Nowa Dacia Duster

Nowa Dacia Duster – co warto wiedzieć?

Opublikowano: 11 kwietnia 2020

Wiele osób, gdy dowiedziało się, że nowa Dacia Duster ma być wyposażona jedynie w 100-konny 3-cylindrowy jednostkę, zaczęło powątpiewać, czy taki silnik poradzi sobie z napędzaniem całkiem sporego nadwozia. Część z nich trafnie zauważało, że zastępowany jest 105-konny atmosferyczny silnik, a dodatkowa turbina sprawi, że jazda będzie o wiele przyjemniejsza. Inni mówili o jedynie trzech cylindrach i niedużej mocy. Jak to wygląda w rzeczywistości?

Dlaczego producent wprowadził takie zmiany?

Dla wielu może to być zaskoczenie, jednak nowy silnik 1.0 TCe sprawuje się naprawdę dobrze. Dlaczego producent wprowadził takie zmiany? Było to oczywiście spowodowane nowymi normami odnośnie do emisji spalin obowiązującymi w Europie. Poprzedni wolnossący silnik nie zdołał im już sprostać. Ponadto sporo ludzi narzekało na słabą dynamikę tamtej jednostki oraz konieczność korzystania z wysokich obrotów, a takie działanie wiązało się oczywiście z większym zużyciem paliwa.

Nowe jednostka TCe o mocy 74 kW to silnik trzycylindrowy. Przy 2750 obrotów na minutę, jest w stanie osiągnąć 160 Nm. W nowym Dustrze została zaimplementowana pięciobiegowa skrzynia biegów, co odbija się na większym zużyciu paliwa, jednak tylko i wyłącznie na autostradzie. W przypadku gdy podróżujemy w mieście, a nawet drogami szybkiego ruchu takie rozwiązanie będzie w pełni wystarczające. Dzięki wykorzystanej turbinie silnik odpowiada szybko na każde naciśnięcie pedału gazu. W rzeczywistości przyśpieszenie wygląda dużo lepiej niż na papierze. Nie ma co się oszukiwać, jeśli się postaramy, możemy znaleźć się nawet w pierwszej trójce na światłach.

Brak filtra cząstek stałych, a także pośredni wtrysk paliwa

Spora liczba osób, rozważająca zakup nowej Daci Duster ucieszy fakt, że w tej jednostce nie spotkamy się z filtrem cząstek stałych. Co to oznacza? Wiąże się to ze znacznie mniejszymi kosztami eksploatacyjnymi, jak i produkcyjnymi. Został tutaj również zaimplementowany pośredni wtrysk paliwa. Dzięki niemu możemy być pewni, że samochód świetnie będzie znosił niedługie miejskie trasy.

Zimowe nagrzewanie

Każdy z nas nie przepada za długim oczekiwaniem, na nagrzanie się samochodu. W nowej Daci Duster tego nie doświadczymy. Nawet po długiej nocy na mrozie, będziemy mogli spodziewać się ciepłego powietrza w kabinie, zaledwie po kilku minutach jazdy. Jest to ogromna zaleta w szczególności dla osób, które stronią od niskich temperatur.

Czy 100 koni mechanicznych to wystarczająco dużo?

W tym celu możemy zajrzeć do danych technicznych popularnego Volkswagen Polo, wyposażonego w silnik 1.0 TSi. Dacia Duster waży zaledwie 46 kilogramów więcej od tego samochodu, czyli równe 1191 kilogramów. Co więcej, jest to o 49 kilogramów mniej niż poprzednia wersja z silnikiem 1.6 SCe. Przyśpieszenie do setki równa się 12,5 sekundy, jednak ten parametr nie oddaje w pełni, zachowania tego samochodu na drodze. Mówiąc prosto, nowa Dacia Duster z silnikiem 1.0 TCe to auto, którym można się swobodnie, przyjemnie oraz sprawnie poruszać.

Jak sprawa wygląda z hałasem?

Co ciekawe do około 3 tysięcy obrotów na minutę w kabinie jest naprawdę bardzo cicho. Nawet przy okolicach 3500 obrotów nie można na nic narzekać, właśnie przy takiej ilości możemy podróżować z prędkością 140 km/h. Kiedy przekroczymy tę granicę, możemy zacząć bardziej odczuwać hałas. Jednak takie prędkości rozwijamy stosunkowo rzadko, dlatego nie można tego nazwać wadą.

Nowa Dacia Duster – zużycie paliwa

Sensowny zakres pojawia się w okolicach 1800 obrotów. To właśnie ten moment, w którym 100-konny silnik zyskuje odpowiednio dużo sił, aby rozpędzać Dustera. Maksymalnego momentu obrotowego doświadczymy już przy 2750 obrotów na minutę. Biegi działają bardzo gładko, dlatego Dacią możemy naprawę przyjemnie oraz sprawnie przyśpieszać. Oczywiste jest, że im bardziej będziemy testowali możliwości tej jednostki, tym z większym zużyciem paliwa będziemy musieli się liczyć. W takich chwilach będzie ono wynosiło około 8-9 litrów na 100 kilometrów. Przy nieco spokojniejszej jeździe jesteśmy w stanie zejść poniżej 7 litrów.

