Menu
Hyundai

Hyundai pomaga w walce koronawirusem

Do walki z pandemią koronawirusa włączyła się firma Hyundai Motor Poland. Polski dystrybutor tej popularnej koreańskiej marki przekazał Centralnemu Szpitalowi Medycznemu MSWiA w Warszawie 10 samochodów, które do tej pory przeznaczane były do testów przez dziennikarzy oraz dla klientów flotowych. Aktualnie będzie mogła z nich korzystać cała załoga szpitala w zależności od aktualnych potrzeb.

Mogą służyć między innymi do przewożenia próbek do laboratoriów, bądź innych zadań ustalonych przez dyrekcję szpitala. Znajdujący się nieopodal siedziby Hyundai Motor Poland szpital MSWiA został na czas pandemii koronawirusa przekształcony w szpital zakaźny. Udostępniając samochody, koreańska marka chce chociaż w niewielkim stopniu wspomóc pracowników służb medycznych, których praca obecnie jest znacznie trudniejsza, niż na co dzień.

Dotychczasowa działalność charytatywna Hyundaia

Hyundai nie od dzisiaj słynie z chęci niesienia pomocy w trudnych sytuacjach. Firma ta udzieliła pomocy po trzęsieniu ziemi w Iranie w 1999 roku, po tsunami w Azji w 2004 roku czy po trzęsieniu ziemi, które miało miejsce w prowincji Syczuan w 2008 roku. Pomoc firmy najczęściej polegała na wsparciu finansowym, dystrybucji dostaw pierwszej pomocy lub na bezpośrednim udziale w akcjach pomocowych. W tym roku Hyundai ogłosił również współpracę z międzynarodową organizacją non-profit Save the Children, szkolącą pracowników medycznych oraz usprawniającą pracę służby zdrowia na rzecz dzieci mieszkających w Kenii.

Promocja poprzez piłkę nożną

Hyundai od wielu lat wyznaje zasadę, że sport jest uniwersalnym językiem, którym potrafią porozumieć się ludzie niezależnie od narodowości, rasy czy wyznania. Dlatego też chętnie wspiera profesjonalną oraz amatorską piłkę nożną na całym świecie. Pozwala to na stworzenie silnych skojarzeń firmy ze sportem, co ma swoje przełożenie na zwiększenie możliwości sprzedaży produktów oraz budowanie i umacnianie pozycji marki na globalnym rynku.

Do sprawnego przeprowadzenia międzynarodowych imprez sportowych niezbędny jest w dzisiejszych czasach transport. Dlatego też Hyundai wielokrotnie był partnerem i dostawcą samochodów podczas wielu turniejów sportowych. Udostępniane przez firmę auta służyły w głównej mierze: zawodnikom, przedstawicielom związków sportowych, sędziom oraz gościom VIP. Ostatnie imprezy obsługiwane przez Hyundaia to między innymi: piłkarskie Mistrzostwa Świata w Rosji czy Mistrzostwa Świata do lat 20 rozegrane w Polsce.

Historia marki Hyundai

Motoryzacyjna historia Hyundaia rozpoczęła się w w 1967 roku, kiedy to w ramach grupy wyłoniła się spółka Hyundai Motor Company. Na samym początku były tu produkowane auta na licencji. Rok po założeniu firmy została nawiązana współpraca z Fordem, która trwała do 1985 roku. Pierwszym autem tego koreańskiego producenta był model Cortina. Z kolei pierwszym samodzielnym pojazdem pod marką Hyundaia był model Pony, który został zaprezentowany w 1974 roku podczas targów motoryzacyjnych w Turynie.

Jego produkcja rozpoczęła się rok później. Samochód trafił również do Europy, gdzie w pierwszej kolejności sprzedawany był w Belgii i Holandii. Cieszył się dużą popularnością, a firma w 1982 roku postanowiła wypuścić na rynek jego następcę. Trzecia generacja pojazdu produkowana była w latach 1985-1994 i model ten trafił również do naszego kraju.

Aktualna oferta Hyundaia na polskim rynku

Ubiegły rok był bardzo dobry dla Hyundai Motor Poland pod względem rejestracji nowych samochodów. Ich liczba wyniosła 24543 i była wyższa o 6,5% w porównaniu do roku 2018. Wynik ten był lepszy od ogólnej dynamiki całego rynku samochodowego w Polsce. Największy wpływ na taką sprzedaż miał model Tucson, czyli elegancki SUV segmentu C. Drugim najpopularniejszym modelem tej marki w naszym kraju był kompaktowy Hyundai i30, a trzecim miejski Hyundai i20. Czwarta pozycja należy do nowoczesnego i awangardowego SUV-a segmentu B, jakim jest model KONA. Hyundai zajął również 3 miejsce w Polsce wśród zarejestrowanych samochodów elektrycznych, na zakup których zdecydowało się 148 osób.

W salonach Hyundaia dostępne są aktualnie następujące modele: i10, i20, i30 N, ELANTRA, IONIQ Hybrid, KONA, TUCSON i SANTA FE. W styczniu odbyła się premiera modelu i10 Nowej Generacji, który charakteryzuje się dynamicznym designem oraz bogatym wyposażeniem. W 2020 roku Hyundai planuje wprowadzić na rynek wiele nowych lub odświeżonych modeli w różnych segmentach. Poszerzyć ma się również oferta modeli z napędem elektrycznym.

AutoVIPek

2 odpowiedzi na “Hyundai pomaga w walce koronawirusem”

  1. Mar Cin pisze:

    W tych ciężkich czasach każda pomoc się liczy. Brawo Hyundai.

  2. Darko pisze:

    Sąsiedzi są po to, żeby sobie pomagać

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Udostępnij

Wszystkie prawa zastrzeżone | All rights reserved Magazyn VIP 2020