Łukasz Bieniek

Czasami w marketingu sięga się po emocje i intuicje, a nie tylko po badania, zasięgi czy wyceny

Opublikowano: 15 września 2022

Technologia jest dziś jednym z ważniejszych elementów życia codziennego. Technologie związane z komunikacją zmieniły w naszym życiu niemal wszystko, dotyczy to również przeżywania emocji – mówi Łukasz Bieniek, Deputy Country Manager Xiaomi Polska

Kolejne spektakularne sukcesy Igi Świątek, wspaniała passa polskiej siatkówki. Xiaomi ma szczęście do ambasadorów i partnerstw, czy to jednak nie szczęście, tylko plan i cierpliwość?

Łukasz Bieniek – Chciałbym mieć taki dar przewidywania, żeby wcześniej wiedzieć, że Iga będzie seryjnie wygrywać wielkoszlemowe turnieje. Z kolei polska siatkówka od dawna jest na wysokim poziomie, zwłaszcza w ostatnich latach możemy świętować naprawdę imponujące, seryjne sukcesy. Warto jednak pamiętać, że związaliśmy się z Igą i z Polskim Związkiem Piłki Siatkowej nie na fali doraźnych sukcesów, lecz kierując się poczuciem wspólnych wartości i „klimatu” marki. Czasami w marketingu sięga się po emocje i intuicje, a nie tylko po badania, zasięgi czy wyceny.

Bycie partnerem technologicznym Polskiej Ligi Siatkówki i Polskiego Związku Piłki Siatkowej jest dla nas ogromną wartością, mimo, że są sporty gwarantujące większą widoczność. Iga, w momencie podpisywania z nią umowy też nie była jeszcze najjaśniejszą gwiazdą na tenisowym firmamencie. Teraz mogę powiedzieć, że jestem nie tylko dumny z jej światowych sukcesów, bo tegoroczne wygrane w Roland Garros czy US Open to najwyższe tenisowe osiągnięcia, ale także z pomysłowości, kreatywności i intuicji naszego zespołu komunikacji i marketingu.

Co ma Pan na myśli mówiąc o klimacie marki czy emocjach? Xiaomi jest od technologii nie od emocji.

Łukasz Bieniek – Technologia jest dziś jednym z ważniejszych elementów życia codziennego. Technologie związane z komunikacją zmieniły w naszym życiu niemal wszystko, dotyczy to również przeżywania emocji. To dzięki technologii Iga może na przykład bezpośrednio komunikować się z ze swoimi fanami, w tym z naszą społecznością Fanów Xiaomi Community. To także dzięki technologii mecze naszej reprezentacji możemy obejrzeć wspólnie ze znajomymi z projektora na dużym ekranie i to niekoniecznie w domu, a np. w pubie czy szkole, możemy go obejrzeć na smartfonie czy tablecie sami jadąc pociągiem. Bez dobrze zaprojektowanej i przemyślanej technologii nasze wrażenia są niepełne, przez co nasze potrzeby czasami nawet niemożliwe do zrealizowania.

Łukasz Bieniek

Jak w takim razie Xiaomi wybierało partnerów do komunikowania marki?

Łukasz Bieniek – Wspominałem o klimacie marki. Xiaomi przede wszystkim stawia na jakość projektowania i wykonania. Efekt finalny jest ważny, ale sposób pracy, ciągłe samodoskonalenie, pokora, wsłuchiwanie się w informacje zwrotne – to dla marki wartości nadrzędne.  Takie cechy i sposób działania doceniamy także u naszych ulubionych sportowców. Ciężka praca, szacunek, kreatywność, nieustępliwość. To wszystko wartości, które łączą nas z naszymi ambasadorami. Rzecz jasna podejmowane decyzje są oparte o profesjonalne analizy i badania, ale jeśli „czujesz” markę, to automatycznie „czujesz” również idealnych ambasadorów.

Czyli ekspansja na rynek marketingu sportowego się udała? 

Łukasz Bieniek – Sport i zdrowy tryb życia to ważne wartości i ważne kategorie biznesowe dla Xiaomi. Nie powiedziałbym więc, że dokonaliśmy ekspansji w obszarze sportu, to po prostu naturalne połączenie. W tym samym czasie współpracowaliśmy także z fotografami, fanami gamingu, polskim biznesem, bankami czy młodymi filmowcami… Sport jest dobrym medium dla takiej marki jak Xiaomi, ale nie jedynym.

Jakieś plany na kolejnych celebrytów? 

Łukasz Bieniek – Nie lubimy słowa celebryta. Nie jesteśmy także zwolennikami losowej komunikacji ze znanym nazwiskiem. Partnerstwa muszą mieć głębszy sens i być naturalne. Zarówno z Igą, jak i polską siatkówką jest nam po drodze. Czujemy że nasze wartości i ambicje są tożsame. To także niesamowicie utalentowani ludzie.  Ambasadorem marki może poza tym zostać każdy, naprawdę. Wystarczy spojrzeć na Xiaomi Community, czyli naszą społeczność Fanów i użytkowników – najciekawsze treści są przez nas komentowane i podawane dalej, a użytkownicy zapraszani np. do testów. Jesteśmy zawsze blisko Fanów, a oni nas.

Udostępnij ten post:



Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *


Powiązane treści
Sonos
Dzięki zaawansowanym technologiom, takim jak wzmacniacze kla...
aktywność fizyczna
Dni stają się coraz dłuższe, zza chmur odważniej wychyla się...
technologia LED
Zastosowanie energooszczędnej technologii oświetlenia w ozna...
Integracja telefonii z CRM
Rozmowa telefoniczna to wciąż podstawowy środek komu...
Ewa Kraińska
AI już kieruje naszymi zakupami. To jest aktualna rz...