Menu
employer branding

Czym jest employer branding?

Employer branding to strategia polegaj膮ca na kreowaniu pozytywnego wizerunku firmy. Celem zwi膮zanych z ni膮 dzia艂a艅 jest dotarcie zar贸wno do obecnych, jak i potencjalnych pracownik贸w, kt贸re skutkuje zbudowaniem mocnej pozycji przedsi臋biorstwa na rynku pracy.

Na czym polega wewn臋trzny employer branding?

Dzia艂ania z zakresu wewn臋trznego employer branding ukierunkowane s膮 na obecnych pracownik贸w firmy. Polegaj膮 na stworzeniu przyjaznego miejsca pracy, wyr贸偶niaj膮cego si臋 godziwymi warunkami zatrudnienia. W艣r贸d nich na pierwszy plan wychodzi oczywi艣cie satysfakcjonuj膮ca pensja. To jednak nie wszystko 鈥 strategia employer branding skupia si臋 tak偶e na bonusach do wynagrodzenia. Chc膮c zbudowa膰 pozytywny wizerunek firmy, warto wi臋c zaoferowa膰 pracownikom przydatne benefity pozap艂acowe. Dostarcza ich np. firma Edenred. W艣r贸d proponowanych przez ni膮 艣wiadcze艅 znajduje si臋 szereg korzystnych rozwi膮za艅, w tym karnety sportowe, dodatki na kultur臋, bony lunchowe czy karty podarunkowe. Ich niebywa艂膮 zalet膮 jest to, 偶e bez trudu mo偶na dostosowa膰 je do preferencji konkretnej osoby. Pracownik sam decyduje, w jaki spos贸b wykorzysta przyznane mu benefity, co daje mu du偶膮 elastyczno艣膰 i wzmacnia jego satysfakcj臋 oraz lojalno艣膰 wobec firmy.

Du偶y wp艂yw na kreowanie pozytywnego wizerunku przedsi臋biorstwa ma tak偶e dba艂o艣膰 o rozw贸j podw艂adnych. Zgodnie ze strategi膮 employer brandingu, pracodawca powinien przedstawi膰 pracownikom jasn膮 艣cie偶k臋 kariery i awansu, a tak偶e da膰 im dost臋p do szkole艅, dzi臋ki kt贸rym b臋d膮 mogli poszerza膰 swoje kwalifikacje. Ciekawym rozwi膮zaniem jest te偶 tworzenie firmowej bazy wiedzy, czyli np. prenumerata bran偶owych czasopism czy zakup ksi膮偶ek o specjalistycznej tematyce.

Wewn臋trzny employer branding polega te偶 na stworzeniu przyjaznej atmosfery w firmie. W tym celu warto organizowa膰 cykliczne imprezy firmowe, a tak偶e wyjazdy integracyjne.

Jakie s膮 dzia艂ania zwi膮zane z zewn臋trznym employer brandingiem?

Drugi typ employer brandingu stanowi膮 dzia艂ania zewn臋trzne, kt贸rych adresatami s膮 kandydaci do pracy. Aby zbudowa膰 艣wiadomo艣膰 marki i zyska膰 miano 鈥瀙racodawcy z wyboru鈥, ponownie warto wyeksponowa膰 korzy艣ci p艂yn膮ce z zatrudnienia w danej firmie. Sk艂adaj膮 si臋 na nie zar贸wno benefity pozap艂acowe, jak i mo偶liwo艣膰 rozwoju czy dobra atmosfera. Sk膮d jednak potencjalni pracownicy maj膮 dowiedzie膰 si臋 o dogodnych warunkach pracy, oferowanych przez przedsi臋biorstwo? Kluczem do sukcesu jest w tym przypadku odpowiednie zaanga偶owanie firmy. Aby osi膮gn膮膰 sw贸j cel, powinna anga偶owa膰 si臋 w r贸偶nego typu eventy bran偶owe, akcje charytatywne, a tak偶e aktywnie uczestniczy膰 w targach pracy oraz w wydarzeniach organizowanych przez uczelnie wy偶sze. Poprzez wielokierunkowe promowanie przedsi臋biorstwa mo偶liwe jest dotarcie do wi臋kszej liczby os贸b oraz zaprezentowanie si臋 im z jak najlepszej strony. Opr贸cz dzia艂a艅 鈥瀢 terenie鈥 warto tak偶e zwr贸ci膰 wi臋ksz膮 uwag臋 na tre艣膰 przygotowywanych ofert zatrudnienia i zadba膰 o to, aby by艂y atrakcyjne i odpowiada艂y oczekiwaniom kandydat贸w do pracy.

Dlaczego warto wprowadzi膰 strategi臋 employer branding?

Stworzenie pozytywnego wizerunku firmy, kt贸ra nie tylko oferuje korzystne 艣wiadczenia pozap艂acowe, ale gwarantuje te偶 rozw贸j i odznacza si臋 ciekawymi warto艣ciami to klucz do sukcesu na dzisiejszym rynku pracy. Wprowadzenie tego typu dzia艂a艅 mo偶e w znacz膮cy spos贸b pom贸c w przyci膮gni臋ciu wykwalifikowanych pracownik贸w, a tak偶e w zatrzymaniu ich w przedsi臋biorstwie.

Jedna odpowied藕 do “Czym jest employer branding?”

  1. Tymek pisze:

    Ciekawa strategia no i niestety bardzo potrzebna w dzisiejszych czasach. 20 lat temu nie musialem robic jakis specjalnych krokow by utrzymac pracownika, teraz trzeba sie wykazac. Dla moich ludzi mam karnety na silownie wymienne na bilety do kina, pakiet medyczny z medicover i szkolenia

Dodaj komentarz

Tw贸j adres email nie zostanie opublikowany.

Udost臋pnij

Wszystkie prawa zastrze偶one | All rights reserved Magazyn VIP 2020