Wrażenia z jazdy

Odczucia z jazdy są znacznie lepsze niż w przypadku poprzednika z silnikiem 1.6 SCe. Turbina sprawia, że silnik naprawdę dobrze przyśpiesza po przekroczeniu 1800 obrotów. W związku z tym do jazdy miejskiej oraz podmiejskiej jest to idealny wybór. W przypadku, gdy często podróżujemy po autostradzie, nowa Dacia Duster również sobie poradzi, jednak warto wziąć pod uwagę także inne opcje. Ruszanie ze świateł również przebiega bardzo żwawo. Manewrowanie czy wyprzedzenia to wielkie zalety tego samochodu.

Nowa Dacia Duster

Dla kogo nowa Dacia Duster?

Nowa Dacia Duster będzie idealnym wyborem dla osób, które potrzebują samochodu, aby dojeżdżać do pracy. Na krótsze trasy jest to wręcz idealne auto, które ma wiele zalet. Nieduże zużycie paliwa czy łatwe manewrowanie sprawia, że jazda jest bardzo przyjemna i niezbyt kosztowna. Raz na jakiś czas możemy również wybrać się w dłuższą trasę. Nawet w takiej roli nowa Dacia Duster sobie poradzi i sprosta naszym oczekiwaniom.

AutoVIPek

Udostępnij ten post:



  • Jan Kowalik pisze:

    Auta ciekawe jednak cena nie najniższa

  • Piotr Nowak pisze:

    Samochód świetny jednak ten złoty kolor zupełnie nie pasuje

  • Abc pisze:

    Ten kolor sprzedaje się najlepiej. I moim zdaniem jest super.

  • Anonim pisze:

    I to wspomaganie elektryczne porażka hydrauliczne było bardzo dobre

  • Użytkownik pisze:

    I to wspomaganie elektryczne porażka hydrauliczne było bardzo dobre

  • Ed pisze:

    Najlepszy SUV w tej kategorii cenowej.

  • Krzysztof pisze:

    Powyciągali nadkola, wyciszenie, konserwacje podwozia, stare klamki dali gwarancja tylko 6 lat i chcą min 60-70 tys. Za drogie przy takim stanie.

  • Anonim pisze:

    dla robola zbyt drogo ale dla pisioruw może być

  • Anonim pisze:

    I jak taki SUV ma ciągnąć jacht

  • Elpi pisze:

    Witam szanowna redakcję. Zastospiny silnik 1.6 Sce miał 115 koni a nie jak w podajecie 105 km. 105 konny był montowany w poprzednich modelach Dustera, a co do Nm to nowy silnik ma 170. Pozdrawiam.

  • Medrzec pisze:

    Fajne auto za rozsądne pieniądze.

  • Krzych pisze:

    Do Nowaka-nie musisz brać złoty kolor który kosztuje dodatkowe 2000 zł, podstawowy kolor, bez dopłaty, to biały lub granatowy.

  • Jan Nowak pisze:

    Silnik 1,6 ma 115 koni a nie 105. Zmieniając lepsze na gorsze chwalimy gorsze że jest lepsze. ?

  • Zachar pisze:

    Silniki trzy cylindrowe, doładowane, wysilone, pałace dużo to najgorsza rzecz dla współczesnych samochodow

  • Komandos ☠️ pisze:

    Jest tu kilka nieścisłości . Od 2018 r . silnik 1.6 sce miał 114 KM a nie 105 , był wystarczająco dynamiczny , cichy i nie terkotał jak kaszlak . Nie spalił mi nigdy więcej niż 7.5l , a żywotność silnika 4 – to cylindrowego jest zdecydowanie dłuższą , odpadają też problemy z turbiną .

  • Anonim pisze:

    Kupiłem mam 500 km przejechane tym autkiem benzyna i gaz jestem zachwycony prawie wszystkim

  • Anonim pisze:

    Kolorem nie jeździsz a kolorów jest do wyboru chyba 24 albo więcej

  • Anonim pisze:

    A widziałeś ceny innych takich modeli

  • Xxxx pisze:

    Ałto jak na Rumunię okej, bo my takiej nawet produkcji nie mamy, bo taka jest nasza polityka, a tak Polakom się Wcisk że to auto jest super i kupujcie bo jest modne, a to szajc…..

  • Anonim pisze:

    To jest lipa nie ma co porównywać do innych suwow

  • staszek pisze:

    8 liter spalanie to jakaś pomyłka. Ten samochód jest dla bogaczy (szejków).

  • staszek 116 pisze:

    8 liter spalanie to jakaś pomyłka. Ten samochód jest dla bogaczy (szejków).

  • WordPress › Błąd