Dress code

Dress code w praktyce, czyli kilka zasad ubioru w biurze

Opublikowano: 15 listopada 2016

Wiele firm przestrzega restrykcyjnych zasad, jeżeli chodzi o dress code, a zasady co do sposobu ubierania się pracowników są jasno określone. Dotyczy to przede wszystkim korporacji oraz pracowników zatrudnionych w działach obsługi klienta, między innymi w bankach, instytucjach finansowych, a także w usługach telekomunikacyjnych. Jednak jeżeli nasz pracodawca nie posiada własnych zasad w tym zakresie, warto przestrzegać ogólnie przyjętych reguł rządzących biurową modą.

Dress code: w pracy: uniwersalne zasady

Pierwszy dzień w nowej pracy może wiązać się ze stresem spowodowanym nie tylko podjęciem nowych obowiązków, ale także niepewnością co do zasad ubioru panujących w danej firmie. Jeżeli chcemy uniknąć wpadki już pierwszego dnia, warto postawić na tradycyjne zasady dress code, ponieważ zastosowanie się do nich powinno zyskać uznanie w oczach każdego pracodawcy.

Biurowa elegancja dla zarówno dla kobiet jak i dla mężczyzn oznacza noszenie ubrań w stonowanych kolorach, wśród których nieustającą popularnością cieszą się: czerń, granat, szarości oraz brązy i beże, które nie rzucają się w oczy i podkreślają profesjonalny wygląd. W przypadku kobiet dobrym zestawem będzie elegancka marynarka w połączeniu z koszulową bluzką lub eleganckim topem oraz spodniami od garnituru lub klasyczną spódnicą w tym samym kolorze.

Jeżeli nie jesteś pewna, w jaki sposób zestawić ze sobą różne kolory, postaw na gotowe komplety ubrań, np. na marynarkę oraz spódnicę z tego samego materiału. Warto pamiętać także, że w przypadku kobiet duże znaczenie ma skromny dekolt oraz długość spódnicy, która powinna oscylować plus/minus kilka centymetrów w okolicy kolana. Kobiece spódnice mini oraz modne fasony sięgające do kostek lub połowy łydki nie mieszczą się niestety w kanonie tradycyjnego dress code.

W przypadku mężczyzn zasady ubioru w biurze to przede wszystkim konieczność zakładania dobrze skrojonego garnituru oraz eleganckiej koszuli, najlepiej w odcieniu biznesowego błękitu lub w innym stonowanym kolorze. Biała koszula, mimo że nie sposób odmówić jej elegancji, powinna być zarezerwowana na wyjątkowe okazje. Dress code dla mężczyzn wskazuje także na inne dobre praktyki, takie jak noszenie krawata oraz dobrej jakości skórzanego paska, a także stosowanego zegarka na skórzanym pasku lub delikatnej bransolecie. Bardziej krzykliwe zegarki sportowe warto zostawić na nieco mniej oficjalne okazje.

Zapoznaj się także z artykułem: Zasady dress code

Dress code: zasady dobierania dodatków

Biurowy dress code nie tylko określa, jakie ubrania powinniśmy nosić w pracy, ale także jakie obuwie oraz dodatki będą dobrze widziane. Kobiety powinny pamiętać o tym, aby ich fryzura była skromna, a włosy zawsze starannie upięte i ułożone. Dobrze widziany jest także umiar w zakresie wyboru biżuterii: oczywiście obrączka, delikatne kolczyki lub łańcuszek na szyi mieszczą się w granicach dobrego smaku, jednak zbyt kolorowa biżuteria, zwłaszcza w zbyt dużych ilościach, nie będzie najlepszym wyborem do biura. Zarówno mężczyźni jak i kobiety powinni pamiętać o wyborze eleganckiego obuwia, które zakrywa całą stopę. Klasyczne oxfordki, pantofle lub czółenka będą pasowały do eleganckiego stroju, w przeciwieństwie do sandałów lub wysokich szpilek z odkrywających palce lub piętę.

Business casual: biurowy strój w nowej wersji

Coraz więcej firm odchodzi od tradycyjnego dress code, zastępując go nieco mniej oficjalnym stylem business casual. Business casual ciągle obliguje pracowników do noszenia eleganckich strojów i unikania zbytnich ekstrawagancji, takich jak koszulki odkrywające pępek, zbyt ciasne t- shirty lub kolorowe jeansy, ale daje większą swobodę w wyborze ubrań. Styl business casual dla mężczyzn dopuszcza zestawienie mniej oficjalnej marynarki ze spodniami typu chinosy, a nawet parą jeansów w stonowanym kolorze. Dopuszczalne jest także połączenie klasycznego t-shirtu z marynarką, zwłaszcza jeżeli na ten dzień nie planujemy oficjalnych spotkań z klientami. W przypadku kobiet business casual dopuszcza zastąpienie marynarki eleganckim sweterkiem z dobrej jakości włóczki, a także sięganie po bardziej odważne kolory.

Udostępnij ten post:



Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *


Powiązane treści
dress code
Doczekaliśmy się słońca i letnich temperatur, a już...
business casual
Choć sezon letni kojarzy się przede wszystkim z upra...
Dress code
Dress code, czyli modowe savoir-vivre dopasowane do...
Praca, w szczególności na reprezentacyjnych stanowis...
Biznesowy dress code to elegancja połączona z prosto...