Co musi wiedzieć dobry PRowiec?

Opublikowano: 7 lipca 2016

Public relations to zbiór postępowań, które wdraża się, by budować więzi, zaufanie, mejoratywne opinie. To sposób działania, który ma budować wizerunek naszej marki czy nasz, własny – dzisiaj każdy prowadzi własne kanały społecznościowe, zabiera głos w publicznych dyskusjach, czym buduje swoją osobistą markę.

Osoba pracująca w dziale PR musi być przede wszystkim kreatywna. Chociaż public relations nakreśla sposoby działania, osoba niewykazująca się kreatywnym myśleniem, nietryskająca nietuzinkowymi pomysłami nie znajdzie pracy w dziale PR. Praca pijarowca wymaga także otwartości i łatwości w nawiązywaniu relacji międzyludzkich. Osoba starająca się o stanowisko w dziale PR musi cenić sobie kontakt z drugą osobą.

Dobry PRowiec musi znać granice, których nie należy przekraczać. Nikt nie chce brać udziału w nachalnych akcjach, oglądać obcesowych filmików, czytać byle jakich postów. Ekspertom, którzy te granice przekraczali nie wychodziło to na dobre. Marki, dla których pracowali traciły klientów, uznanie, zaufanie. Oni sami stanowiska. Pracownik public relations musi wiedzieć co się przyjmie, a jakie zachowania nie pomogą w budowaniu wizerunku marki.

Niezbędnym jest także obycie w trendach, podążanie za nimi. Marki, które potrafią w odpowiednim momencie wychwycić i w przemyślany sposób wykorzystać to co modne cieszą się powiększającymi się społecznościami fanów. Praca w PR wymaga umiejętności analizy danych oraz sygnałów zwrotnych. Dobry PRowiec zrozumie, że jeśli liczba aktywnych, zaangażowanych osób spada, to należy przemyśleć, zmienić bądź dopracować przeprowadzaną akcję.

Dział public relations bardzo szybko się zmienia. Przyczynia się do tego niesamowity rozwój nowoczesnych technologii, mediów. Bycie na bieżąco to podstawowy wymóg pracy w dziale PR. By nie zostać w tyle powstają internetowe serwisy, blogi, które obfitują w branżowe teksty – merytoryczne, poradnikowe. Jednym z nich jest publicrelations.pl, który oprócz tekstów o tematyce public relations, przedstawia niezwykle przydatne cases studies.

Udostępnij ten post:



Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *


Powiązane treści
Katarzyna Szulim
Nagroda Orła Polskiego Biznesu w kategorii Lider Reg...
employer branding
Obecny rynek pracy to rynek pracownika. Dzisiaj ofert pracy...
Jak reagować na negatywne komentarze
Media społecznościowe to miejsce, w którym łatwo dotrzeć do...
Kongres Public Relations
Wyniki raportu Global Digital Report 2018 wskazują, że świat...
W ubiegłym roku prawie 80% marek zrealizowało kampanie marke...