Magento to platforma działająca na rynku niemal od dekady. Z każdym rokiem zbiera coraz większe grono użytkowników, którzy wykorzystują ją do zbudowania swoich sklepów internetowych. Dlaczego to oprogramowanie stało się aż tak popularne? Powodów jest naprawdę wiele, a w poniższym tekście postaramy się przybliżyć kilka funkcji tej platformy, które mogą przekonać do siebie całkiem sporą liczbę deweloperów.
Magento 2 – to platforma, z której może korzystać każdy administrator strony WWW. Jest to w dużej mierze zasługa rozbudowanego kokpitu, z którego można sterować działaniem całej strony internetowej, włącznie z komunikacją z bazami danych. Nie we wszystkich funkcjach jest on intuicyjny, ale po kilku tygodniach ciągłego użytkowania, łatwo można wywnioskować, dlaczego coś działa tak, a nie inaczej.
Platforma sklepu internetowego musi dawać poczucie bezpieczeństwa nie tyle klientom, którzy nie mają świadomości, na jakim silniku pracuje dany sklep, ale administratorom. Magento zadbała o to, aby wszelkie dane pomiędzy serwerem a przeglądarką użytkownika przesyłane były szyfrowanymi połączeniami o podwyższonej kontroli. Sprawia to, że takie dane jak numery kart płatniczych czy adresy są bezpieczne.
Mnogość funkcji jest wprost proporcjonalna do czasu, który trzeba poświęcić na naukę jej obsługi. Ten okres da się zmniejszyć, kiedy skorzysta się z pomocy bardziej doświadczonej osoby. Wokół tej platformy powstała całkiem liczna społeczność, w której można znaleźć chętnych do pomocy, dlatego wiele osób decyduje się właśnie na Magento.
Jeśli chodzi o sklep internetowy, platforma powinna posiadać kilka podstawowych funkcji. Jedną z nich jest pomoc ze strony oficjalnego dystrybutora. Zazwyczaj ogranicza się to wyłącznie do względnej pomocy przy rozwiązywaniu problemów, ale w przypadku Magento sytuacja wygląda inaczej. Prowadzone jest pełne doradztwo do spraw rozbudowy i implementacji nowych rozwiązań, które mają być przede wszystkim użyteczne dla klienta.
Kolejnym powodem, dla którego ta platforma sklepu internetowego dominuje na rynku e-commerce, jest fakt, że są w nią wbudowane darmowe rozszerzenia. Obejmuje to zarówno kody slajderów, galerii, ale i funkcji administracyjnych. Ich wykorzystanie pozwala na wygodniejsze prezentowanie danych oraz łatwiejszą administrację.
Nieocenionym atutem Magento 2 jest również to, że współpracuje ona z takimi serwisami jak eBay czy Amazon. Pozwala to na wystawianie produktów zarówno w sklepie, jak i tam. Ta integracja jest bardzo ważna, ponieważ nie komplikuje komunikacji z bazą danych. Gdyby te dwa bądź więcej źródeł ruchu sieciowego „gryzło się” o dostęp i kontrolę nad bazą danych, działanie sklepu byłoby całkowicie sparaliżowane.
Jedną z ciekawszych funkcji dla osób pracujących przy e-commerce jest dostęp do danych dotyczących ruchu sieciowego. Wszystko to jest niezbędne do odpowiedniej optymalizacji strony, analizy rynku oraz rozwoju. Wiedza ta przydatna jest na przykład wtedy, gdy chcemy wejść na nowe rynki i poprzez oferowane analizy można dowiedzieć się, jakie jest zainteresowanie sklepem, np. w danym kraju.
Magento jest platformą przyjazną pozycjonowaniu. Nie wszystkie oprogramowania udzielają wsparcia modułów SEO, co jest niekorzystne dla właścicieli wielu sklepów. Z tego powodu bardzo często wybierane jest Magento, które posiada taką funkcję w formie specjalnego modułu, którego zasobność można porównać do oddzielnego kokpitu administracyjnego.
Jeśli chodzi o sklep internetowy, platforma musi być elastyczna – i ta oferowana przez Magneto dokładnie taka jest. Sprowadza się to na przykład do faktu, że możliwe jest dodawanie własnych rozszerzeń, które niezbędne są do działania danej strony internetowej. Nie wiąże się to z żadnymi dodatkowymi opłatami, a więc jest korzystne dla właścicieli sklepów.
Dodaj komentarz