SsangYong XLV

Auto które wabi ceną i jakością

Opublikowano: 31 października 2016

SsangYong zaprezentował nowy model, który ma jeszcze więcej przestrzeni pasażerskiej i bagażowej niż jego poprzednik. Mowa o SsangYongu XLV. Auto to rozbudowana wersja crossovera Tivoli, jego sprzedaż w Europie wystartowała w maju tego roku. Dzięki atrakcyjnym cenom SUV ma szansę pokonać konkurencję w Europie, także w Polsce

Model zaprojektowano jako wielozadaniowy SUV, a jego wydłużony rozmiar zwiększa wewnętrzną przestrzeń bagażową, co podnosi atrakcyjność auta. XLV wykorzystuje konstrukcję znaną z crossovera Tivoli, posiada ten sam rozstaw osi – 2,6 tys. mm, wyróżnia się wydłużonym o 238 mm nadwoziem za słupkiem C. Imponująca jest także przestrzeń bagażowa, powiększona do 720 litrów.

Do wyboru przewidziano 1.6-litrowy silnik benzynowy o mocy 128 KM, a także 1.6-litrową jednostkę wysokoprężną, która dostarcza 115 KM mocy.

Obie współpracują z 6-biegową ręczną skrzynią biegów; standardem modelu jest napęd na koła przednie oraz system start/stop, redukujący zużycie paliwa.

Wyposażenie i wnętrze XLV jest bardzo bogate i komfortowe, w aucie zamontowano m.in. 2-stopniową funkcję wentylacji fotela kierowcy, podgrzewane fotele z przodu i z tyłu, podgrzewaną kierownicę, 2-strefową klimatyzację, a także 7-calowy wyświetlacz dotykowy i złącze USB/AUX.

Koreańska marka, żeby przekonać do siebie klientów, proponuje także korzystne warunki gwarancji.

W przypadku XLV wynosi ona 5 lat i jest ograniczona przebiegiem 100 tys. km. Natomiast ochrona przed korozją nadwozia wynosi 6 lat. Importer zapewnia też, że klienci mają prawo do pomocy w ramach programu Assistance.

Cena za podstawową wersję SsangYong XLV to 59,9 tys. zł, otrzymamy wtedy auto z benzynowym silnikiem w podstawowej wersji wyposażenia Crystal Base.

Kolejna wersja wyposażenia, nazwana Crystal, to dodatkowo klimatyzacja manualna oraz wbudowane w konsolę radio. Poziom wyposażenia Quartz obejmuje m.in. czujniki zmierzchu i deszczu, a w topowej wersji Sapphire do dyspozycji są już m.in. 2-strefowa automatyczna klimatyzacja, podgrzewana kierownica oraz skórzana tapicerka.

Najtańszy Diesel to wydatek od 68,8 tys. zł. SsangYong postawił kolejny raz na niską cenę, czy to zachęci kierowców do zakupu auta? Dla porównania Kię Sportage z benzynowym silnikiem 1.6 l i 132 KM wyceniono na 74,99 tys. zł, a Nissan Qashqai z motorem 1.2 l i 115 KM to wydatek od 76,9 tys. zł. Trzeba również pamiętać, że XLV należy do segmentu SUW-ów, których dynamika sprzedaży nadal rośnie.

Udostępnij ten post:



Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *


Powiązane treści
Nissan Juke
Nissan Juke to jeden z najbardziej charakterystyczny...
Samochody terenowo - rekreacyjne stają się coraz popularniej...
Ssang Yong Tivoli
Marka Ssang Yong od samego początku postawiła na wąską specj...
SsangYong Korando
Od samego początku, założeniem koreańskiego producenta - Kor...
Nowy Ford Puma
Powracający po latach nieobecności do gamy Forda model Puma...