Jestem dumna, że zawsze umiałam znaleźć wyjście z sytuacji, że każdy rozpoczęty projekt został ukończony z sukcesem, nawet jeśli finansowo nie był rentowny na zakładanym wcześniej poziomie. Przyświeca mi maksyma, że jeśli mówię „A”, to z pełnymi konsekwencjami. Dlatego dziś skrupulatnie dobieram sobie zespół, podwykonawców i doradców, bo finalnie kiedy mówię „A”, to mnie rynek za to rozlicza − mówi Katarzyna Szulim, właścicielka agencji PR Commfort Safety, która w styczniu 2025 roku uruchamia nową stronę internetową pod swoim nazwiskiem.
Katarzyna Szulim : Dziś największe wyzwanie dla rynku PR stanowi wyróżnienie się i dostarczenie klientom unikalnej wartości w środowisku, gdzie wiele firm oferuje podobne usługi. Dziś już silne relacje z klientem nie wystarczą. Miło jest, gdy wszyscy się lubią, ale to nie zmienia faktu, że kampanie marketingowo-PR’owe tworzy się w określonym celu. Stworzenie oryginalnych strategii, które przyciągną uwagę mediów i odbiorców, jest właśnie tym celem, który wyróżni agencję spośród konkurencji. Jednym słowem: efektywność.
Tak samo w przypadku AI − narzędzie nie zbuduje relacji, nie sprzeda produktu. To narzędzie ułatwi proces przygotowania kampanii i wspomoże w zakresie kreacji, contentu. Jednak pozostałe kwestie nadal spoczywają na ludziach. I to od ich skuteczności będzie zależało, czy klient wróci z nowym projektem do agencji.
Katarzyna Szulim : Takie działanie wymaga strategii, umiejętności i odpowiedniego podejścia do biznesu w szeroko rozumianym znaczeniu. Jeśli patrzymy na kampanię jako element całości i zrozumiemy potrzebę klienta, to jest szansa, że nasza oferta zostanie przyjęta. W moim podejściu do klienta jest kilka kluczowych elementów. Przede wszystkim zrozumienie, gdzie klient jest na rynku i jakimi trendami możemy go obudować, aby pokazać jakość jego marki. Dalej budowanie silnego, rozpoznawalnego brand awareness, który przyciągnie uwagę dużych graczy. Warto inwestować w budowanie wizerunku opartego na wartościach, jakie reprezentuje firma. Liczy się też networking i nawiązywanie relacji. Utrzymywanie kontaktów z przedstawicielami dużych firm, aktywne uczestnictwo w branżowych wydarzeniach i konferencjach może zaowocować cennymi połączeniami.
Kolejne elementy współpracy z klientem to innowacyjność i elastyczność. Biorąc pod uwagę dynamikę rynku, warto być elastycznym, aby odpowiadać na potrzeby dużych graczy. Należy również dążyć do długofalowych relacji. Stawianie na długoterminową współpracę, a nie jednorazowe projekty, może pomóc w budowaniu stabilnych i satysfakcjonujących kontaktów. Wreszcie aktywność w mediach społecznościowych. Efektywne wykorzystanie platform społecznościowych do promocji własnych działań oraz interakcji z otoczeniem biznesowym może zwiększyć widoczność klienta i jego szanse na nawiązanie współpracy.
To tylko kilka z punktów, które są moim niezbędnikiem w budowaniu biznesu z klientami. O takich case study będę pisała na mojej nowej stronie internetowej, którą otwieram już po Nowym Roku. Będzie się tam można dowiedzieć o sztuce PR, jak również składać zapytania biznesowe. Chętnie będę na nie odpowiadać, bo edukacja jest jedną z wartości, jaką wyznaję w budowaniu społeczności. Więc w styczniu 2025 roku z radością zaproszę na swój nowy kanał.
Katarzyna Szulim : Zdecydowanie. Intuicja może być bardzo przydatna zarówno w biznesie, jak i w życiu. Oprócz umiejętności organizacyjnych i wiedzy marketingowej intuicja może pomóc w podejmowaniu decyzji, ocenie ryzyka, identyfikacji nowych możliwości oraz reagowaniu na zmieniające się warunki rynkowe.
Intuicja zmiksowana z doświadczeniem i znajomością branży pozwala podejmować szybkie decyzje w sytuacjach, gdy analiza danych może zająć więcej czasu. Ostatecznie połączenie intuicji z solidnymi umiejętnościami analitycznymi i organizacyjnymi może prowadzić do lepszych wyników w biznesie.
Katarzyna Szulim : Odpowiem inaczej – żeby być dyrektorem szpitala, moim zdaniem nie trzeba być lekarzem, chociaż zdania w tej materii są podzielone. Uważam, że aby budować z sukcesem biznesy swoich klientów, nie trzeba być samemu na szczycie. Trzeba jednak umieć czytać trendy rynkowe, rozumieć, jak działa biznes. Przede wszystkim należy mieć odwagę, aby doradzić klientowi, w którą stronę powinien skręcić, jeśli obrana droga nie jest dla niego trafna. Odwaga i egzekucyjność to podstawa, aby prowadzić rozwój biznesowy klientów.
Katarzyna Szulim : Najbardziej dumna jestem z tego, że nie poddałam się. Gdy jest się w biznesie tyle lat, zdarzają się wpadki i porażki. A te mogą zachwiać wiarę w to, czy na pewno podejmujemy właściwe decyzje.
Zmieniające się warunki gospodarcze często też nie sprzyjają prowadzeniu biznesu. Jestem dumna, że zawsze umiałam znaleźć wyjście z sytuacji, że każdy rozpoczęty projekt został ukończony z sukcesem, nawet jeśli finansowo nie był rentowny na zakładanym wcześniej poziomie. Przyświeca mi maksyma, że jeśli mówię „A”, to z pełnymi konsekwencjami. Dlatego dziś skrupulatnie dobieram sobie zespół, podwykonawców i doradców, bo finalnie to mnie za „A” rozlicza rynek.
Cieszę się również z tego, że mogłam wprowadzić innowacyjne rozwiązania, które zwiększyły skuteczność sprzedażową u wielu klientów. Wierzę, że nasza praca wpływa na poprawę pozycjonowania firm ich usług i produktów, co też motywuje ich pracowników do dalszego działania.
Rozmawiała Zuzanna Maj
Fot. Piotr Wroniewicz, materiały prasowe Agencji Commfort Safety
Dodaj komentarz