Jak zaprojektować wizytówkę? 8 świetnych porad
Przemyślana i dobrze zaprojektowana wizytówka jest świetnym narzędziem marketingowym. Sprawia, że nie tylko budujesz pozytywny wizerunek profesjonalisty, ale przede wszystkim zachęca potencjalnego klienta do wykonania działania. Stworzenie takiej wizytówki nie jest jednak proste. Poznaj 8 świetnych porad, dzięki którym uda Ci się to zrobić.
Wybierz szablon, który będzie dopasowany do charakteru marki
Wizytówka bardzo wiele mówi o Tobie, Twojej firmie i jej kulturze organizacyjnej. Spraw więc, aby klienci już w pierwszym kontakcie z marką wiedzieli, z kim mają do czynienia. Przykładowo jeśli jesteś prawnikiem oferującym wysokiej jakości usługi prawne to postaw na prosty design i stonowane kolory. W głowie odbiorcy natychmiast pojawi się obraz profesjonalisty.
Wybierz rozmiar i kształt
Wizytówka nie musi być prostokątnym kawałkiem papieru. Najlepsze drukarnie internetowe jak JKB Print (adres strony https://www.jkbprint.pl/) oferują klientom również bardziej zaawansowane rozmiary i kształty. Obecnie ogromną popularnością cieszą się składane wizytówki, które wyglądają bardzo elegancko, a jednocześnie oferują więcej możliwości dla projektantów.
Przekaż tylko najważniejsze informacje
Imię, nazwisko, numer telefonu, e-mail, adres strony internetowej i nazwa firmy – zazwyczaj tyle informacji wystarczy, aby klient miał wszystkie niezbędne do kontaktu dane. Nie ma konieczności umieszczania na wizytówce wszystkich informacji o firmie – może to tylko zirytować odbiorcę.
Pokaż swoje logo
Niestety wielu odbiorców nie czyta zawartości wizytówek. Pokaż im więc logo, najlepiej w dużym rozmiarze. Są duże szanse, że dzięki temu zapamiętają nazwę firmy, co ułatwi nawiązanie współpracy w przyszłości.
Ułóż elementy
Nie gromadź wszystkich informacji w jednym miejscu wizytówki – zbyt wiele elementów obok siebie może zaburzyć czytelność. Pamiętaj, że do dyspozycji masz dwie strony. Rozmieść elementy równomiernie, tak aby łatwo było można je przeczytać.
Dodaj coś specjalnego
Może to być kod rabatowy lub promocja. Doskonale sprawdzają się również haftowane inicjały. Ciekawą propozycja jest kod QR. Możliwości jest naprawdę sporo. Skorzystaj z jednej z nich, aby uczynić wizytówkę wyjątkową.
Wezwanie do działania
Wizytówka jest narzędziem marketingowym. Nie zapominaj więc o wezwaniu do działania (z ang. call to action). Wystarczy krótkie: zadzwoń lub napisz maila. Z badań wynika, że już taka krótka podpowiedź przynosi ogromne korzyści, wpływając na podświadomość odbiorcy.
Dodaj komentarz