Skuteczna reklama może przyciągnąć klientów, ale i zwiększyć rozpoznawalność danej marki. Warto zdecydować się na elementy reklamy wizualnej, które gwarantują ten efekt i dopasować je do rodzaju biznesu. Dziś przyjrzymy się dwóm odmianom reklamy zewnętrznej i zastanowimy się, co jest istotne by zwiększyć skuteczność przekazu.
Słupy reklamowe już dawno przestały być kojarzone z okrągłymi betonowymi elementami nieco burzącymi estetykę miejskiej zabudowy i choć z takich słupów nadal się korzysta, to jednak wypierane są one przez bardziej nowoczesne formy wykonane z tworzywa sztucznego, pleksi, często podświetlane dla zapewnienia jeszcze lepszego efektu przyciągnięcia uwagi w godzinach wieczornych. Słupy reklamowe nie muszą być prostopadłościanami czy walcami, bo są także inne niestandardowe formy, które można wybrać. Kształt słupów reklamowych może nawiązywać do prowadzonego biznesu. Przykładem może być tutaj trójwymiarowy model elementu z logo marki, który ma przyciągnąć klientów. Może być to np. torba zakupowa albo kształt jakiegoś zwierzęcia. Oczywiście są takie marki, które kojarzone są ze swoimi sztandarowymi produktami. Jeżeli cukiernia słynie z pysznych lodów, to przed wejściem może stanąć słup reklamowy w kształcie rożka. Oczywiście gdy brand znany jest z napojów to słup może mieć kształt butelki albo puszki z popularną nazwą produktu. Słupy reklamowe mogą być też dmuchane, czyli napełniane sprężonym powietrzem i z takimi słupami można mieć do czynienia, choćby w czasie zawodów sportowych. Słup w wersji pleksi może być ozdobiony plakatem dodatkowo podświetlanym, a w przypadku tworzywa sztucznego może być to nadruk bezpośrednio na słupie. Ważne jest tu zachowanie odpowiednich kolorów i proporcji.
Jeżeli decydujesz się na określoną reklamę, to zawsze musisz pamiętać o zachowaniu oryginalnej kolorystyki kojarzonej z firmą czy marką. Gdy załatwiasz zastrzeżenie produktu firmowego, to ściśle określone zostają kolory, a także ewentualne odstępstwa od nich na różnych materiałach. Ważne są także proporcje zarówno logo jak i innych elementów. Logo nigdy nie może być zniekształcone i niezależnie od rozmiaru owe proporcje muszą być zachowane. Słupy reklamowe to dobry wybór ze względu na to, że mają szerokie spektrum zastosowania. Można je postawić przed budynkiem firmowym, obok przystanków autobusowych, na dworcach, a także przy deptakach i skwerach. Nowoczesne słupy reklamowe nie zaburzają estetyki przestrzeni publicznej, przyciągają uwagę, a jednocześnie są dość dobrze zabezpieczone przed aktami wandalizmu. Jeśli są duże, to widać je z daleka. Świetnie sprawdzają się też na eventach branżowych, sponsorskich czy zawodach sportowych. W tym ostatnim przypadku muszą być to bezpieczne słupy wypełnione powietrzem.
Kolejnym rodzajem reklamy outdoor są tablice reklamowe. One służą do dobrej prezentacji zarówno przy drogach, jak i przed samym budynkiem firmowym. Mogą mieć charakter reklamowy, ale i informacyjny. Na pewno taką reklamę trzeba odpowiednio zaprojektować i zastanowić się, jaki przekaz trafi do klientów. Grafika nie powinna być dwuznaczna i powinna kojarzyć się z działalnością firmy. Można też użyć logo jeśli jest ono rozpoznawalne. Na pewno treść na billboardzie powinna być tzw. call to action, czyli wywołać określone, pożądane zachowanie konsumenta. Jeżeli restauracja znajduje się przy ruchliwej i często uczęszczanej drodze ekspresowej czy autostradzie, to reklama może odwoływać się właśnie do drogi, ale i oferowanych produktów, np. „Zmęczony długą drogą? Skubnij coś, zanim ruszysz dalej…” Możesz też odwołać się do ogólnej wiedzy czy statystyk „Uczucie głodu obniża Twoją koncentrację na drodze” i informacja o tym za ile metrów znajduje się restauracja. Albo nieco kontrowersyjnie: „Głodny kierowca, to zły kierowca. Wstąp do restauracji X, a nic nie wyprowadzi Cię z równowagi na drodze.”Oczywiście skuteczna reklama może dotyczyć też innych branż. W niektórych przypadkach będzie trudno o bezpośrednie odwołanie do „tu i teraz” i call to action może być bardziej uniwersalne.
Bez wątpienia w czasie monotonnej podróży dobry billboard czy tablica reklamowa może przyciągnąć uwagę. Jeśli kierowca go zapamięta to już pierwszy sukces, a jeśli wywoła w nim jakieś emocje, to tym bardziej. Gdy skłoni do działania, które kończy się zakupami, to jeszcze lepiej. Tablice reklamowe mogą znaleźć się nie tylko przy drogach, ale i na elewacjach budynków czy też ogrodzeniach. Ważne, by były dobrze wyeksponowane, podobnie jak słupy reklamowe.
Dodaj komentarz