Browar Staropolski – smak tradycji

Opublikowano: 18 listopada 2016

Historia Browaru Staropolskiego ze Zduńskiej Woli sięga roku 1892. Przez lata zmieniał on właścicieli, ale nie recepturę. Niedawno, bo w 2013 roku, spółka ogłosiła upadłość – na szczęście w dość krótkim czasie znalazła się osoba, która postawiła ją na przysłowiowe nogi i wznowiła produkcję.

Browar StaropolskiW ciągu niespełna dwóch lat odtworzono kilkanaście receptur, a także opracowano wiele nowych. Po raz pierwszy w ponad 120-letniej historii browaru rozpoczęto warzenie piw górnej fermentacji. Do ich produkcji używane są tylko naturalne składniki najwyższej jakości.

Proces warzenia, fermentacji oraz leżakowania zajmuje minimum 30 dni. Niezmiennie od 1982 roku browarze stosowana jest także otwarta metoda fermentacji, która zapewnia piwom naturalny, pełny, nieosiągalny przez dużych producentów smak, smak tradycji.

Dbanie o jakość zostało docenione już na początku tego roku. Na Łódzkich Piwowarach 2016 piwo Złoty Ul Ałtajski – trunek ciemny z dodatkiem gryczanego miodu z dalekiego Ałtaju, który jest częścią czystej, pozbawionej przemysłu Syberii – zostało wybrane najlepszym smakiem konkursu. Na wszystkie prezentowane piwa konsumenci oddali ponad tysiąc głosów, z czego aż 500 właśnie na Złoty Ul.

Na tegorocznych Chmielakach Krasnostawskich, największym i najstarszym festiwalu piwa w Polsce, wystawiono prawie tysiąc piw z ponad pięćdziesięciu browarów, zarówno tych maleńkich – restauracyjnych oraz regionalnych, jak i tych największych. Rezultat? Medale zdobyło aż sześć produktów warzonych przez Browar Staropolski.

Mimo uznania i wielu nagród, firma nie zamierza spocząć na laurach. Każdego dnia jej pracownicy pilnują jakości i opracowują kolejne receptury, do oferty wprowadzane są nowe piwa. Smak wyrobów Browaru Staropolskiego został doceniony także przez muzyków z zespołów Alcoholica, Big Cyc oraz Poparzeni Kawą Trzy, co poskutkowało wprowadzeniem na rynek piw o ich nazwach.

Firma jest także partnerem strategicznym wielu wydarzeń kulturalnych, m.in. Festiwalu Filmów Fabularnych w Gdyni, a w tym roku włączyła się w przygotowanie Gali VIP, wspomaga też lokalne inicjatywy. Wszystkie te działania sprawiają, że piwa Browaru Staropolskiego każdego dnia docierają do kolejnych konsumentów, efektem czego jest dynamiczny wzrost ich sprzedaży.

https://www.youtube.com/watch?v=2_cvsH7wJQM

 

Udostępnij ten post:



Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *