Menu
bezsenność

Jak radzić sobie z bezsennością?

Szacuje się, że problemy ze snem mogą występować u nawet co trzeciego z nas. U każdej osoby będą one objawiać się w różny sposób. Różna też może być ich częstotliwość, od pojedynczych przypadków po regularne problemy z zasypianiem, czy wręcz nawet co nocną bezsenność. Z każdym jej objawem należy jednak walczyć, gdyż sen jest kluczowym elementem dla regeneracji naszego organizmu. Przede wszystkim, to jedyna szansa na odpoczynek dla naszego mózgu, który podczas snu może np. oczyścić się ze szkodliwych toksyn. Jedynie wyspani będziemy prawidłowo funkcjonować – produktywnie spędzać czas w szkole, w pracy i na innych, codziennych aktywnościach. Sen jest też niezbędny dla naszego zdrowia, a bezsenność może osłabiać poszczególne układy naszego ciała. Na całe szczęście dostępne są różne metody, by sobie z nią poradzić.

Sposoby na dobry sen

Różne są metody na to, by zapewnić nam dobry i skuteczny wypoczynek podczas snu. Przede wszystkim bardzo ważna jest jego higiena, a więc stwarzanie takich okoliczności, które sprzyjają szybkiemu zasypianiu i nie wybudzaniu się. Podstawą jest wygodny materac i poduszka, a także odpowiednie zaciemnienie pomieszczenia, w którym śpimy. Pamiętajmy, że okołodobowy rytm, a więc również sen, jest regulowany przez melatoninę. Na jej prawidłowe wydzielanie ma wpływ m.in światło, dlatego w dzień produkujemy jej mało. Jeśli chcemy móc bez przeszkód zasypiać, powinniśmy unikać długiego przebywania przed snem, w dobrze oświetlonym pomieszczeniu. Naszemu wypoczynkowi nie sprzyja również oglądanie telewizji, czy też korzystanie z telefonów komórkowych, które emitują niebieskie światło.

Ono również zaburza wydzielanie hormonu snu – melatoniny, a przy tym jest szkodliwe dla oczu. Warto też, by nasz umysł kojarzył łóżko jako miejsce związane jedynie ze snem. Nie spożywajmy w nim posiłków i nie czytajmy w nim książek. Jeśli nauczymy go skojarzenia łóżko-sen, wtedy o wiele łatwiej będzie nam zasnąć. Przed snem warto się również wyciszyć i uspokoić. Unikajmy rzeczy, które mogą wzburzyć nasze emocje, jak pełne akcji filmy lub bulwersujące nas artykuły. W zamian za to, skorzystajmy z relaksującej, ciepłej kąpieli.

Co jeszcze może nam pomóc w walce z bezsennością?

Wa walce o dobry sen możemy też skorzystać z naturalnych środków, które pomagają się nam zrelaksować. Takie działanie wykazuje regularnie pita melisa, ale podstawą jest właśnie regularność jej stosowania. Stosowana codziennie pomoże nam w łatwiejszym zasypianiu. Należy też pamiętać, że problemy ze snem są zazwyczaj skutkiem, a nie przyczyną. Często powoduje je stres i różnego rodzaju lęki. By je zwalczać, warto stosować olej olej CBD z konopi siewnych, którego korzystne i odprężające działanie na naszą psychikę zostało potwierdzone licznymi badaniami. Pomoże on też na różne dolegliwości bólowe, które również przyczyniają się do naszych problemów z zasypianiem i często sprawiają, że budzimy się w nocy.

Dla naszego snu ważne jest też to, co i kiedy jemy. Wieczorem należy unikać ciężkostrawnych posiłków, które nasz organizm będzie musiał trawić do późnych godzin nocnych. Nie sprzyjają nam również naturalne środki pobudzające, takie jak kofeina, dlatego unikajmy nie tylko kawy, ale też innych napojów, które ją zawierają. Do łatwiejszego zasypiania nigdy nie należy wykorzystywać alkoholu. Wprawdzie początkowo powoduje on senność, jednak sprawia też się śpimy niespokojnie, a regularnie spożywany prowadzi do uzależnień.

Jedna odpowiedź do “Jak radzić sobie z bezsennością?”

  1. Bianka pisze:

    U mnie problemy skończyły się, gdy zmieniłam materac. Skorzystałam ze strony
    materace-viscotherapy.pl/16-materace-piankowe jest to medyczny sklep i serdecznie polecam

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Udostępnij

Wszystkie prawa zastrzeżone | All rights reserved Magazyn VIP 2020