TEMPUR

Materac, za który ciało się odwdzięczy

Opublikowano: 12 kwietnia 2017

Kiedy mówimy klientom: „Połóż się na materacu i niech twoje ciało dokona wyboru”, to nie jest to pusty slogan. Różnica jest odczuwalna, gdy porównamy materac TEMPUR® ze sprężynowym czy piankowym. Nasz materac podpiera każdy milimetr ciała, dając poczucie podparcia i otulenia, niezależnie jaką pozycję przyjmiemy. To materac dopasowuje się do nas, a nie na odwrót – mówi Jacek Poznański, Country Manager w Tempur Sealy Polska Sp. z o.o.

W dzisiejszych zabieganych czasach coraz bardziej doceniamy sen. Czym wyróżnia się technologia stosowana w materacach TEMPUR® i jak wpływa na komfort snu?

Jacek Poznański – Sen jest dla organizmu niezbędny, tak samo jak oddychanie czy odżywianie. Niestety nie każdy może sobie pozwolić na luksus 8 godzin snu, ale żeby w dzień normalnie funkcjonować, powinniśmy poświęcić na sen co najmniej 6–7 godzin. Ten czas na regenerację jest szczególnie ważny ze względu na siedzący lub stojący tryb pracy. Nieważne czy pracujemy przy biurku, przy kasie czy za kierownicą, tak samo obciążamy kręgosłup.

Dawniej ludzie więcej się ruszali, przemieszczali się pieszo – krótko mówiąc, dawali kręgosłupowi więcej okazji do odpoczynku. Dziś sen jest często jedyną okazją, żeby się zregenerować – najlepszą, bo naturalną formą odbudowy dla naszego ciała. Nasze materace i poduszki wykorzystują unikalny materiał TEMPUR, który został wynaleziony w laboratoriach NASA w latach 70. ub. wieku, aby odciążyć amerykańskich astronautów podczas lotu w kosmos. Materiał ten dopasowuje się do ciała i zapewnia wyjątkowy komfort.

Z czasem grupa szwedzkich naukowców postanowiła wykorzystać jego zalety, aby pomóc osobom z problemami zdrowotnymi.

Jacek Poznański – Zaczęto testować materiał, aby przynieść ulgę osobom uskarżającym się na ból pleców. Po tysiącach badań i prób udało się wypracować taką formułę materiału, żeby wytrzymała codzienne, kilkugodzinne obciążenie podczas snu.

W 1991 r. powstał pierwszy materac TEMPUR®, który początkowo był rozprowadzany w krajach skandynawskich przez lekarzy i fizjoterapeutów. Wkrótce stał się na tyle popularny, że uznano, iż każdy zasługuje na komfort podczas snu. Okazało się, że materace TEMPUR® z powodzeniem mogą być stosowane do codziennego, domowego użytku. Dzięki swoim zaletom materiał stał się hitem w Stanach Zjednoczonych, które do dziś są naszym największym rynkiem.

Obecnie jesteśmy wśród producentów materaców jedyną globalną marką, która jest znana i ceniona w ponad 90 krajach świata.

Jacek Poznański – Sukces zawdzięczamy właśnie wyjątkowym walorom materiału TEMPUR. Kiedy mówimy klientom: „Połóż się na materacu i niech twoje ciało dokona wyboru”, to nie jest to pusty slogan. Różnica jest odczuwalna, gdy porównamy materac TEMPUR® ze sprężynowym czy piankowym. Nasz materac podpiera każdy milimetr ciała, dając poczucie otulenia, niezależnie jaką pozycję przyjmiemy. To materac dopasowuje się do nas, a nie na odwrót.

Czy na wszystkie rynki trafia dokładnie ten sam produkt?

Jacek Poznański – Żeby zapewnić jakość materiału, na jakiej nam zależy, produkujemy go wyłącznie w naszych trzech fabrykach: dwóch w Stanach, gdzie wytwarzane są materace na rynek amerykański i kanadyjski, oraz w Danii, skąd trafiają nasze materace na pozostałe rynki – od Japonii, przez Arabię Saudyjską, po kraje europejskie.

Dzięki temu bierzemy pełną odpowiedzialność za produkt i gwarantujemy, że klienci na całym świecie otrzymają taką samą jakość. Paradoksalnie bowiem, mimo że ludzie na tych rynkach mają różną kulturę, inne przyzwyczajenia oraz żyją w odmiennym klimacie, to temperatura ciała jest niezmienna, a temperatura utrzymywana w sypialni bardzo zbliżona.

