Aby zostać zauważonym jako firma w tak zwanym realu mniej-więcej wiadomo, co trzeba zrobić – stworzyć odpowiednio duże logo, zadbać o atrakcyjność witryny sklepowej, oferować dobrej jakości produkty po korzystnej cenie oraz ewentualnie zdecydować się dodatkową reklamę w postaci bilbordu albo reklamującego z ulotkami. W sieci sprawa wygląda nieco inaczej i stosuje się nieco inne narzędzia, by poprawić swoją widoczność swojej firmy. Jakie to są narzędzia?
Odpowiednie wypozycjonowanie swojej strony internetowej to jedna z podstaw osiągnięcia sukcesu w działalności w internecie oraz jeden z podstawowych sposób na zapewnienie sobie widoczności w sieci. Celem pozycjonowania jest zapewnienie sobie jak najwyższego miejsca w wyszukiwaniach danej frazy w – najczęściej w Polsce – Google. Jeśli będziemy w tych wynikach wyszukiwania na pierwszej podstronie – zapewniamy sobie bardzo dobrą widoczność dla potencjalnych klientów, a jeśli jest to jedno z pierwszych trzech miejsc – mamy najlepszą możliwą pozycję dla wzroku odwiedzających, a i na konkurencję możemy patrzeć z góry. To jak odpowiednik otworzenia sklepu w centrum miasta, a w przypadku pierwszych trzech miejsc w wyszukiwarce – na najbardziej ruchliwej i najbogatszej z jego ulic. Pozycjonowanie jest kluczowym zabiegiem w kontekście poprawy widoczności strony internetowej w sieci i zaleca się, by myśleć o nim już od początku prowadzenia strony internetowej firmy.
Czasem sama obecność w centrum miasta nie wystarczy – trzeba jeszcze dodatkowo postawić atrakcyjny bilbord na najruchliwszej ulicy albo zatrudnić osobę do roznoszenia ulotek. Internetowym odpowiednikiem takich działań będzie wykorzystanie Google Ads Serwis reklamowy Google pozwala z jednej strony na umieszczenie linków sponsorowanych na samej górze wyników wyszukiwania (co jest jak bardzo chwytliwa reklama na Nowym Świecie w Warszawie), z drugiej – na wyświetlanie reklam, banerów czy reklam wideo na stronach współpracujących z Google (co działa prawie jak wręczanie co jakiś czas odwiedzającemu ulotki z reklamą i przypomnieniem o działalności danej strony internetowej i firmy). W poprawianiu widoczności strony internetowej, ale i firmy w sieci pomaga zatem Google Ads i warto się zaznajomić z możliwościami promocji z wykorzystaniem tego narzędzia.
Jeśli prowadzimy przedsiębiorstwo, które funkcjonuje stacjonarnie, poprawimy jego widoczność w sieci, posiadając swoją wizytówkę na Google Maps. Będzie to szczególnie istotne w przypadku takich podmiotów jak restauracje, bary, punkty usługowe (np. warsztaty mechaników) – wszystkie te podmioty, których często wyszukujemy z wykorzystaniem Google Maps by znaleźć jak najlepszą ofertę jak najbliżej miejsca, w którym aktualnie się znajdujemy. To bardzo dobry element poprawy widoczności w sieci nawet, jeśli firma w ogóle nie działa w internecie i nie posiada nawet własnej strony internetowej. Google Maps nie tylko uwidoczni naszą działalność, a jeszcze sprawnie będzie nawigował naszego przyszłego klienta do skorzystania z naszej oferty.
Nawet najlepiej wypozycjonowany i rozreklamowany sklep internetowy nie będzie miał klientów, jeśli nie będzie sprzedawał atrakcyjnych produktów w korzystnej cenie. Na widoczność firmy w sieci – podobnie jak na widoczność w stacjonarnych firmach – wpływać będzie zatem także jej oferta. Jeżeli klient znajdzie w naszym sklepie dokładnie to, czego szuka, a jeszcze zaproponujemy mu cenę lepszą niż u konkurencji albo lepszą obsługę – chętniej do nas zajrzy.
Nie tylko wysoka pozycja w wynikach wyszukiwania czy reklamy w Google mogą zaprowadzić do nas klientów. Mogą oni także trafić do nas przez linki z innych stron internetowych. Tzw. link building staje się tym samym kolejnym sposobem na poprawę widoczności naszej firmy w internecie. Zachęcanie poprzez media społecznościowe do dzielenia się linkami do naszej strony internetowej, rozważne umieszczanie linków w innych miejscach w sieci czy podejmowanie współprac np. z blogerami to sposoby na stworzenie linków, które mają szansę zaprowadzić do naszej witryny nowych odwiedzających. Należy pamiętać, że klienci będą chętniej i zupełnie bezinteresownie przesyłać i umieszczać w swoich miejscach w sieci (blogach, w mediach społecznościowych) linki do naszej strony internetowej, gdy będą zadowoleni z naszej oferty. A zatem ponownie – bardzo dobra oferta wpłynie na widoczność firmy w sieci.
Dodaj komentarz