KIA Niro – nowy, hybrydowy, niskoemisyjny

Opublikowano: 14 lipca 2016

Pod względem wymiarów zewnętrznych Niro idealnie odpowiada kompaktowym hatchbackom, wciąż bardzo popularnym w Polsce i w Europie oferując jednocześnie wszystkie zalety crossoverów – wygodne wsiadanie i wysiadanie, podwyższoną pozycję za kierownicą, atrakcyjnie stylizowane nadwozie oraz bardzo funkcjonalne wnętrze.

Bogate wyposażenie w standardzie.

Już podstawowa wersja hybrydowej Kia Niro posiada 7 poduszek powietrznych, system Kia Lane Keep Assist, pakiet bezpieczeństwa, który obejmuje: ABS, BAS, ESS, ESC, HAC, VSM.  czujniki ciśnienia powietrza w oponach, automatyczną i dwustrefową klimatyzację, radioodtwarzacz MP3 z 5-calowym kolorowym ekranem dotykowym, światła do jazdy dziennej i tylne lampy wykonane w technologii LED, sterowane elektrycznie przednie i tylne szyby, elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka, kierownicę i gałkę dźwigni zmiany biegów pokryte skórą, regulację wysokości fotela kierowcy i pasażera, asymetrycznie dzieloną i składaną tylną kanapę z podłokietnikiem, 16-calowe obręcze kół wykonane z lekkich stopów z oponami Michelin w rozmiarze 205/60 i relingi dachowe oraz dojazdowe koło zapasowe.

6

Niro – nowy hybrydowy crossover

Kia Niro, która miał swój europejski debiut podczas 86. Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie w marcu tego roku, to nowy niskoemisyjny, hybrydowy crossover i  pierwszy ekologiczny pojazd marki Kia skonstruowany na płycie podłogowej zaprojektowanej z myślą o samochodach ekologicznych.

Kia Niro udanie łączy funkcjonalność przestronnego crossovera z niskim zapotrzebowaniem na paliwo dzięki zaawansowanemu napędowi hybrydowemu. Niro, zaprojektowane od podstaw jako auto hybrydowe o atrakcyjnej stylizacji, zdecydowanie wyróżnia się na tle konserwatywnie stylizowanych hybrydowych rywali.

Płyta podłogowa Kia Niro nie wykorzystuje elementów stosowanych w platformach istniejących modeli. Zaprojektowano ją wyłącznie na potrzeby pomieszczenia elementów hybrydowego zespołu napędowego i układów napędowych przyszłej generacji.

Hybrydowy układ napędowy Niro – składający się z 1,6-litrowego benzynowego silnika GDI z bezpośrednim wtryskiem, polimerowych akumulatorów litowo-jonowych, silnika elektrycznego o mocy 32 kW i sześciobiegowej przekładni z dwoma sprzęgłami – pozwala uzyskać crossoverowi emisję CO2 na poziomie tylko 88 g/km (w cyklu mieszanym) i zadowala się zużyciem benzyny jedynie 3,8 l/100 km.

W Europie Kia Niro będzie oferowana w 10 kolorach do wyboru i z obręczami z lekkich stopów w rozmiarze 16 lub 18 cali. Ceny auta zaczynają się od 86 900 zł. Najbogatsza wersja – wyposażona w między innymi, biksenonowe reflektory, nawigację satelitarną, sprzęt audio marki JBL, fotel kierowcy regulowany elektrycznie w 8 płaszczyznach, czujniki parkowania z przodu i z tyłu oraz w system bezkluczykowy kosztuje 107 900 zł.

Udostępnij ten post:



Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *