Loteria SMS to skuteczna i tania metoda pozyskania klientów. Działa na zasadzie zabawy, zwiększa zaufanie do marki, a jednocześnie powiększa przychody firmowe. Podobnie działają konkursy. Jak wykorzystać to uniwersalne narzędzie marketingowe? O czym pamiętać?
Zacznijmy od tego, że loteria to nie to samo co konkurs. Loteria SMS polega na losowaniu zwycięzcy, wszystko odbywa się na zasadzie przypadku. Liczy się jedynie szczęście, a nie umiejętności. Przykładem loterii są zdrapki, a także kody pod nakrętkami butelek czy wewnątrz opakowań produktu. Dobrze zorganizowana loteria pełni jeden z 3 celów biznesowych:
Do organizacji loterii SMS potrzebne jest specjalne zezwolenie. Otrzymuje się je od dyrektora Izby Celnej właściwej dla adresu prowadzenia działalności organizatora loterii. Do tego powołać trzeba nadzorcę, posiadającego certyfikat od Ministra Finansów. Konieczna jest także opłata do budżetu państwa w wysokości 10% wartości nagród przewidzianych w loterii.
Warto wiedzieć, że z opodatkowania loterii zwolnieni jesteśmy wtedy, gdy wartość nagrody nie przekracza 2280 zł.
Loteria SMS wymaga też stworzenia szczegółowego regulaminu, który jasno określi zasady rządzące loterią. Musi być on dostępny dla wszystkich uczestników. Określamy w nim, m.in. dane organizatora, sposób i czas losowania zwycięzców, a także metody reklamacji.
Najczęściej loterie opierają się na:
Konkurs nie jest grą losową. Z tego względu nie wymaga on spełnienia szeregu wymogów dotyczących loterii. Osoby biorące udział w konkursie muszą wykazać się nieszablonowym myśleniem, wyróżnić wśród innych uczestników. Liczy się tutaj oryginalna odpowiedź na pytanie, czy chwytliwy slogan reklamowy. Zwycięzcę (lub zwycięzców) wybiera powołana i określona w regulaminie konkursu komisja konkursowa.
Konkurs SMS daje markom dużo szersze możliwości. Dzięki niemu firmy mogą:
Zarówno konkurs, jak i loteria, mogą zostać przeprowadzone w trybie jednorazowym lub w formie kilku edycji — wśród których każda charakteryzować się będzie nieco innymi zasadami.
Potrzebna jest dobra organizacja, promocja oraz uwzględnienie wszystkich aspektów prawnych. Istotny jest także dobór zadania konkursowego do preferencji grupy docelowej. Niezależnie od metody potrzebujesz również sprawdzonego systemu do przyjmowania zgłoszeń, jak np. SMS net. Dzięki niemu zapanujesz nawet nad dużą liczbą SMS-ów przychodzących, a do tego możesz pokusić się o inne formaty konkursowe, np. w formie MMS. System do obsługi wiadomości przyda Ci się też do zbadania skuteczności Twojej konkursowej kampanii.
Dodaj komentarz