Dowiedz się, jak zaplanować otwarcie pubu

Opublikowano: 18 sierpnia 2016

W piątkowy lub sobotni wieczór trudno jest zazwyczaj o stolik dla kilku osób w pubie. W związku z tym pozostaje jedynie wcześniejsza rezerwacja albo… założenie własnego pubu, w którym znajdziemy nie tylko wolne miejsce o dowolnej porze, ale również całkiem ciekawy sposób na życie i zarabianie pieniędzy. Otwarcie takiego lokalu powinno być poprzedzone solidnym przygotowaniem, zarówno merytorycznym, jak i formalnym.

Zacznij od pomysłu i załóż działalność

Bez dobrego pomysłu nic się nie wydarzy. Aby twój pub rzeczywiście wzbudzał zainteresowanie i przyciągał klientów, musi wyróżniać się na tle innych lokali i emanować przyjemną atmosferą. Na początku zaplanuj, w jakiej konwencji i w jakim stylu będzie urządzone wnętrze, aby goście czuli się w nim wyjątkowo i nie chcieli wychodzić zbyt szybko. Jeżeli masz już konkretną wizję i miejsce na pub, pora zarejestrować działalność gospodarczą w KRS lub CEIDG (w zależności od charakteru działalności).

Przygotuj się na kontrolę z Sanepidu

Sanepid wydaje się być postrachem wszystkich przedsiębiorców mających do czynienia m.in. z gastronomią. Tymczasem uzyskanie pozytywnej opinii inspektora sanitarnego nie jest zadaniem niewykonalnym – musimy jednak spełnić określone wymagania, skoncentrowane przede wszystkim wokół wyposażenia lokalu. Podłogi i ściany muszą być wykonane z nietoksycznych materiałów, które łatwo utrzymać w czystości i dezynfekować.

Blaty kuchenne również mają być łatwo zmywalne, ale nie muszą być wykonane ze stali nierdzewnej. W lodówkach powinna być utrzymywana stała temperatura. Poza tym ważne są oddzielne zlewozmywaki do produktów spożywczych i brudnych naczyń. Sanepid sprawdzi także poprawność działania wentylacji. Oczywiście nie możemy również zapomnieć o książeczkach zdrowotnych pracowników.

Zdobądź koncesję na alkohol

Prowadzenie pubu bez zezwolenia na sprzedaż alkoholu jest z oczywistych względów niemożliwe. Dlatego tuż po odbiorze lokalu przez Sanepid złóż podanie o koncesję, którą przyznaje Urząd Miasta lub Gminy (w osobie prezydenta miasta, burmistrza lub wójta). Do wniosku trzeba dołączyć dokument potwierdzający prawo do lokalu (kopię aktu własności lub umowy najmu wraz ze zgodą administracji budynku), pozytywną decyzję Sanepidu oraz potwierdzenie rejestracji działalności gospodarczej. Łączna opłata roczna za pierwszą koncesję, dotyczącą 3 rodzajów alkoholi wynosi 3150 zł:

  • 525 zł za napoje o zawartości alkoholu do 4,5% oraz piwo,
  • 525 zł za alkohole o mocy 4,5% – 18%, z wyjątkiem piwa,
  • 2100 zł za alkohole wysokoprocentowe – powyżej 18%.

W następnych latach opłata jest uzależniona od dochodów ze sprzedaży alkoholu z poprzedniego roku. Starając się o koncesję, warto mieć już sprawdzonego dostawcę – warto pamiętać, że sprzedaż alkoholu z niepewnych źródeł może poskutkować utratą zezwolenia. Dlatego najlepiej postawić na współpracę z dużą, renomowaną hurtownią, jak np. Eurocash Alkohole (http://alkohole.eurocash.pl/), która zagwarantuje nam nie tylko duży wybór trunków, ale także bezpieczeństwo i solidną obsługę.

Udostępnij ten post:



Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *