Nissan X-Trail

Nissan X-Trail – ku nowej przygodzie

Opublikowano: 7 listopada 2019

W nowy Nissanie X-Trail japoński koncern zastosował rozwiązania zbieżne z oczekiwaniami klientów oraz ze światowymi trendami motoryzacyjnymi. Zmiany wiążą się przede wszystkim z nadaniem SUV-owi nowej sylwetki oraz ponownym skonfigurowaniem całego wyposażenia. Samochód został wydłużony o 5 cm – do 469 cm, otrzymał nowocześniejsze reflektory i odświeżony przedni grill

Inwestycja w sztandarowy model Nissana była bardzo dobra, ale jak się okazało, niewystarczająca, bowiem aktywność konkurencji wymusiła na marce jeszcze jedną modyfikację. Dzisiaj Nissan może pochwalić się uzupełnieniem modelu X-Trail o nowe jednostki napędowe, mianowicie: 1.7 dCi oraz 1.3 DIG-T. Przyjrzyjmy się bliżej dostępnym w salonach wersjom Nissana X-Trail o bardziej sportowym designie. To z pewnością auto z pazurem i niezmiennie obiekt pożądania niemal każdego amatora SUV-ów.

Nissan X-Trail jest dostępny w wersji 5- oraz 7-osobowej. Posiada 21 cm prześwitu, a szerokość auta (182 cm) umożliwia przewóz aż czterech rowerów albo sześciu par nart. Oryginalnym rozwiązaniem, które na pewno pobudzi wyobraźnię każdego łowcy przygód, jest konstrukcja umożliwiająca montaż sztywnego namiotu dachowego. Samochód jest również przystosowany do uciągu przyczepy o masie 2 ton. Wszystko to sprawia, że Nissan X-Trail jest idealną opcją dla aktywnych rodzin, uwielbiających dalekie plenerowe eskapady po szosach i bezdrożach.

Nowe ekowersje Nissana X-Trail w liczbach

Czas zajrzeć pod maskę naszego towarzysza wypraw. Na pierwszy strzał weźmy silnik benzynowy. To dobrze znana konstrukcja, m.in. z Dacii, Mercedesa i Renault. Tutaj japoński producent zaoferował nam silnik o mocy 160 KM oraz moment obrotowy na poziomie 270 Nm, które zostały zintegrowane z 7-biegową automatyczną skrzynią DCT. Zaskoczeniem może być fakt, że tę wersję X-Traila wyposażono wyłącznie w napęd na przednią oś. Przedstawiona konfiguracja przekłada się na przyspieszenie auta do setki w 11,5 s oraz prędkość maksymalną do 198 km/h. Co prawda, nie są to oszałamiające osiągi, jednak brak rewelacyjnej dynamiki rekompensuje wysoka kultura i płynność pracy jednostki, pozbawiona niepożądanych szarpnięć oraz wibracji nawet w ekstremalnych przedziałach temperatur.

Przesiadając się do nowego diesla o pojemności 1,7 l, mamy do dyspozycji 150 KM i 340 Nm, co daje 12,7 s do 100 km/h. Samochód możemy rozpędzić do 194 km/h, majstrując przy 6-biegowej skrzyni manualnej i korzystając z przedniego napędu. Szybka i precyzyjna zmiana poszczególnych przełożeń to cecha charakterystyczna tej bezstopniowej technologii skrzyni biegów. Jeśli chodzi o spalanie, to w przypadku diesla producent przewiduje ok. 7 l/100 km, natomiast dla auta z silnikiem benzynowym ok. 8 l/100 km w cyklu mieszanym.

Warto zauważyć, że odesłanie na emeryturę większych silników przekłada się na mniejszą emisję CO2 i pozytywny efekt proekologiczny.

Innowacyjny napęd – wsparcie w każdych warunkach

Inteligentny i intuicyjny napęd funkcjonuje automatycznie, przesyłając moc do kół, które w danym momencie tego potrzebują. Stwarza to niesamowity komfort jazdy w różnych warunkach terenowych oraz pogodowych, bowiem Nissan X-Trail doskonale rozprowadza siłę między przednimi i tylnymi kołami, gwarantując płynny, stabilny uciąg.

W trudnym terenie można aktywować drugą oś za pomocą specjalnego pokrętła, jednak należy pamiętać, że pełny napęd 4×4 zadziała do prędkości nieco ponad 40 km/h. W zupełności wystarcza to jednak do bezpiecznego pokonania wymagających, śliskich, górzystych podjazdów.

Co jeszcze kryje nowy Nissan X-Trail?

SUV ma na wyposażeniu mnóstwo przydatnych systemów, które poprawiają bezpieczeństwo i komfort podczas prowadzenia samochodu. Nissan X-Trail dysponuje zintegrowanym asystentem parkowania z 360-stopniowymi kamerami, systemem monitorowania martwego pola, utrzymywania jazdy po jednym pasie ruchu, jak również tempomatem (działa też w korkach).

Wypada jeszcze zajrzeć do środka auta. Elektrycznie otwierana tylna klapa odsłania całkiem sporą przestrzeń bagażnika. W wersji 5-osobowej ma on pojemność aż 565 l, natomiast przy 7 osobach tracimy na kubaturze bagażowej 120 l.

Ile kosztuje ta przyjemność?

Podstawowy model w nowej gamie jednostek to wydatek rzędu niespełna 100 tys. zł (Visia). Za „benzyniaka” musimy zapłacić od 113 tys. zł, ale w pakiecie otrzymamy przy okazji wyższy standard wyposażenia (Acenta).

Chcąc kupić Nissana X-Trail dCi 150 XTRONIC 4×4, musimy sięgnąć do kieszeni nieco głębiej, ponieważ to cudo wyceniono na 153,5 tys. zł. Pamiętajcie, że z końcem roku warto polować na okazje wyprzedażowe.

X-Trail, czyli kompleksowo

Nissan X-Trail to świetny pojazd na mniejsze i większe wypady za wielkomiejską dżunglę. Rosnąca świadomość zdrowego trybu życia oraz moda na sportowy styl sprawiają, że ludzie coraz częściej poszukują aktywnych form wypoczynku w rożnych regionach kraju i świata. Nissan X-Trail sprawi, że bezpiecznie i komfortowo dotrzesz do celu swojej podróży, zabierając ze sobą cały niezbędny sprzęt, a w razie potrzeby zapewni także wygodny nocleg.

Tekst: AutoVIPek

Udostępnij ten post:



  • zainteresowany pisze:

    Wypada sprawdzić czy samochód tak samo dobry jak artykul. Byłem ostatnio na extreme wolf, moglem sobie go wypożyczyć, bo warunki do testowania byly tam wyśmienite!! Podoba mi się to auto.

  • malygaraz pisze:

    Wie ktoś na jaka wysokość otwiera sie klapa bagaznika ???

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *


Powiązane treści
Serwis klimatyzacji samochodowej
Niemal wszystkie popularne modele samochodów, które zostały...
powłoka ceramiczna
Wiele osób ceni sobie wizualny aspekt swojego samochodu. Lśn...
Auta poleasingowe
Każdy kierowca szukający now...
Felgi zimowe
Wraz z nadejściem zimy, większość kierowców zaczyna się zast...
Ferrari 458
Wielu miłośników motoryzacji chciałoby przynajmniej raz prze...