Netmove – Co to jest audyt SEO i dlaczego warto go przeprowadzić
Promowanie strony internetowej to zajęcie dla profesjonalistów, jak firma Netmove. Jednak zlecając działania tego typu warto znać choć podstawowe pojęcia, jakimi na co dzień posługują się agencje interaktywne. Jednym z nich jest audyt SEO.
Pierwszy krok do pozycjonowania
Audyt SEO to początkowy etap pracy nad witryną. Polega na dokładnej analizie strony www, w której uwzględnia się wiele różnych czynników. Wszystkie mają pośredni lub bezpośredni wpływ na pozycjonowanie stron internetowych. Taki audyt SEO prowadzi między innymi Netmove. Dzięki niemu można szybko sprawdzić, jakie są podstawowe parametry witryny oraz potencjał w jej promowaniu. Audyt ocenia treści i frazy kluczowe, które znajdują się na stronie, jej optymalizację techniczną, prędkość ładowania a także widoczność na poszczególnych urządzeniach mobilnych. Dzięki Netmove można również wyłapać, czy i jakie strony zewnętrzne linkują do konkretnego serwisu. Audyt dotyczy spraw fachowych, niejednokrotnie specjalistycznych. Jednak raport, jaki otrzymuje się od Netmove jest napisany w czytelny i zrozumiały sposób. Zawiera wskazówki, w jaki sposób usprawnić poszczególne parametry witryny.
Dla kogo audyt
Istnieje kilka sytuacji, kiedy warto zwrócić się o wykonanie audytu SEO na przykład do Netmove. Z pewnością dobrym momentem jest tworzenie nowej strony www. Bardzo dobrym pomysłem jest pokazanie grafiki lub makiety specjaliście od SEO. Można zyskać kilka cennych uwag już na etapie projektu, bez konieczności poprawiania go później. Audyt na tym etapie jest dość intuicyjny, bo opiera się głównie na pomysłach, jednak jego wykonanie ma sens. Najpopularniejszą opcją jest zamawianie audytu po stworzeniu strony internetowej. Zwykle skupia się on na zgłoszeniu podstawowych problemów technicznych i przygotowaniu strategii pod promocję witryny. Często jest to praca z kategorii „sztuka dla sztuki”, ponieważ inwestor nie przewidział już wydatków na poprawki nowo utworzonej strony. O audyt na pewno warto pokusić się planując zmiany w witrynie. Bywa, że te działania są podejmowane przy zmianie domeny lub łączeniu kilku serwisów w jeden.
Po audycie
Co dzieje się z danymi, zebranymi w audycie? Trafiają do specjalistów, których zatrudniają agencje interaktywne. To między innymi osoby, zajmujące się programowaniem czy redagowaniem. Wskazanie mocnych i słabych stron witryny to dobry punkt wyjścia do opracowania strategii promocji. Posiadanie poprawnie zoptymalizowanej strony to wymóg, bez którego trudno walczyć o uwagę klienta z coraz liczniejszą konkurencją. Bywa, że kilka nieprzemyślanych decyzji pod kątem pozycjonowania sprawi, że strona zostaje „ukarana” przez wyszukiwarkę. Analiza audytu pomaga wyłapać błąd i ustrzec się przed nim na przyszłość. Co więcej, daje możliwość analizy konkurencji.
Nie istnieje szablon, zgodnie z którym wykonuje się audyty. Każdy przypadek jest inny. Zawsze jest to efekt wiedzy, doświadczenia i intuicji specjalistów SEO.
Dodaj komentarz