Produkty marki TEMPUR® mają 10-letnią gwarancję. Co pozwala mieć pewność, że to nie tylko chwyt marketingowy?

Jacek Poznański – Jesteśmy pewni jakości naszych materaców i gwarantujemy, że przez ten okres nie stracą one swoich właściwość. Sam jestem użytkownikiem materaca TEMPUR® i jedyne, co obserwuję z upływem czasu, to nieznaczna zmiana koloru pokrowca po wielu praniach. Nawet po 10 latach produkt zachowuje przynajmniej 95 proc. swojej wysokości w stosunku do wyrobu, który opuszcza fabrykę – to różnica niezauważalna gołym okiem. Dzięki temu, że materace TEMPUR® produkowane są z najlepszych komponentów, ich cena jest odpowiednio wyższa, ale trwałość produktu i komfort użytkowania są tego warte.

Oferta firmy cały czas się poszerza. Czy to oznacza, że jakość jest stale udoskonalana?

Jacek Poznański – Oczywiście. Odkąd wywołaliśmy rewolucję w branży sypialnianej, proponując alternatywę dla materaców sprężynowych, chcemy cały czas być liderem innowacji. Dlatego nieustannie staramy się udoskonalać nasz przełomowy wyrób. Nasi naukowcy już teraz pracują nad materacami, na których będziemy spać za 5 lat.

Co jeszcze można zmienić w tak doskonałym materiale? Ostatnio wprowadziliśmy nowe pokrowce, które nie tylko podnoszą estetykę materaca, lecz także jego walory użytkowe, bo są o niebo wygodniejsze do prania. Zmiana pokrowca QuickRefresh™ jest jak zmiana opon w samochodzie Formuły1 – zajmuje parę sekund, co z pewnością będzie istotne dla użytkowników, którzy cenią czas i wygodę.

Zakup materaca TEMPUR® na polskim rynku jest równie wygodny i bezproblemowy?

Jacek Poznański – Sieć sprzedaży w Polsce jest już dobrze rozbudowana. Nasze materace i poduszki można nabyć zarówno w specjalistycznych salonach oferujących materace i akcesoria do sypialni, jak i w dobrych salonach meblowych. Jeżeli ktoś preferuje zdalną formę zakupów, może zamówić materac przez naszą stronę www.tempur.pl. Jeśli chodzi o czas oczekiwania, wszystkie produkty wytwarzane są na zamówienie, ale najpopularniejsze modele są na stanie w magazynach, więc są dostępne w ciągu kilku dni roboczych. Czas oczekiwania wydłuża się w przypadku zamówień specjalnych na materace dłuższe lub szersze od standardowych.

TEMPUR

Czy obserwują państwo w Polsce zmianę stylu życia i bardziej prozdrowotną oraz projakościową postawę w społeczeństwie?

Jacek Poznański – Zdecydowanie tak. Świadomość Polaków rośnie w każdej dziedzinie, również jeśli chodzi o rolę snu i dobór właściwego materaca. Dlatego coraz częściej decydują się na zakup droższego, ale bez porównania lepszego materaca.

Jest to produkt, który kupujemy rzadko – raz na dziesięć, nawet kilkanaście lat – a jednocześnie korzystamy bardzo często, bo przez kilka godzin w ciągu doby. Materac jest jednym z kluczowych elementów wyposażenia domu, bo wpływa na nasze ciało i samopoczucie. Chociaż wciąż bywa niedoceniany, coraz częściej jest wybierany rozważnie i traktowany jako inwestycja na lata warta swej ceny. To zakup, za który nasz organizm, nam się odwdzięczy.

Czy hotelarze również zmieniają podejście do jakości i inwestują w materace z górnej półki?

Jacek Poznański – W tym obszarze poprawa następuje bardzo powoli, wciąż jest wiele do zrobienia. Materace i poduszki są jednymi z ostatnich elementów składających się na inwestycję hotelową. Zwykle na widoczne elementy wystroju – meble czy oświetlenie – wydaje się więcej, a na pozostałych elementach, mimo że są równie ważne dla satysfakcji gościa, szuka się oszczędności. Są jednak sieci, które stawiają na jakość i wygodę klienta. Te wybierają głównie naszą markę Sealy, która cieszy się popularnością w amerykańskich hotelach.

Jakie hasło najlepiej oddaje ideę firmy i zalety oferowanych produktów?

