content marketing

Content marketing w małych firmach

Opublikowano: 14 listopada 2018

Prowadzisz niewielki biznes i nie masz pojęcia, jak zdobyć więcej klientów? Powinieneś pamiętać o działaniach content marketingowych, o których wielu drobnych przedsiębiorców z reguły zapomina. Taka strategia, szczególnie prowadzona w internecie, pomoże Ci osiągnąć doskonałe rezultaty. Musisz tylko wiedzieć, jak się za to zabrać.

Czy właściwie jest content marketing ?

Wiele osób nie ma pojęcia, czym tak naprawdę jest content marketing i często mają mylne pojęcie na ten temat. Często myślą, że to kolejna reklama, np. wyskakujące okienka na różnych stronach. W rzeczywistości content marketing polega na pozyskaniu klientów dzięki tworzeniu wartościowych treści, które będą dopasowane do ich potrzeb i oczekiwań. Warto też pamiętać, że głównym celem takich działań jest nawiązanie trwałych relacji z potencjalnymi klientami. Dlatego bardzo ważne jest, aby przygotować angażujące treści, które zainteresują naszych odbiorców.

Jak zacząć tworzyć treści content marketingowe?

Pierwszym etapem tworzenia odpowiednich treści content marketingowych, powinno być właściwe przygotowanie się. Na samym początku warto dobrze poznać potrzeby naszych odbiorców. Tylko wtedy nasze działania przyniosą oczekiwane rezultaty. Pamiętajmy też, że im więcej informacji zgromadzimy, tym łatwiej będzie nam przygotować odpowiednie treści. Następnie powinniśmy zaplanować nasze działania. W pierwszej kolejności należy określić, na jakich platformach będziemy zamieszczać posty. Możemy również wcześniej stworzyć plan postów, a łatwiej będzie nam realizować zadania. Odpowiednia strategia w znaczący sposób ułatwi nam działania.

Jakie treści warto tworzyć, aby przyciągnąć odbiorców?

Najważniejsza w content marketingu jest treść, którą tworzymy. Dlatego warto zadbać, aby była ona dokładnie przemyślana. Jakie treści najbardziej przyciągną odbiorców? Przede wszystkim najlepiej sprawdzą się teksty, które odpowiadają na potrzeby klientów. Warto więc pisać poradniki dotyczące naszej branży, a postawimy się w pozycji eksperta, którego klienci potrzebują. Treść jest istotna, ale nikt na nią nie spojrzy, jeśli nie będzie miał odpowiedniej zachęty. Z tego powodu niezwykle istotne są nagłówki, które przyciągają uwagę czytelnika i zachęcają go zapoznania się z przygotowanymi przez nas tekstami.

Starajmy się też zaciekawić naszego odbiorcę i serwujmy mu różnorodne treści. Dlatego nie ograniczajmy się do samego tekstu, ale też wstawiajmy od czasu do czasu filmiki, infografiki i ciekawe ilustracje. Nie zapominajmy też, aby tworzyć wartościowe treści, które zainteresują naszych czytelników. Obecnie wiele osób tworzy teksty wypełnione popularnymi frazami, aby wyszukiwarki łatwiej go wychwytywały. Jednak nie jest to dobre rozwiązanie, ponieważ algorytmy zmieniają się zbyt często. W dodatku teksty, w których najważniejsze są słowa kluczowa nie są przyjazne dla czytelników.

partner publikacji – profit24.pl

Udostępnij ten post:



Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *


Powiązane treści
Integracja telefonii z CRM
Rozmowa telefoniczna to wciąż podstawowy środek komu...
Terminal płatniczy
Terminale płatnicze stanowią kluczowy element dla rozwoju ma...
Jak współpracować z markami
W dynamicznie rozwijającym się świecie marketingu influencer...
gadżety reklamowe na targach
Targi i kongresy to nie tylko wydarzenia; to kluczow...
zmiany w prawie podatkowym
Każdego roku dochodzi do mniejszych lub większych zmian w po...