Menu
Ewa Małgorzata Wiertelak

MEDORA – odzież medyczna jak garnitur na miarę

Projekty naszej firmy wybrało już wiele klinik, ponieważ MEDORA podchodzi do każdego klienta bardzo indywidualnie. Projektując ubiór, dobieramy materiały najwyższej jakości, zwracamy uwagę na funkcjonalność, a przy tym nadajemy całości niepowtarzalny i piękny wygląd. To ten aspekt sprawił, że w medycynie zaczęto stosować kolory inne niż biały i zielony – mówi Ewa Małgorzata Wiertelak, właścicielka marki

MEDORA od 15 lat dba o wizualną stronę personelu medycznego, projektując odzież dla klinik w Polsce i na świecie. Jak wyróżnić się na tle coraz większej liczby klinik?

Ewa Małgorzata Wiertelak Będąc w branży ponad 15 lat, mam świadomość, że prowadzenie kliniki, która ma się wyróżnić na rynku, jest niełatwe. Na przestrzeni ostatnich lat obserwujemy, jak wiele innowacji wprowadza się w medycynie, choćby nowoczesne sprzęty, które sprawiają, że wizyta w gabinecie jest o wiele przyjemniejsza. Ale nie tylko dzięki nim dobrze wspominamy leczenie. Duże znaczenie ma to, jak prezentuje się personel medyczny. Estetyczny wygląd i dobrze dopasowany strój jest nie tylko etykietą osoby, która się opiekuje pacjentem, lecz także wyrazem szacunku wobec niego. Właściciel placówki medycznej może skupić się na dwóch obszarach – na najlepszym możliwie zespole medycznym oraz identyfikacji wizualnej, jaką jest m.in. odzież. Dlatego dla marki MEDORA szalenie ważne jest odpowiednie zaprojektowanie i uszycie uniformu medycznego, aby spełniał wszystkie swoje zadania. Musi być wytrzymały, wygodny, odporny na działanie różnych substancji, z którymi styka się lekarz i pomoc medyczna. A do tego powinien być ładny, stylowy, oddający charakterystykę danego miejsca. To są kluczowe kwestie, aby personel danej kliniki mógł się wyróżnić.

MEDORA

Na co, oprócz najwyższej jakości usług należy zwrócić uwagę, projektując taką wysoce wyspecjalizowaną odzież?

Ewa Małgorzata Wiertelak MEDORA to najlepszy zespół, który stale szkolę. Jednocześnie inwestuję w sprzęt najwyższej jakości, ułatwiający projektowanie i szycie odzieży z najwyższą starannością. Dbamy o każdy detal, bo to szczegóły składają się na istotę stroju medycznego. Właśnie z tego względu od lat jesteśmy trendsetterem w branży. To dzięki przełamaniu stereotypów, że fartuch nie musi być prosty i biały, naszymi klientami są placówki nie tylko z Europy, lecz także z Azji i rynków arabskich. To główny wyznacznik indywidualności naszej wrocławskiej odzieży, ponieważ oczekiwania klientów spoza rynku europejskiego są zupełnie inne i bardziej restrykcyjne. Tam poza normami medycznymi odzież musi spełniać funkcję fashion.

Takie zamówienia pozwalają wykazać się twórczo mojemu zespołowi, z którym właśnie byłam w Rzymie, gdzie poza zwiedzaniem i integracją był czas na obserwację trendów, poszukiwanie inspiracji oraz najnowszych tkanin, dodatków. Kto wie, może natchnieniem tego wyjazdu będzie również nowa linia Medora by Italia?

MEDORA

Jak sprawić, żeby klient czuł się dobrze i komfortowo w projektach stworzonej przez panią marki?

Ewa Małgorzata Wiertelak Projekty naszej firmy wybrało już wiele klinik, ponieważ MEDORA podchodzi do każdego klienta bardzo indywidualnie. Projektując ubiór, dobieramy materiały najwyższej jakości, zwracamy uwagę na funkcjonalność, a przy tym nadajemy całości niepowtarzalny i piękny wygląd. To ten aspekt sprawił, że w medycynie zaczęto stosować kolory inne niż biały i zielony. Jako właścicielka marki MEDORA i projektantka wprowadzam do naszej oferty całą paletę barw, które są równie ważne jak wysokogatunkowe materiały. Dzięki temu od wielu lat wiedziemy prym na polskim rynku, a nasze indywidualne projekty zostały zauważone i niejednokrotnie docenione.

Na współpracę z MEDORĄ decydują się szpitale, kliniki stomatologiczne, salony medycyny estetycznej. Potrzebują one indywidualnego podejścia, żeby zaprojektowane stroje były funkcjonalne i oryginalne. To dla nas spore wyzwanie, aby każdy klient czuł się komfortowo, a zarazem wyjątkowo, ale z moim zespołem nie ma rzeczy niemożliwych.

