żeby zaistnień na rynku. Czy w takim razie na posiadaczu takiej strony ciąży konieczność sprawdzania jej bezpieczeństwa strony oraz widoczności w sieci?
Każdy właściciel dowolnej witryny musi wiedzieć, co to jest indeksowanie stron i jak można wykorzystać go do zwiększenia popularności, w czym pomaga również regularne przeprowadzanie audytu SEO. Coraz częściej sprawdzanie strony www pod kątem pozycjonowania wykonywane jest online w przeglądarce internetowej w specjalnym serwisie do tego przeznaczonym. Jeśli właściciel witryny dba o widoczność witryny w wyszukiwarce Google, bardzo często korzysta z tego typu narzędzi badając ją m.in. pod kątem fraz kluczowych w treści, linków czy optymalizacji grafik. Dzięki temu ma ona o wiele większe szanse na zaistnienie wysoko w wynikach wyszukiwania Google, co znacznie zwiększa jej dostępność dla użytkowników Internetu.
Dla indeksowania bardzo ważna jest różnorodność treści znajdujących się na stronie. Jeśli będą to na przykład same filmy, skuteczność strony w wyszukiwarce będzie stosunkowo niewielka. Jeśli jesteś właścicielem strony, musisz wiedzieć, że na ocenę wyszukiwarkę najbardziej wpływają wartościowe i odpowiednio zoptymalizowane treści, informacje kontaktowe, ale też bieżące, aktualne wiadomości.
W celu nakłonienia użytkowników do odwiedzenia strony musisz mieć nie tylko ciekawe treści, ale i zaktualizowaną politykę prywatności. Bardzo istotny jest także protokół https, na który internauci zwracają dzisiaj ogromną uwagę szczególnie w przypadku kiedy dana strona internetowa przetwarza ich dane – np. poprzez dokonanie na niej zakupów.
Aby mieć podgląd na to czego brakuje Twojej stronie internetowej do tego, aby mogła być dobrze widoczna w wyszukiwarce Google wystarczy, że podasz adres swojej strony www i w ciągu około 90 sekund uzyskasz informacje o tym czy spełnia ona podstawowe kryteria SEO, czy też nie.
Podczas analizy ocenie zostaną poddane m.in. :
Każdy kto chciałby, aby jego firmowa strona internetowa mogła zaistnieć w naturalnych wynikach wyszukiwania Google.pl powinien regularnie audytować swój serwis i wprowadzać niezbędne poprawki. Dbając o to, witryna będzie się sukcesywnie rozwijać, a co za tym idzie będzie bardziej wartościowa zarówno dla Internautów (potencjalnych klientów) jak i robotów sieciowych.
Dodaj komentarz