galerie handlowe

Galerie handlowe – czy jeszcze przyciągają klientów?

Opublikowano: 23 listopada 2022

Wzrost popularności sklepów internetowych widoczny jest już od kilku sezonów. Zakupy w sieci są wygodne, a czas oczekiwania na dostawę produktów stosunkowo krótki. Może więc wydawać się, że galerie handlowe przegrywają bądź w krótkim czasie przegrają ze sklepami online. Czy jednak wciąż przyciągają do siebie klientów? Jakie techniki stosują, aby więcej osób odwiedzało sklepy stacjonarne?

Co oferują współczesne galerie handlowe?

Galerie handlowe na przestrzeni lat przeszły niemałą metamorfozę. Nie są to już punkty, w których znajdują się przypadkowo dobrane sklepy – wręcz przeciwnie, gdyż obecnie dużą wagę przywiązuje się do tego, aby klient mógł w jednym miejscu znaleźć wszystko, co potrzebne. Właściciele skupiają się więc na zachowaniu odpowiednich proporcji. W niemal każdej większej galerii znaleźć można:

  • sklepy odzieżowe,
  • drogerie,
  • restauracje i kawiarnie,
  • sklepy z akcesoriami sportowymi,
  • sklepy z akcesoriami RTV i AGD,
  • market spożywczy,
  • kioski i księgarnie.

Jednocześnie zwraca się dużą uwagę na to, aby każdy sklep miał odpowiednią powierzchnię i był dobrze zagospodarowany. Nowoczesne centrum handlowe oferuje swoim klientom także swego rodzaju strefy relaksu, w których można odpocząć po zakupach bądź strefy dla dzieci, na przykład mini bawialnie czy place zabaw.

Dlaczego klienci wciąż chętnie przychodzą do galerii handlowej?

Niemal każda galeria handlowa przeżywa istne oblężenie w okresie przedświątecznym. Warto pamiętać, że ten w handlu rozpoczyna się już w listopadzie i trwa aż do Wigilii. Klienci, pomimo szerokiej dostępności produktów w sieci, wciąż bardzo chętnie wybierają się na zakupy do sklepów stacjonarnych. Przyczyn jest wiele, jednak wśród nich na pierwszy plan wysuwa się możliwość dokładnego obejrzenia produktu przed jego zakupem. Jest to bardzo istotne zwłaszcza w kontekście doboru odpowiedniego upominku świątecznego. Nie jest tajemnicą, że produkty na zdjęciach w sklepie internetowym często różnią się od tych, które trafiają do domów. Kolejnym ważnym aspektem jest logistyka dostaw, która przed świętami wyraźnie szwankuje. Firmy kurierskie same zachęcają do tego, aby dokonywać zakupów już w listopadzie, natomiast ten, kto się spóźni, będzie musiał udać się po nie osobiście. Warto mieć na uwadze, że centrum handlowe zachęca nie tylko dużą ilością sklepów, lecz również doskonałą atmosferą. Zapach piernika rozpościera się między alejkami, natomiast z głośników płynie delikatna, świąteczna muzyka. Galerie przygotowują też liczne atrakcje dla gości, w tym konkursy czy loterie fantowe.

Galeria handlowa to nie tylko zakupy

Klientów galerii handlowe można podzielić na dwie grupy – jedni przychodzą wyłącznie po określone rzeczy, inni lubią przechadzać się między alejkami, spędzając w centrum niemalże cały dzień. Galeria to nie tylko sklepy, lecz również liczne restauracje i kawiarnie. Można w nich spotkać się ze znajomymi, zjeść obiad czy po prostu, wypić spokojnie popołudniową kawę. Właściciele centrów handlowych, podobnie jak w przypadku sklepów, dbają o różnorodność. W praktyce oznacza to, że zarówno osoby będące jak diecie, jak i wegetarianie czy wielbiciele dań mięsnych znajdą coś dla siebie. Niektórzy nie ukrywają, że do galerii handlowej przyjeżdżają nie tylko po to, by zrobić zakupy, lecz również by miło spędzić czas.

Czy galerie wciąż przyciągają klientów?

Duża liczba klientów w galeriach handlowych przed świętami jednoznacznie świadczy o tym, że wciąż przyciągają one do siebie osoby w niemal każdej grupie wiekowej. Sklepy internetowe w pewien sposób przyczyniły się do spadku ich popularności, jednak nie znaczy to, że w kolejnych latach obiekty te będą się zamykać. Klientom zależy bowiem nie tylko na możliwości zrobienia zakupów, lecz także na tym, aby poczuć niesamowitą atmosferę, jaka panuje w centrach handlowych na krótko przed świętami. Piękne dekoracje, muzyka czy zapachy sprawiają, że wizyta w galerii staje się przyjemnością, i to pomimo natłoku ludzi, kolejek do kas czy do przymierzalni w sklepach odzieżowych.

 

Udostępnij ten post:



Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *


Powiązane treści
Integracja telefonii z CRM
Rozmowa telefoniczna to wciąż podstawowy środek komu...
Ewa Kraińska
AI już kieruje naszymi zakupami. To jest aktualna rz...
Jak współpracować z markami
W dynamicznie rozwijającym się świecie marketingu influencer...
gadżety reklamowe na targach
Targi i kongresy to nie tylko wydarzenia; to kluczow...
e-commerce
W erze cyfrowej, gdzie każde kliknięcie ma znaczenie, zakupy...