Najnowsza odsłona Porsche 911 została zaprezentowana po raz pierwszy w 2018 roku. Producent stopniowo uzupełnia gamę o kolejne wersje tego legendarnego auta. W czerwcu 2021 roku zadebiutowała odmiana GTS. Co ciekawe, jest ona dostępna jako coupe, kabriolet oraz targa. Czym charakteryzuje się ten wariant?
Porsche 911 uchodzi za wzór samochodu sportowego. Długa maska (a w zasadzie to pokrywa bagażnika), kabina pasażerska z opadającym dachem oraz silnik zamontowany z tyłu to jego najbardziej charakterystyczne elementy. Wersja GTS wyróżnia się przede wszystkim czarnymi wstawkami na nadwoziu – ramkami szyb oraz wypełnieniami reflektorów. Wersja Targa cechuje się również czarnym pałąkiem ochronnym, tak charakterystycznym dla tej odmiany. To jednak nie wszystko, albowiem każdy z wariantów wyposażony jest w pakiet Sport Design, na który składają się zmieniony pas przedni i tylny, a także osłony progów. Co więcej, zainteresowani mogą dokupić również pakiet Lightweight Design, który obniża masę pojazdu i zarazem pozwala na zwiększenie docisku. Dzięki niemu samochód może być lżejszy nawet o 25 kg.
Ten sam kolor dominuje także wewnątrz pojazdu. Można w nim znaleźć sportową kierownicę, a także specjalnie skróconą dźwignię zmiany biegów. Podczas dynamicznej jazdy z całą pewnością znakomicie sprawdzą się nowe fotele. Co ciekawe, Porsche zrezygnowało z niektórych elementów wyciszenia, aby do wnętrza docierało więcej odgłosów silnika. Rozwiązanie to ma uczynić jazdę jeszcze bardziej przyjemną.
Na uwagę zasługują również niezwykle rozbudowane multimedia. Stosując komendę „Hej Porsche”, można obsługiwać niektóre funkcje pojazdu głosowo.
Najnowsze Porsche 911 GTS napędzane jest tradycyjnym dla tego modelu sześciocylindrowym bokserem. Ma on 3 litry pojemności i generuje moc maksymalną na poziomie 480 KM, z kolei maksymalny moment obrotowy to 570 Nm. Za przeniesienie napędu odpowiada ośmiostopniowa dwusprzęgłowa skrzynia biegów albo siedmiobiegowa przekładnia manualna. Samochód rozpędza się od 0 do 100 km/h w czasie zaledwie 3,3 sekundy.
Mocny silnik to nie jedyny istotny element samochodu sportowego. Ważne jest bowiem także odpowiednio zestrojone podwozie, które zapewni szybkość w zakrętach. W najnowszym 911 GTS zastosowano system Porsche Active Suspension Management (PASM). Umożliwia on błyskawiczną zmianę charakterystyki pracy amortyzatorów, co przekłada się na natychmiastowe ich dopasowanie do warunków panujących na drodze.
Wzmocnione zostały także hamulce. Z przodu zastosowano tarcze o rozmiarze 20 cali, natomiast z tyłu 21-calowe. Zgodnie z konwencją modelu obręcze kół są czarne, co jeszcze bardziej podkreśla charakter wersji GTS.
Porsche 911 jest jednym z najbardziej kultowych samochodów w historii motoryzacji. Doczekał się on ośmiu generacji oraz licznych wersji. Najnowsza odmiana GTS łączy w sobie niezwykłe osiągi oraz komfort jazdy. Co więcej, z racji faktu, iż dostępna jest ona w trzech wersjach nadwoziowych (coupe, kabriolet i targa), zainteresuje ono nie tylko miłośników wygodnego podróżowania, ale też jazdy pod gołym niebem. GTS spełni również oczekiwania osób, które od czasu do czasu lubią wybrać się na tor bądź też w podróż górskimi serpentynami.
AutoVIPek
Dodaj komentarz