Menu
Customer Journey

Customer Journey nie tylko dla Klientów. Jak skorzystają na tym Twoi pracownicy?

Usprawnianie pracy firmy jest bardzo istotne, daje gwarancję tego, że będzie ona w stanie poradzić sobie w trudnych, niestandardowych sytuacjach. Branżowi specjaliści dzięki którym optymalizacja poszczególnych procesów w firmie jest możliwa i przy tym łatwiejsza. Obok usługi service design, czyli projektowania usług, jest to również Customer Journey.

Czym jest Customer Journey?

Podróż klienta przez Twoją firmę – tak w dużym skrócie można opisać Customer Journey. Na poszczególnych etapach tej podróży obserwuje się zachowania klienta, jego reakcje, pyta się go o doświadczenia. Dzięki temu w bardzo precyzyjny sposób można określić, co w firmie działa bardzo dobrze, a co trochę gorzej lub co jest do całkowitej zmiany. Customer Journey pomaga rozpoznać, jakie wrażenia towarzyszą klientom, kiedy korzystają z danej usługi. To bardzo cenna wiedza, która wiele wnosi do codziennego funkcjonowania organizacji. Jest w tym ogromny potencjał na korzystne zmiany.

Czy tylko klient zyskuje na Customer Journey?

Servicedesign.pl wyraźnie wskazuje, że proces Customer Journey może dotyczyć nie tylko klientów (którzy z pewnością na nim skorzystają), ale przydatny będzie również pracownikom. Z perspektywy klienta jest to nieco bardziej oczywiste – jego reakcje pozwalają na usprawnianie poszczególnych etapów korzystania z usługi. Dzięki temu usługa jest stale unowocześniana i coraz lepiej dopasowywana do oczekiwań klientów. Dotyczy to również wszystkich form kontaktu z klientem.

Jak jednak może to wpływać na pracowników? Customer journey, czyli mapowanie ścieżki klienta można wykorzystywać również w odniesieniu do pracowników. Dzięki temu możliwe jest eliminowanie pojawiających się problemów i ulepszanie poszczególnych działań organizacji względem zatrudnionych. Co konkretnie można usprawnić?

  • Zaprojektować skuteczny i łatwy onboarding i offboarding, czyli zarówno wdrażanie nowego pracownika, jak i płynna zmiana obowiązków pomiędzy tym, który odchodzi a tym, który został zatrudniony.
  • Zoptymalizować doświadczenia pracowników – Customer Journey jako proces może pomóc określić to, jak firmę postrzegają jej pracownicy, jak się w niej czują i jakich zmian mogą oczekiwać.

Warto zwrócić uwagę na możliwość przeprowadzenia tego procesu wśród pracowników, ponieważ dzięki temu można uniknąć wielu trudnych sytuacji, zarówno dla pracodawcy, jak i dla pracowników.

Wpis napisany we współpracy z Servicedesign.pl.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Udostępnij

Wszystkie prawa zastrzeżone | All rights reserved Magazyn VIP 2021