Menu
meble biurowe

Meble biurowe, w które warto inwestować

Zakup mebli biurowych to poważna inwestycja. Warto zastanowić się nad tym, które meble są nam rzeczywiście potrzebne. Duże znaczenie ma wybór takich mebli, które będą spełniały warunki ergonomii, a także pasowały do biura pod względem estetycznym. Specjalista z salonu mebli biurowych z Katowic radzi w jakie meble najlepiej jest inwestować.

Jakość mebli biurowych jest ważna

Osoby, które zastanawiają się nad zakupem mebli biurowych często zauważają, że ceny mebli od profesjonalnych producentów są znacznie wyższe od cen mebli dostępnych w supermarketach.

Musimy zdać sobie sprawę, że meble do użytku domowego znacznie różnią się od mebli wykorzystywanych w biurach. Przede wszystkim meble biurowe są bardzo intensywnie eksploatowane. W w firmach, w których pracownicy pracują na zmiany, meble biurowe mogą być wykorzystywane nawet przez 24 godziny na dobę. Zwykłe meble nie są w stanie wytrzymać takiego obciążenia. Jeżeli kupimy tanie meble z supermarketu do biura, musimy się liczyć z koniecznością ich wymiany w najbliższym czasie. Dodatkowo takie meble często są źle zaprojektowane, przez co praca przy nich jest bardzo uciążliwa.

Tylko meble od renomowanych producentów mogą służyć nam latami. Producenci są często tak pewni ich najwyższej jakości, że są w stanie zaoferować nam wieloletnią gwarancję. Gwarancja jest bardzo ważna dla każdego przedsiębiorcy. Jeżeli meble biurowe z jakichś przyczyn nie spełnią naszych oczekiwań, mamy możliwość złożenia reklamacji.

Meble biurowe muszą być ergonomiczne

Ekspert z salonu mebli biurowych w Katowicach przypomina, że dobre meble biurowe to takie, które spełniają warunki ergonomii. Są one zaprojektowane w takich sposób, żeby korzystanie z nich minimalizowały ryzyko wystąpienia chorób zawodowych (na przykład zwyrodnień kręgosłupa).

W przypadku krzeseł i foteli biurowych ważna jest regulacja wysokości, regulacja głębokości siedziska, a także kąta nachylenia oparcia. Krzesła biurowe powinny posiadać podłokietniki. Ważne jest również, żeby dawały nam możliwość zapisania ustawień (dzięki temu nie będziemy musieli regulować parametrów fotela za każdym razem, gdy na nim siadamy).

Coraz częściej spotykanym rozwiązaniem w biurach są biurka z regulacją wysokości. Takie meble sprawdzają się zwłaszcza wtedy, gdy pracownicy korzystają głównie z komputera. Regulacja wysokości biurka sprawia, że pracownik może naprzemiennie pracować na stojąco i siedząco, co jest bezpieczne dla jego kręgosłupa.

Estetyka mebli biurowych

Estetyka mebli biurowych nie jest tak ważna jak ich ergonomia, jednak musimy pamiętać, że meble te powinny prezentować się atrakcyjnie, gdyż są wizytówką naszego biura. Zazwyczaj najlepiej sprawdza się wybór mebli o eleganckiej, ale jednocześnie neutralnej stylistyce. Będą one wyglądały dobrze i komponowały się zresztą pomieszczenia nawet wówczas, gdy zdecydujemy się zrobić remont.

Ekspert z salonu mebli biurowych w Katowicach radzi, żeby wybierać takie meble, które będą łatwe do utrzymania w czystości.

„Więcej nie znaczy lepiej”

Zastanówmy się dziesięć razy zanim zdecydujemy się na zakup zestawu mebli biurowych. Cena mebli w zestawie może wydawać się bardzo atrakcyjna. Problem w tym, że zestawy często zawierają meble, których nie potrzebujemy. Pamiętajmy, że duża ilość mebli w biurze jest równoznaczna z utratą cennej powierzchni (jest to istotne zwłaszcza w przypadku małych biur, których właściciele zatrudniają pracowników). Dodatkowo nadmiar mebli i sprzętów negatywnie wpływa na stronę wizualną pomieszczenia.

Artykuł powstał we współpracy z firmą:
NoNameOffice, Księdza Biskupa Herberta Bednorza 2A/6, bud. B.1, 40-384 Katowice

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Udostępnij

Wszystkie prawa zastrzeżone | All rights reserved Magazyn VIP 2022