W Polsce marka MEDORA jest liderem, ale w Europie też jest znana, a w krajach azjatyckich oraz arabskich mocno pożądana. Jakie ma pani plany na 2022 rok?

Ewa Małgorzata Wiertelak Perspektywą na 2022 rok poza stałą działalnością operacyjną firmy jest projekt CSR-owy dla dzieci z Tanzanii. Wraz z Agencją Commfort Public & Trade Relations kończymy opracowywać jego założenia. Dzielenie się zawsze było dla mnie czymś naturalnym. Moja przyjaciółka Dominika wyszła za mąż za Masala i zamieszkała w Tanzanii. Często rozmawiamy o tym, czego tam, w dalekiej Afryce, potrzeba dzieciom najbardziej. Okazuje się, że jedzenia i możliwości edukacji, aby w przyszłości były samodzielne. Jeszcze nie byłam w Tanzanii, ale to jest właśnie plan na 2022, aby pojechać tam z ubraniami, produktami stomatologicznymi, bo tam nie ma dostępu do opieki, jaką znamy i uważamy za „must have” w krajach zachodnich. Jestem przekonana, że niejedna placówka medyczna zgodzi się być częścią tego projektu. Jednostkowo nie trzeba dużo, wystarczy, aby każdy dał coś od siebie. Czas pandemii pokazał już chyba wszystkim, że praca i komfort życia są ważne, ale drugi człowiek, opieka medyczna nie mają sobie równych. Już nie mogę się doczekać, kiedy rozpoczniemy ten projekt, aby dzieciom w Tanzanii było lżej w pewnych obszarach życia. Teraz będziemy szukali kolejnych osób, które tym niewygórowanym kosztem będą chciały dać dzieciom możliwość edukacji. A tam jest ona bez wątpienia równoznaczna z szansą na zmianę warunków życia dla całej rodziny.

Czego możemy pani i marce życzyć z okazji jubileuszu 15-lecia?

Ewa Małgorzata Wiertelak Nieustającej energii na realizowanie pasji, jaką jest dla mnie projektowanie odzieży medycznej. Ważnym elementem wszelkiej działalności jest oczywiście zdrowie, które pozwoli mi i mojemu zespołowi kreować nowe rozwiązania dla rynku medycznego, ale nie tylko. Dostajemy sporo zapytań od Horeca, od hoteli, spa – to jest gałąź jeszcze nie wykorzystana przez MEDORĘ, którą będziemy się zajmować w kolejnych latach. Nasze projekty zagościły w wielu serialach, można je również zobaczyć w reklamach. To najlepszy dowód na to, że warto zdecydować się na współpracę z MEDORĄ. Może już wkrótce jadąc pociągiem lub lecąc samolotem, spotkamy załogi ubrane w uniformy mojej marki?

Rozmawiała: Katarzyna Szulim

Zdjęcia: materiały prasowe


O marce:

Właścicielem marki MEDORA jest Ewa Małgorzata Wiertelak, z wykształcenia ekonomistka, z zamiłowania projektantka odzieży medycznej, prywatnie szczęśliwa żona i mama Pauliny, Michała oraz Antoniny, miłośniczka fotografii i egzotycznych podróży. Z branżą odzieży medycznej związana jest od 2001 roku, natomiast od 2006 roku działa pod marką MEDORA.

Firma jest liderem w branży i od wielu lat utrzymuje pozycję trendsettera. Marka ubiera najbardziej wymagających klientów sektora medycznego: szpitale, największe kliniki, a także prestiżowe placówki z branży medycyny estetycznej oraz stomatologii.

Marka otrzymała wyróżnienie „Złota siódemka 2017 roku” w kategorii branża odzieżowa za kreowanie nowoczesnej, indywidualnej mody w dziedzinie odzieży medycznej. W 2019 roku firma zdobyła takie nagrody, jak „Kobieca Marka Roku” oraz „VIP Biznesu”. W marcu 2020 roku została uhonorowana dyplomem i statuetką „Firma na Medal” i „Top Firma” przez Instytut Zarządzania Jakością. MEDORA łamie stereotypy i chętnie podejmuje współpracę z projektantami mody, czego owocem są kolekcje MEDORA by EVA MINGE, powstała w 2018 roku, oraz najnowsza kolekcja by Ewa Stepaniuk, która pojawiła się w sklepie internetowym w lipcu 2021 roku.

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Udostępnij

Wszystkie prawa zastrzeżone | All rights reserved Magazyn VIP 2022