Konkurencja na rynku pracy niemal w każdej branży jest duża. Dlatego niezależnie od tego czy obecnie szukasz pracy czy jesteś już zatrudniony, warto jest kreować swoją markę i być widocznym dla pracodawców. Jak budować markę na rynku pracy?
Nie chodzi tutaj o Facebooka, ale profesjonalne portale kariery, takie jak na przykład LinkedIn czy GoldenLine. Jeśli chodzi o LinkedIn jest to bezwzględna podstawa w biznesie. Profesjonalnie i ciekawie opisany twój profil zawodowy, a także krótkie podsumowanie twoich zainteresowań i umiejętności miękkich, przyciągnie nie tylko przyszłych i potencjalnych pracodawców, ale także partnerów zawodowych.
LinkedIn to doskonały sposób na zbudowanie profesjonalnego oraz międzynarodowego networku. Działa on podobnie jak Facebook, ale pamiętaj, aby dzielić się tam artykułami czy informacjami dotyczącymi kariery czy rozwoju osobistego i zawodowego. Nikogo nie będą tutaj interesowały twoje prywatne wakacje czy twoja impreza z przyjaciółmi. Zaszkodzi to tylko twojemu profilowi zawodowemu.
LinkedIn ma także opcję dodawania artykułów, które mogą wzmocnić twoją markę. Jeśli masz wenę i ciekawe przemyślenia o branży, rozwoju osobistym czy zawodowym, dodaj artykuł na LinkedIn. Aby zbudować międzynarodowy network, najlepiej opisać swoją karierę i pisać artykuły po angielsku. LinkedIn ma również opcję szybkiego szukania pracy przez stronę, dzięki której zaaplikujesz używając swojego profilu Linkedin.
GoldenLine działa podobnie, ale jest to strona, dzięki której będziesz widoczny na polskim rynku. Pamiętaj, aby wpisać informacje o swojej karierze w odpowiednie rubryki, wtedy pracodawcy będą mogli cię łatwo znaleźć. Obie strony posiadają aplikacje mobilne. Jeśli nie masz jeszcze profilu na jednej z nich, nie czekaj!
Poza networkiem online, warto budować swoje znajomości na żywo. Uczestnicz w spotkaniach networkingowych, rozmawiaj z ludźmi z innych działów twojej firmy czy na szkoleniach i spotkaniach biznesowych, np. w czasie przerw kawowych. Daj się pozytywnie zapamiętać! Odpowiedni network to klucz w biznesie.
Kompetencje miękkie czy twarde? Możliwości rozwoju jest wiele, stwórz plan i nie czekaj z ulepszaniem swoich umiejętności. Często pracodawcy oferują opłacenie kursów czy konferencji, wystarczy, że wykażesz chęci uczestniczenia i odpowiednio uargumentujesz wybór. Jeśli kurs pomoże ci być lepszym w twojej dziedzinie, pracodawca powinien chętnie cię na niego wysłać. Jeżeli zaś szukasz pracy, sprawdź koniecznie, co oferuje twój najbliższy urząd pracy. Jest wiele kursów dofinansowanych z Unii Europejskiej, które mogą Ci znacznie pomóc w rozwoju kariery.
Przemyślana inwestycja we własny rozwój, zawsze się opłaca!
Nawiązuje to do rozwoju, ale wyszczególnione zostały języki ze względu na ich uniwersalność. Angielski to w naszych czasach podstawa, a niestety w Polsce, wiele osób nie miało go nawet w szkole, więc trzeba to nadrabiać, doszkalając się samemu. Na szczęście możliwości nauki języków, nie tylko angielskiego, jest nieskończenie wiele. Sprawdź Youtube, blogi językowe i oglądaj filmy w języku, którego chcesz się nauczyć.
Niezależnie czy szukasz pracy czy już ją masz, kreatywność jest zawsze w cenie! Zamiast zwykłej aplikacji nagraj video, stwórz stronę internetową-portfolio, a jeśli masz pracę, może zaproponujesz nowy projekt albo ulepszenia w firmie? Uważaj tylko na konserwatywnych szefów czy managerów i ostrożnie przedstaw pomysł, nie każdy jest bardzo otwarty na nowe pomysły.
Ćwicz swoją kreatywność poprzez podróże czy podejmowanie nowych wyzwań. Badania pokazują, że pomaga to w szybkim i sprytnym rozwiązywaniu problemów, a to umiejętność potrzebna nie tylko w życiu zawodowym, ale także osobistym. Znajdź też swój styl i trzymaj się jego, to pomoże Ci być zapamiętanym.
Dodaj komentarz