Menu
Nissan Juke

Nissan Juke – ekstrawagancki crossover z Japonii

Nissan Juke to jeden z najbardziej charakterystycznych crossoverów na rynku. Pierwsza generacja cechowała się niezwykle wyrazistą i kontrowersyjną stylistyką, która przysporzyła modelowi zarówno wielu zwolenników, jak i przeciwników. Drugie wcielenie japońskiego auta wygląda nieco bardziej zachowawczo, co powinno przełożyć się na wzrost zainteresowania ze strony potencjalnych klientów. Czy nowy Juke ma szansę na rynkowy sukces?

Nissan Juke pierwszej generacji zadebiutował w 2009 r. podczas salonu samochodowego w Genewie. Wygląd auta od razu wywołał wiele kontrowersji, szczególnie ze względu na futurystyczny przód. Projektanci japońskiego producenta wzięli sobie do serca liczne uwagi i tworząc drugą generację, postanowili rozwinąć swój projekt.

Juke wciąż ma duże okrągłe światła zamontowane w zderzaku oraz wąskie lampy powyżej nich. Rozwiązanie to nie wszystkim się podoba, aczkolwiek stało się w ostatnich latach bardzo modne i możne je spotkać w wielu autach francuskich, japońskich i koreańskich. Samochód zachował również sylwetkę w stylu nawiązującym do coupé, co wyróżnia go na tle pozostałych miejskich crossoverów.

Stylowo zaprojektowane nadwozie odbija się jednak na przestronności wnętrza. Samochód mierzy 421 cm długości, 198,3 cm szerokości (wraz z lusterkami) i 159,5 cm wysokości. Rozstaw osi to 263,6 cm, z kolei bazowa pojemność bagażnika wynosi 422 l, przy czym można ją powiększyć do 1305 l poprzez złożenie tylnych oparć.

Wnętrze samochodu jest zdecydowanie mniej futurystyczne niż nadwozie. Wielu kierowców ucieszą fizyczne przyciski do obsługi niektórych funkcji oraz coraz rzadziej spotykane analogowe zegary. Producent nie zrezygnował jednak z ekranu dotykowego, który został zamontowany na szczycie konsoli środkowej.

Nissan Juke

Co można znaleźć pod maską?

Pod maską miejskiego Nissana pracuje tylko jeden silnik. Ma on pojemność 1 l oraz 3 cylindry. Dzięki turbodoładowaniu generuje on moc 114 KM, zaś maksymalny moment obrotowy jest na poziomie 200 Nm. Może on współpracować z manualną bądź automatyczną skrzynią biegów. Osiągi samochodu są jednak przeciętne. Wersja z ręczną przekładnią przyspiesza od 0 do 100 km/h w 10,7 s, natomiast odmiana z automatem − w 11,8 s. Prędkość maksymalna w obydwu przypadkach wynosi 180 km/h. Z kolei średnie zużycie paliwa waha się w przedziale 6−6,5 l benzyny na 100 km, co sprawia, że Juke jest dość ekonomiczny podczas spokojnej jazdy.

Czy Juke odniesie rynkowy sukces?

Nissan Juke z całą pewnością nie jest samochodem dla osób, które przy zakupie kierują się wyłącznie rozsądkiem. To propozycja dla tych, którzy oczekują od swojego pojazdu niebanalnego stylu, który pozwoli im wyróżnić się z tłumu.

Nissan Juke

Najtańsza wersja Visia to wydatek 76 930 zł. Nie jest to mało, biorąc pod uwagę, że Juke to samochód miejski. W wyposażeniu standardowym można znaleźć m.in. klimatyzację manualną, inteligentny system ostrzegania i interwencji przy niezamierzonej zmianie pasa ruchu oraz system monitorowania ciśnienia w oponach. Z kolei najdroższy wariant − Tekna − kosztuje 100 930 zł i jest standardowo wyposażony m.in. w system kamer 360 stopni AVM z czujnikami parkowania z przodu i z tyłu, ambientowe podświetlenie wnętrza oraz deskę rozdzielczą pokrytą ekologiczną skórą. Juke oferowany jest standardowo z manualną skrzynią biegów. Osoby zainteresowane automatyczną przekładnią DCT muszą przygotować się na dopłatę w wysokości 8 tys. zł.

Nissan Juke nie jest samochodem dla każdego. To propozycja dla indywidualistów, którzy chcą się wyróżnić. Auto nie jest jednak aż tak futurystyczne, jak wydaje się na pierwszy rzut oka − wewnątrz wciąż można znaleźć dobrze znane elementy wyposażenia. Nie można więc oczekiwać, że Juke stanie się przebojem na rynku. Może jednak powalczyć z innymi crossoverami, które z roku na rok są coraz popularniejsze.

AutoVIPek

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Udostępnij

Wszystkie prawa zastrzeżone | All rights reserved Magazyn VIP 2022