Czy 11% prywatnych samolotów trafi na złom?

Opublikowano: 10 grudnia 2018

Londyńska firma Colibri Aircraft, działająca na rynku wtórnym prywatnych odrzutowców, opublikowała raport z którego wynika, że obowiązkowa aktualizacja systemu monitoringu europejskich samolotów tego rodzaju może być zupełnie nieopłacalna. Przepisy, które wchodzą w życie 7 lipca 2020 roku mogą spowodować, że 11,3% floty prywatnych odrzutowców stacjonujących w Europie zostanie uziemiona.

Raport wróży samolotom, które nie spełnią nowych norm smutną przyszłość. Wiele z nich zostanie rozebranych i sprzedanych na części, ponieważ koszty dostosowania ich do nowych regulacji będą po prostu zbyt duże w stosunku do wartości samych maszyn.

Gigantyczne koszty nowego systemu

ADS-B Out to nowy system monitorujący, który wskazuje lokalizację samolotu w każdym momencie. System ten został już wprowadzony w Azji, a w USA i Europie stanie się obowiązkowym wyposażeniem odpowiednio w styczniu i lipcu 2020.

Koszt wyposażenia składającego się na system ADS-B Out może wahać się od 25000 do 200000 USD, w zależności od typu samolotu. Raport przygotowany przez firmę Colibri Aircraft wskazuje, że nieco ponad 11% europejskiej floty prywatnych odrzutowców ma wartość 750000 USD lub mniejszą i zostały zbudowane przed rokiem 1996. Oznacza to, że dopasowanie ich do nowego standardu może być kompletnie nieopłacalne – szczególnie w przypadku starszych maszyn w których modyfikacje mogą być albo niemożliwe, albo niezwykle kosztowne.

„Wartość prywatnych odrzutowców zarejestrowanych w Europie może oznaczać, że instalowanie w nich systemu ADS-B Out i wydawanie na to dziesiątek, a może i setek tysięcy dolarów, jest zupełnie nieopłacalne. Sprzedaż tych samolotów w całości także będzie dla właścicieli problemem – przewiduję więc, że wiele z nich zostanie rozebranych i sprzedanych w formie części zamiennych. Dobra informacja dla Europy Centralnej i Wschodniej jest taka, że dotyczy to tylko niewielkiej liczby samolotów. Flota naszego regionu jest znacznie nowsza niż w krajach zachodnich, stąd zmiany w przepisach nie dotkną właścicieli w takim stopniu.” – komentuje Marian Jancarik, Dyrektor Sprzedaży Colibri Aircraft.

Analiza przeprowadzona przez Colibri Aircraft wskazuje, że w Europie są zarejestrowane 1944 prywatne odrzutowce.

Udostępnij ten post:



Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *


Powiązane treści
Xavier Thuizat
W branży lotniczej często powtarza się, że podróż to...
W świecie luksusowych akcesoriów i mebli do domu, iRest Maes...
Cięcie laserem
Cięcie laserem to specjalistyczna usługa pozwalająca na niez...
Mercedes AMG GT 63 S E PERFORMANCE Coupé
Mercedes-Benz nie przestaje zadziwiać. Najnowsza perła w kor...
Rozpoczęcie sezonu 2024 na wodzie było dla firmy...