pozycjonowanie strony

Jak zacząć pozycjonowanie strony?

Opublikowano: 27 lipca 2022

Nasza marka powoli zyskuje na znaczeniu i chcemy spróbować wejść na nowe rynki? Marzy nam się ekspansja branży e-commerce? Jesteśmy już na etapie stawiania strony internetowej czy e-sklepu i zastanawiamy się co dalej? Sprawdź, jak zacząć pozycjonowanie własnej strony internetowej.

Na początek nauka pozycjonowania

Nigdy wcześniej nie pozycjonowałeś? Chcesz zająć się tym elementem biznesu samodzielnie? Nie będzie łatwo, ale przecież nikt nie mówił, że samodzielne prowadzenie biznesu w sieci będzie czystą przyjemnością. Zanim jednak stworzymy pierwszy artykuł, wymyślimy pierwsze słowo kluczowe lub zagłębimy się w tajniki kodu źródłowego strony, warto zdobyć nieco wiedzy na temat SEO i pozycjonowania.

Jest to dziedzina wiedzy taka sama jak każda inna, dlatego też do nauki pozycjonowania trzeba podejść na poważnie, zarówno od strony teoretycznej, jak i praktycznej. Obecnie w sieci znajdziemy setki tutoriali oferujących podstawową wiedzę z zakresu SEO. Jeśli będziemy chcieli wzbogacić swoje kompetencje o bardziej specjalistyczne procesy związane z pozycjonowaniem, warto zapisać się na płatne kursy lub szkolenia prowadzone przez profesjonalistów, a także poszerzyć swoje horyzonty, zapoznając się z https://www.whitepress.pl/baza-wiedzy/36/na-czym-polega-pozycjonowanie-stron-internetowych. To oczywiście inwestycja, dla niektórych mało uzasadniona. Jednak rozpoczęcie pozycjonowania bez choćby podstaw wiedzy zakończy się katastrofą i utratą czasu i energii, a być może także motywacji.

Ustal cele i grupę docelową

Po co pozycjonujemy? Dlaczego w ogóle postanowiliśmy otworzyć własny sklep internetowy? To istotne pytania, na które muszą paść konkretne odpowiedzi. Nie obracamy się tutaj w sferze marzeń i oczekiwań, a raczej w sferze konkretnych planów i strategii. Dlatego też musimy ustalić jasny plan i dążyć do jego spełnienia.

Jaki wskaźnik konwersji nas interesuje? Jaka dynamika wzrostu użytkowników odwiedzających będzie dla nas odpowiednia? Jakie miejsce w rankingu Google będzie dla nas satysfakcjonujące? To istotne pytania, które nie tylko będą pchać nas do przodu i motywować, ale będą stanowiły punkt odniesienia podczas cyklicznej analizy dotychczasowych działań. Biznes w branży e-commerce musi być konkretny, w innym wypadku bez celu wylądujemy na przysłowiowej mieliźnie.

Bądź cierpliwy

Gdy mamy odpowiednią wiedzę i ustalone cele, możemy rozpocząć swoją walkę o lepszą widoczność strony. Ciągła rozbudowa strony o nowe treści, projektowanie i optymalizowanie słów kluczowych, dbanie o techniczną stronę witryny, mądra strategia budowania linków, cykliczne audyty SEO, analiza konkurencji – to większość etapów, nad którymi musimy się pochylić, starając się samodzielnie wypozycjonować własną stronę.

Jeśli wszystko będzie szło zgodnie z planem, już po kilkunastu tygodniach doświadczymy efektów naszych starań. Tak, właśnie tak – po kilkunastu tygodniach. Pozycjonowanie to proces złożony, długotrwały, który nigdy nie daje natychmiastowych efektów. Jeśli zależy nam na długoterminowym utrzymaniu się w TOP 3, TOP 3 czy TOP 10, musimy poświęcić wiele tygodni na osiągnięcie tego celu. Pamiętajmy więc, że pierwsze tygodnie mogą być dla nas ciężkie, szczególnie wtedy, gdy efekty naszej wytężonej pracy są zerowe.

Jeśli kilka miesięcy pracy zwiększy naszą widoczność,  możemy czuć się zadowoleni, jednak nie osiadajmy na laurach – z wymarzonego miejsca w rankingu szybko możemy spaść, jeśli dalej nie będziemy zabiegać o widoczność. A co, jeśli po kilku miesiącach nie widać żadnych rezultatów? Taki scenariusz również musimy wziąć pod uwagę i mieć plan awaryjny, w postaci odpuszczenia i zlecenia pozycjonowania profesjonalistom z agencji SEO.

Udostępnij ten post:



Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *


Powiązane treści
Integracja telefonii z CRM
Rozmowa telefoniczna to wciąż podstawowy środek komu...
Jak współpracować z markami
W dynamicznie rozwijającym się świecie marketingu influencer...
gadżety reklamowe na targach
Targi i kongresy to nie tylko wydarzenia; to kluczow...
e-commerce
W erze cyfrowej, gdzie każde kliknięcie ma znaczenie, zakupy...
windykacja
Sztuczna Inteligencja (AI) rewolucjonizuje procesy w...