Przypomnijmy, że ten kultowy samochód produkowano w latach 1988–1995. Czy to będzie jego wielki powrót po 20 latach? O tym przekonamy się wkrótce, wspomnę tylko, że w 1989 r. Fiat Tipo otrzymał nagrodę Europejskiego Auta Roku.
Najciekawsza w reaktywowanym modelu jest stylistyka – niezwykle odważna, włoska, a – co najważniejsze – nie zdradza swojej ceny. Włosi postarali się i ponad 2 tys. ekspertów spędziło nad projektem nowego Tipo sporo czasu. Kompaktowy sedan charakteryzuje się elegancką i proporcjonalną linią nadwozia oraz dość dużym bagażnikiem o pojemności 520 litrów. Jego podstawowa wersja otrzymuje m.in.: ESP, czołowe poduszki powietrzne, klimatyzację, system audio z portami USB oraz AUX, centralny zamek z pilotem, elektryczne szyby przednie, a także regulowaną w dwóch płaszczyznach kolumnę kierownicy. Nieco droższe wersje wyposażone są w elementy, które zwiększają komfort jazdy, m.in. wielofunkcyjną kierownicę, tempomat, system multimedialny Uconnect, kamerę cofania oraz nawigację TomTom.
Na uwagę zasługuje także niezwykle estetyczne wnętrze nowego Fiata – centralnym elementem kokpitu jest wyświetlacz systemu multimedialnego. Poniżej umieszczone zostały wloty powietrza, a tuż pod nimi zestaw głównych przełączników i panel sterowania klimatyzacją. W aucie jest dość duża przestrzeń, z przodu zmieszczą się nawet ludzie o wysokim wzroście, a na tylnej kanapie usiądą bez problemu trzy osoby.
Nowe Tipo może być napędzane silnikami benzynowymi. Do wyboru są jednostki 1.4 o mocy 95 KM oraz 110-konne 1.6, które są łączone z automatyczną skrzynią biegów. Dostępne są też turbo diesle, szczególnie cenione za oszczędność jednostki Multijet II 1.3 / 95 KM oraz 1.6 / 120 KM.
Fiat Tipo w wersji sedan dostępny jest w Polsce w czterech poziomach wyposażenia: Tipo, Pop, Easy, Lounge. Tipo zdobył tytuł „Autobest 2016”, czyli prestiżową nagrodę na rynku motoryzacyjnym, która jest przyznawana przez dziennikarskie jury z 26 krajów.
Tekst: AutoVIPek
Dodaj komentarz