Jacek Poznański – Mamy kilka takich haseł, m.in. „Poczuj się jak w stanie nieważkości”, które nawiązuje do kosmicznych początków naszego materiału, a zarazem do lekkości, jaką zapewnia on użytkownikowi podczas snu. Inny slogan, promujący nasze wyroby na rynkach obcych, w tłumaczeniu z angielskiego brzmi nieco zaczepnie: „Miękki tam, gdzie chcesz, twardy tam, gdzie potrzebujesz”, co w zabawny sposób ilustruje, że materiał zmienia swoje właściwości pod wpływem temperatury ciała i idealnie dopasowuje się do kształtu sylwetki.

Konkurencja depcze liderowi po piętach?

Jacek Poznański – Jako lider musimy liczyć się z tym, że inni próbują kopiować produkt, który osiągnął sukces. Zdarza się, że inne firmy z branży wykorzystują na opakowaniach zdjęcia kosmonautów, ale to na naszych produktach widnieje logo Fundacji Kosmicznej, potwierdzające, że wyroby TEMPUR® są jedynymi uznawanymi przez NASA. Niekiedy spotykamy się z próbami naśladownictwa naszego materiału albo pokrowca, niemniej odbiegają one jakością od oryginału.

Ze względu na posiadane właściwości nasz materiał jest unikatowy.

Jacek Poznański – Mówiąc pół żartem, pół serio, jesteśmy jak Mercedes, Audi, BMW i Volvo razem wzięte, bo tak naprawdę nie mamy na rynku bezpośredniej konkurencji. Mimo że nie możemy narzekać na wyniki i jesteśmy liderem, staramy się cały czas docierać do nowych konsumentów i przekonywać ich, jak ważny jest komfort podczas snu, i że warto zainwestować w dobry materac. Stąd seria krótkich filmów, jakie zamieszczamy na YouTube’ie.

Użytkownicy z całego świata przedstawiają na nich zalety materaców TEMPUR® i dzielą się z potencjalnymi klientami swoimi doświadczeniami. Budowaniu świadomości służą też media społecznościowe i inne współczesne narzędzia komunikacji. Jeśli ktoś nie jest przekonany do tak dużego wydatku, jakim jest materac, na początek zachęcam do zakupu poduszki TEMPUR®.

Już sam ten zakup odczuwalnie wpłynie na samopoczucie użytkownika i na pewno przekona go do zakupu materaca.

Jacek Poznański – Wybór poduszek mamy ogromny, zarówno pod względem rozmiarów, jak i kształtów. Istnieje nawet specjalny model stworzony dla osób, które śpią na brzuchu. Dziś poduszkę dobiera się indywidualnie, jak buty czy garnitur. Trzeba pamiętać, że każdy ma inne potrzeby. Produkty, które mają nam służyć przez lata, warto wybierać świadomie.

Z tego względu proponujemy klientom tzw. test 365 nocy. Chodzi o to, że kupując materac TEMPUR®, nabywca ma możliwość wymiany na inny model z jednej z 4 kolekcji, bo każdy z nich daje nieco inne odczucia. Niemniej jesteśmy pewni, że jak już ktoś zacznie spać na naszym materacu, nie będzie chciał zamienić go na żaden inny.

Jakie cele stają dziś przed marką TEMPUR®?

Jacek Poznański – Chcemy wciąż zmieniać sposób, w jaki śpią Polacy, i stawać się ulubioną marką wśród materaców i poduszek dostępnych na polskim rynku. Mamy nadzieję mieć swój udział w rosnącej świadomości społecznej, że na wygodzie podczas snu nie powinno się oszczędzać. Wiele osób woli więcej wydać na łóżko, bo to element wystroju sypialni. Tymczasem łóżko to tylko opakowanie do tego, co w nim najważniejsze, czyli materaca, na którym nie warto oszczędzać, bo dobrze dobrany zapewni nam tysiące wygodnie przespanych nocy i lepsze samopoczucie w ciągu dnia.

Udostępnij ten post:



Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *


Powiązane treści
smartwatch
W dobie technologii noszonej smartwatche stały się nieodzown...
HUAWEI WATCH D2
Większość ludzi traktowałaby smartwatch jako nowinkę, z któr...
Peeling
Peeling skóry to jeden z najpopularniejszych zabiegów stosow...
Bieg Lachów i Górali, Bi...
Ból kolana
Ból kolan to dolegliwość, która może mieć bardzo wiele przyc...