Dzięki Allegro w zasadzie każdy może z dnia na dzień stać się sprzedawcą internetowym. Wystarczy założyć darmowe konto, podając dane swojej firmy i wystawić pierwsze oferty za pomocą intuicyjnych narzędzi. Następnie wszystkie najważniejsze informacje znajdziesz w panelu Moja Sprzedaż. Co warto o nim wiedzieć? Jak z niego korzystać? Sprawdź!
Allegro Moja Sprzedaż to najważniejsze z punktu widzenia sprzedawcy miejsce na Allegro Ten rozbudowany, ale bardzo czytelny panel zawiera wszystkie najważniejsze informacje związane ze sprzedażą danego użytkownika. Jest to źródło niezwykle cennych danych, które pomogą Ci przeanalizować dotychczasowe działania i sprzedawać jeszcze skuteczniej. To między innymi dzięki tego typu funkcjom sprzedaż na Allegro jest idealnym rozwiązaniem dla początkujących – portal pozwala bowiem na bieżąco się dokształcać i udoskonalać swoją działalność.
Zanim jednak będziesz mógł korzystać ze wszystkich funkcji Allegro Moja Sprzedaż, musisz założyć konto firmowe w serwisie. W przeciwieństwie do konta zwykłego pozwala ono na prowadzenie regularnej sprzedaży i jest przeznaczone wyłącznie dla przedsiębiorców.
Rejestracja jest niezwykle prosta – wystarczy podać swój e-mail, wymyślić login (który będzie widoczną dla wszystkich użytkowników nazwą konta/sklepu sprzedawcy) oraz wpisać NIP. Wszystkie dane firmy zostaną pobrane automatycznie z rejestru GUS – wystarczy je zweryfikować. Po zatwierdzeniu regulaminu Allegro można założyć konto. Następnie wystarczy jedynie potwierdzić rejestrację, odbierając wiadomość wysłaną na podany adres e-mail. Na tym etapie można już zacząć dodawać oferty sprzedaży, choć do odblokowania pełnej funkcjonalności konta potrzebna jest jeszcze dodatkowa weryfikacja. Zwykle polega ona na wykonaniu przelewu na kwotę 1,01 zł na wskazany rachunek (po zakończeniu procedury pieniądze są zwracane).
Po wystawieniu konta można przejść do wystawiania ofert. Jest to możliwe na kilka sposobów:
Początkujący sprzedawcy najczęściej korzystają z pierwszej metody. Wystarczy wybrać na swoim koncie opcję „Wystaw przez formularz” i uzupełnić wszystkie informacje. W przypadku wielu produktów wystarczy podać ich nazwę lub kod – większość danych uzupełni się automatycznie. W przeciwnym razie trzeba ręcznie wypełnić wszystkie wymagane pola i wybrać kategorię.
Bardzo ważne jest stworzenie atrakcyjnego opisu i dodanie zdjęć spełniających wytyczne Allegro. Następnie należy ustawić format sprzedaży (licytacja lub kup teraz), cenę, czas trwania oferty, cennik dostawy, czas wysyłki i akceptowane formy płatności. Po weryfikacji wszystkich danych wystarczy zatwierdzić ofertę, aby pojawiła się na Twoim koncie.
Wszystkie informacje na temat swoich transakcji znajdziesz w panelu Allegro Moja Sprzedaż. Jest on podzielony na kilka części. Warto zwrócić uwagę w szczególności na:
Odwiedzaj panel Allegro Moja Sprzedaż regularnie, a łatwiej będzie Ci poprawiać swoje wyniki!
Artykuł sponsorowany na zlecenie Allegro.pl
Dodaj komentarz