Marketing afiliacyjny

Czym jest marketing afiliacyjny?

Opublikowano: 28 października 2016

Marketing afiliacyjny jest jedną z często spotykanych form promocji on-line, która wzbudza jednocześnie wiele pytań. Czym jest afiliacja i jak można korzystać z niej dla najlepszych zysków?

Sieć afiliacyjna, programy partnerskie, afiliacja czy marketing afiliacyjny – to różne określenia specjalnej metody marketingu on-line, której głównym celem jest wspieranie sprzedaży produktów oraz usług przez strony internetowe należące do partnerów. Dzisiaj, w dobie powszechnego dostępu do internetu, z marketingiem tego rodzaju można spotkać się na każdym kroku.

Uczestnicy sieci afiliacyjnej:

  • reklamodawca – firma, która chce reklamować swoje usługi lub produkty w sieci afiliacyjnej i udostępnia je partnerom wraz z grafikami i innymi materiałami do promocji
  • partner – jest właścicielem strony internetowej, która może przystąpić do sieci afiliacyjnej, zarabia na podstawie promowania produktu
  • klient – użytkownik strony partnera, który poprzez kliknięcie w reklamę dostarczoną przez reklamodawcę może zakupić produkt czy skorzystać z usługi
  • właściciel sieci afiliacyjnej – udostępnia odpowiedni system do prowadzenia promocji przez sieć afiliacyjną

Dzisiaj afiliacja jest najczęściej spotykana na popularnych, często odwiedzanych stronach internetowych, na przykład poczytnych blogach o różnorodnej tematyce. Nie oznacza to jednak wcale, że na afiliacji nie mogą zarabiać mniej znane strony – atrakcyjna treść jest tym, co pozwala w uzyskaniu najlepszych wyników, ponieważ przyciąga ona wielu zainteresowanych.

Warto też pamiętać o tym, że afiliacja to nie tylko linki w treści strony, ale również może ona wykorzystywać bazy mailowe oraz media społecznościowe, w tym Facebook, YouTube, Instagram czy fora internetowe. W ten sposób można promować reklamodawcę na wiele różnych sposobów, aby uzyskać najlepsze wyniki.

Więcej informacji na temat afiliacji można znaleźć w serwisie adnext.pl. Dzięki adnext.pl każdy zainteresowany e-marketingiem, mediami i nowymi technologiami może być na bieżąco i promować się on-line jeszcze skuteczniej.

Udostępnij ten post:



  • Agata pisze:

    Zapraszamy do przeczytania poradnika na temat programów partnerskich.Poradnik jest darmowy i znajduje się na stronie: poradnik-novacash.pl

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *


Powiązane treści
biznes e-commerce
Rynek e-commerce dynamicznie się rozwija, ale jednocześnie j...
Fotowoltaika
Coraz większym zainteresowaniem, zarówno w Polsce jak i na ś...
Internet
W XXI wieku dostęp do Internetu wielu wydaje się oczywistym...
marketing internetowy
Wraz z rozwojem technologii wzrosło zapotrzebowanie na nowe...
Nissan Leaf
Nissan zaprezentował nową odmianę Leaf, czyli elektr...