Ludzie sukcesu doskonale wiedzą, że najważniejsza jest dobra organizacja czasu. Chcesz osiągnąć sukces? Naśladuj zatem najlepszych – dowiedz się, jak poradzić sobie z natłokiem zajęć i znaleźć równowagę między pracą a odpoczynkiem.
Doba to 1440 minut, w trakcie których trzeba wykonać wiele zadań. Nie wszystkie są tak samo ważne. Jeżeli chcesz mieć czas na rozwój swoich pasji czy rodzinę, pozostaje wyznaczyć cele, a następnie określić ich priorytety. Jeżeli dzień rozpoczynasz od sporządzenia listy zadań, zacznij je segregować na ważne i mniej ważne. Tymi pierwszymi zajmuj się w pierwszej kolejności. W ten sposób będziesz miał pewność, że nie umkną Ci one wśród innych spraw.
Jak ustalać priorytety? Istnieje wiele metod, z których możesz skorzystać. Przykładowo Dwight Eisenhower (jeden z prezydentów Stanów Zjednoczonych) dzielił zadania na ważne, nieważne, pilne i niepilne, a w pierwszej kolejności zawsze wykonywał te ważne i pilne.
Priorytety nie odnoszą się wyłącznie do zadań bieżących, ale także celów, które chcesz osiągnąć w ciągu najbliższych kilku latach. W praktyce zatem prowadź dwie listy – jedną z priorytetami krótkoterminowymi, a drugą z priorytetami długoterminowymi.
Często pracujesz do późna w nocy a budzik nastawiasz na 10 lub 11? Według wielu specjalistów to poważny błąd. Dla ludzi sukcesu charakterystyczne jest ranne wstawanie. Przykładowo Bill Gates czy Oprah Winfrey rozpoczynają dzień przed godziną 6, aby mieć czas na rozwój swoich zainteresowań, ćwiczenia i sporządzenie listy zadań.
Gdy zaczniesz wstawać o 5 czy 6 rano, będziesz mieć co najmniej godzinę tylko dla siebie. Zdążysz się też wyciszyć, przygotować na zaplanowane spotkania czy rozmowy telefoniczne z klientami. Czy wiesz, że aby zbudować nawyk wczesnego wstawania potrzebujesz zaledwie 66 dni? Przez ten okres będziesz musiał wykazać się dyscypliną, która dla sukcesu ma ogromne znaczenie.
Jest jeszcze jeden powód, dla którego warto przestawić się na poranne wstawanie. Według wielu osób poranek to najbardziej produktywna część dnia. Gdy do pracy usiądziesz po godzinie 5 lub 6, to do momentu, gdy do biura przybędą współpracownicy czy rozdzwonią się telefony zdołasz wykonać najważniejsze zadania z listy, bo Twoja uwaga nie będzie rozpraszana.
Jeżeli skoncentrowałeś się na rozwijaniu życia zawodowego, to nie masz wiele czasu na prowadzenie domu. W czystym mieszkaniu dobrze się odpoczywa, ale ponieważ to nie ma wpływu na rozwój kariery, powinieneś pomyśleć o zatrudnieniu pomocy domowej (bazę gospodyń z całej Polski znajdziesz na stronie internetowej www.pomocedomowe.pl). Delegowane obowiązków to bowiem kolejna składowa sukcesu. Dzięki temu, że wykonanie niektórych rzeczy zlecisz osobom w tym się specjalizującym, będziesz miał więcej czasu na odpoczynek.
Ludzie sukcesu doskonale wiedzą, że relaks jest niezwykle istotny. Przykładowo Winston Churchill codziennie znajdował czas na drzemkę, bo – jak tłumaczył – dzięki temu jego umysł i ciało lepiej funkcjonowało i był w stanie zrobić więcej. Czas, który zyskasz zatrudniając pomoc domową, możesz spędzić z rodziną, umacniając w ten sposób więzi z najbliższymi. To przecież właśnie oni będą Ci najbardziej kibicować w drodze do sukcesu.
Dodaj komentarz