Budowanie obecności marki w sieci nie należy do najłatwiejszych zadań. Stałe modyfikacje algorytmów wyszukiwarek i zmieniające się oczekiwania użytkowników sprawiają, że pozyskiwanie nowych klientów oraz generowanie konwersji stanowią nie lada wyzwanie nawet dla doświadczonych przedsiębiorców. Problem ten dotyczy w szczególności małych lokalnych firm, którym trudno wyróżnić się spośród wielu, często znacznie większych, konkurencyjnych marek. Najlepszym sposobem na uporanie się z tym tematem okazuje się lokalne SEO, które, właściwie wykorzystane, może stać się kluczem do sukcesu niejednego przedsiębiorstwa.
Skuteczne pozycjonowanie stron internetowych to przede wszystkim opracowanie planu marketingowego dostosowanego do potrzeb marki i oczekiwań jej klientów. Techniki stosowane w ramach tej strategii mają na celu zwiększenie widoczności witryny w wynikach wyszukiwania oraz zachęcenie użytkowników do odwiedzenia serwisu czy też dokonania konwersji. Jako że proces ten jest dość skomplikowany i wymagający, a na pierwsze efekty nierzadko czekać trzeba nawet kilkanaście miesięcy, właściciele mniejszych firm często decydują się na lokalne SEO.
Pozycjonowanie pod kątem lokalnym polega na rozszerzaniu świadomości marki wśród najbliższych konsumentów oraz budowaniu jej popularności w lokalnych wynikach wyszukiwania. Strategia ta jest świetnym sposobem na promowanie niewielkiej firmy, dla której trudno pokonać branżowych gigantów i uplasować się na wysokiej pozycji listy wyników wyszukiwania popularnych słów kluczowych.
Lokalne SEO nieco różni się od standardowych metod pozycjonerskich. Najważniejszym kontrastem jest jednak fakt, że strategia ta wykorzystuje mniej popularne słowa kluczowe, z reguły związane z pewnym miastem czy regionem. Dzięki temu mniejsze przedsiębiorstwa mają szansę na skuteczne budowanie swojej obecności w sieci, bez konieczności konkurowania z ogólnokrajowymi firmami. Oto techniki, które przyniosą korzyści każdej lokalnej firmie.
Optymalizacja konta Google Moja Firma to świetny sposób na rozszerzanie świadomości marki wśród lokalnych klientów. Umieszczenie w wizytówce najważniejszych informacji, takich jak adres firmy, godziny otwarcia, opinie konsumentów czy numer telefonu, nie tylko zwiększa wiarygodność świadczonych usług, ale też ułatwia kontakt z osobami zainteresowanymi daną ofertą, co z punktu widzenia strategii sprzedażowej jest bardzo pozytywnym aspektem.
Najważniejszym czynnikiem każdej strategii pozycjonowania pod kątem lokalnym jest wykorzystanie słów kluczowych powiązanych z daną branżą i lokalizacją. Stosowanie mniej konkurencyjnych fraz nie tylko zapewnia szybsze efekty, ale też pozwala rozszerzać grono klientów stosunkowo niskim kosztem.
Większość wyszukiwań lokalnych firm odbywa się z poziomu telefonów komórkowych. Klienci chcący zjeść w pobliskiej restauracji bądź skorzystać z usług lokalnej piekarni, z reguły oczekują szybkich informacji, w przystępny sposób prezentowanych na ich smartfonach. Ważne jest zatem, aby strona internetowa firmy była zoptymalizowana pod kątem urządzeń mobilnych oraz wyróżniała się szybkim czasem ładowania.
Jak widać, lokalne SEO nie jest łatwe. Przeprowadzenie dokładnych badań rynku, wykorzystanie właściwych fraz kluczowych oraz opracowanie skutecznego planu optymalizacyjnego to wyzwania, które spędzają sen z powiek wielu współczesnym przedsiębiorcom. Z pomocą przychodzą jednak profesjonalne agencje SEO. Specjaliści z Grupy iCEA, mając dostęp do różnorodnych narzędzi i technik pozycjonerskich, są w stanie dobrać właściwe środki oraz wdrożyć działania, dzięki którym nawet najmniejsza, lokalna firma będzie miała szansę na sukces. Współpraca z ekspertami jest więc nieocenionym wsparciem, w wyniku którego biznes będzie nieustannie rozwijał się na wielu obszarach online.
Dodaj komentarz