Menu
Mercedes GLB

Mercedes GLB – materiał na hit?

Mercedes GLB jest całkowicie nowym modelem w coraz bardziej rozbudowanej gamie niemieckiego producenta. Choć jest to najmniejszy z oferowanych SUV-ów i zaliczany jest do klasy kompakt, to z pewnością nie można narzekać na dostępną przestrzeń – warto wspomnieć, że dostępny jest również z 3 rzędem siedzeń, zapewniając wygodne miejsce dla 7 podróżnych. Czy odniesie rynkowy sukces? Ma ku temu kilka solidnych argumentów.

Ekonomicznie i dynamicznie – czyli paleta silników Mercedesa GLB

Nawet podstawowa jednostka – o pojemności 1332 cm3 jest wystarczająca do sprawnego napędzania ważącego 1300 kilogramów SUVa. Dzięki wykorzystaniu m.in. bezpośredniego wtrysku paliwa oraz turbodoładowania rozwija ona 163 konie mechaniczne i solidne 250 Nm już od 1620 obrotów, pozwalając na dynamiczną jazdę oraz sprawne poruszanie się w ruchu miejskim. Mocniejszy 224-konny wariant benzynowy o pojemności 2.0 potrafi rozpędzić pojazd od 0 do 100 km/h w niecałe 6,9, co zadowoli nawet kierowców lubiących dynamiczną jazdę, zwłaszcza mając na uwadze, że mowa o rodzinnym SUV-ie. Z czasem do gamy silników benzynowych ma dołączyć do nich bazowa jednostka o oznaczeniu GLB 180 i topowa GLB 35, których dokładna specyfikacja nie jest jeszcze znana.

W gamie silników nie mogło również zabraknąć jednostek wysokoprężnych – wszystkie trzy mają tę samą pojemność 2.0, różnią się jednak rozwijaną mocą i momentem obrotowym – od 116 KM i 280 Nm, przez 150 KM i 320 Nm, aż do najmocniejszej 190-konnej jednostki legitymującej się aż 400 niutonometrami. Deklarowane spalanie wszystkich wariantów oscyluje w granicach 5,6 – 5,8 oleju napędowego na 100 km i na pewno będzie mocną stroną jednostek Diesla. Ich zwolenników z pewnością ucieszy fakt, że jednostki wysokoprężne są tylko niewiele droższe.

Wszystkie jednostki występujące w Mercedesie GLB spełniają najwyższą normę emisji spalin Euro 6d i początkowo będą dostępne wyłącznie z dostępną za dopłatą 7- lub 8-biegową automatyczną skrzynią biegów.

Wszechstronne nadwozie Mercedesa GLB w klasie kompakt

Mercedes GLB

Mercedes GLB

Tym, czym Mercedes GLB zdecydowanie wyróżnia się na tle konkurentów, jest praktyczne nadwozie. Pomimo wymiarów plasujących go w klasie kompakt (4,6 metra długości, 1,8 metra szerokości i 1,6 wysokości) wyróżnia się ponadprzeciętną pojemnością, zarówno kabiny pasażerskiej, jak i przestrzeni bagażowej. Niewiele pojazdów konkurencji może pochwalić się podobną pakownością, a opcjonalny trzeci rząd siedzeń to cecha unikatowa w tej klasie. Co prawda skorzystają z niego, zgodnie z zaleceniami producenta, głównie pasażerowie o wzroście do 168 cm, jednak z pewnością docenią oni  rozwiązanie o nawie EASY-ENTRY ułatwiające zajmowanie miejsc w trzecim rzędzie.

Bezpieczeństwo i wsparcie kierowcy

Już w standardzie Mercedes bogato wyposaża swój najnowszy pojazd w zakresie bezpieczeństwa i komfortu jazdy. Znajdziemy tu m.in. aktywny asystę pasa ruchu, Active Brake Assist – czyli autonomiczne hamowanie. Dokładając niewiele ponad 7 tysięcy złotych (dokładnie 7411), można znacząco podnieść poziom bezpieczeństwa. W pakiecie za tę cenę otrzymamy m.in. aktywnego asystenta odległości, system automatycznie ruszający na autostradach, aktywnego asystenta awaryjnego zatrzymania się, wyposażonego w funkcję SOS, funkcje wspomagające włączanie się do ruchu, aktywnego asystenta martwego pola czy funkcję ostrzegającą o przejściach dla pieszych.

Mercedes GLB

Mercedes GLB

Z funkcji podnoszących komfort użytkowania w podstawowej wersji możemy liczyć na kamerę cofania, elektryczne sterowanie klapą bagażnika, czy reflektory LED. Dodatkowo, za 15.665, lub 23.428 zł możemy wzbogacić go o pakiet Premium, lub Premium Plus. Otrzymamy m.in. nawigację offline, dwa wyświetlacze o przekątnej ponad 10″, a w pakiecie z plusem również przeszklony dach, elektrycznie regulowane fotele i reflektory MULTIBEAM dostosowujące się automatycznie do sytuacji na drodze.

Mercedes GLB – już dostępny

Jeśli zainteresowało cię najnowsze dziecko Mercedesa, z pewnością ucieszy cię fakt, że już można składać na nie zamówienia. Ceny podstawowego wariantu zaczynają się od 140.700 złotych. Nowe samochody dostępne będą w salonach już pod koniec 2019 roku.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Udostępnij

Wszystkie prawa zastrzeżone | All rights reserved Magazyn VIP 2021