Menu
Nowy Hyundai Kona

Nowy Hyundai Kona – czy znów pobije rekordy?

Przełom roku to czas, kiedy oczy fanów motoryzacji jeszcze bardziej skierowane są w stronę producentów samochodowych. Mimo że rok 2020 nie do końca był dla nich łaskawy, w ofertach poszczególnych marek pojawiły się nowości. Jedną z nich jest nowa odsłona Hyundaia Kona. Jaka jest i co ją wyróżnia, to pytania, które zadają sobie potencjalni zainteresowani.

Co wiemy o Hyundai Kona?

Samochód ten, nie tak dawno, bo zaledwie w 2017 roku miał swoją premierę. Stał się tym samym najmniejszym z SUV – ów oferowanych przez tego południowokoreańskiego producenta. Jego niewielkie rozmiary sprawiły, że ludzie pokochali ten samochód i często wybierali Konę, jako auto do miasta. Od premiery, tylko na rynkach europejskich, sprzedano ponad 200 000 egzemplarzy tego modelu, co jest mocno satysfakcjonującym wynikiem, zważając na obecną sytuację gospodarczą. Nie dziwi więc decyzja o wprowadzeniu pewnych innowacji w modelu, które przekładają się nie tylko na zmianę designu, ale także na ulepszenie funkcji, które bezpośrednio przekładają się na komfort podróżowania. Hyundai prócz zmian w standardowej wersji modelu, zdecydował się także na wprowadzenie do oferty usportowionej wersji z oznaczeniem N Line.

Nowy Hyundai Kona

Nowe jednostki napędowe.

Nowa Kona dostępna jest w wersji z silnikami benzynowymi i w hybrydzie. Zmiany pociągnęły za sobą odejście od silników diesla, co może niektórych nieco zmartwić. Podstawowa jednostka zastosowana w tym modelu do benzynowy silnik z turbodoładowaniem 1.0 T – GDI o maksymalnej mocy 120 KM. Kona dostępna jest z dwiema wersjami skrzyni biegów, 6 – biegową, manualną (6MT), a także 7 – biegową, dwusprzęgłową (7DCT). Drugi wariant cechuje znacznie większą elastyczność, a także mniejszy czas przyspieszania. Kona dostępna jest także w wersji silnikowej 1.6 T – GDI, o maksymalnej mocy 198 KM w porównaniu do 177 KM, oferowanych przez poprzednią generację. W przypadku topowej jednostki w standardzie oferowana jest z 7 – biegową dwusprzęgłową skrzynią, dostępną również w niższym modelu. Standardowo Hyundai Kona posiada napęd na przednie koła, ale za dopłatą mamy możliwość wyboru opcji napędu na cztery koła.

Poprawione jednostki mogą poszczycić się nie tylko lepszymi osiągami, ale także niższym spalaniem (nawet do 1,5l/100km) oraz niższa emisja spalin (do 18% w porównaniu z wcześniejszym modelem).

Jak już wspominaliśmy, Hyundai Kona dostępny jest także w wersji hybrydowej z silnikiem 1.6 GDI. Jednostka ta posiada 105 KM oraz 44 – konny silnik elektryczny. W rezultacie otrzymujemy maksymalna moc wynosząca 141 KM. W przypadku hybrydy zastosowana została 6 – stopniowa, dwusprzęgłowa skrzynia biegów (6DCT).

Nowy Hyundai Kona

Cztery wersje wyposażenia.

Nowy SUV od Hyundaia dostępny jest w czterech wersjach wyposażenia: Classic Plus, Comfort, Style i Premium.

Classic Plus

To najniższa możliwa wersja modelu. Oferowana jest z podstawowym silnikiem 1.0 T – GDI oraz 6 – stopniową, manualną skrzynią biegów. W odróżnieniu od wcześniejszej wersji, jej wyposażenie nieco się zmieniło. Najbardziej widoczną zmianą jest zastosowanie systemu multimedialnego z 8 – calowym, dotykowym wyświetlaczem, cyfrowym radiem DAB z możliwością bezprzewodowego sterowania telefonem. Nowa wersja oferuje także komputer pokładowy z 4,2 – calowym wyświetlaczem, kamerę cofania z dynamicznymi liniami pomocniczymi, asystenta unikania kolizji czołowych z wykrywaniem pieszych, system podążania na pasie ruchu, system monitorowania tylnej kanapy oraz system ratunkowy eCall. Tak wyposażoną Konę dostaniemy już za 73 900 złotych.

Comfort

Hyundai w tej wersji wyposażenia dostępny jest z obiema wersjami silników benzynowych. Za podstawowy silnik z wyposażeniem Comfort zapłacić musimy 80 200 złotych, jeśli zdecydujemy się na 7 – biegową skrzynię biegów, cena ta wzrośnie o kolejne 7 000 złotych. W przypadku zakupu mocniejszej wersji silnikowej samochód dostępny jest za 96 200 złotych, a koszt napędu na cztery koła to dodatkowe 7 000 złotych.  W wersji Classic mamy możliwość zakupu również jednego z dwóch dostępnych pakietów. Winter, który wzbogaca wersję o podgrzewane fotele i kierownicę, która kosztuje 1 100 złotych. Drugi z pakietów, Navi w cenie 4 500 złotych zawiera system multimedialny z 10,25 – calowym dotykowym ekranem, cyfrowym radiem DAB,  fabryczną nawigacją i systemem Blue link, a także system Premium Audio KRELL z głośnikami wysokotonowymi, głośnikiem centralnym i wzmacniaczem.

Style

Podstawowy silnik benzynowy w 6 – stopniową skrzynią biegów dostępny jest w tej wersji za 88 400 zł, a za dopłatą wynoszącą 5 000 złotych możemy wybrać automatyczną skrzynię 7 – stopniową. Do wersji Style możemy dokupić pakiet Navi w niezmienionej cenie, a także pakiet Tech za 6 500 złotych. W jego skład wchodzi wyświetlacz Head-up, inteligentny tempomat z funkcją Stop&Go, elektryczny hamulec postojowy z funkcją Auto Hold, elektrycznie składane lusterka, asystent monitorowania martwego pola czy system FCA z wykrywaniem rowerzystów.

Premium

Ostatni dostępny wariant wyposażenia zakupić możemy jedynie z topową wersja silnika i zapłacić za niego musimy 112 400 złotych. W tej cenie otrzymujemy już pakiety Tech i Navi. Jeśli zdecydujemy się na zakup elektrycznie sterowanego okna dachowego, musimy liczyć się z kosztem 5 000 zł. W tej samej cenie możemy zakupić również pakiet Leather, w którym otrzymujemy wentylowane przednie fotele, a także skórzaną tapicerkę.

Decydując się na zakup hybrydowej wersji Hyundai Kona, możemy wybierać spośród trzech wariantów wyposażenia. Comfort za 100 500 złotych, Style za 108 500 złotych oraz Premium w cenie 122 500 złotych.

Nowy Hyundai Kona

Możliwość personalizacji.

Prócz możliwości wyboru wersji silnikowej i wyposażenia, Hyundai oferuje także możliwość wyboru koloru nadwozia. Bez dopłat możemy wybierać spośród 10 kolorów oferowanych przez producenta, jeśli zdecydujemy się na lakier specjalny Atlas White lub Ignite Flame musimy dopłacić 1 000 zł. W przypadku wyboru innego koloru lakieru zarówno w wersji metalicznej, jak i perłowej, dopłatą wynosi 2 600 złotych.

AutoVIPek

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Udostępnij

Wszystkie prawa zastrzeżone | All rights reserved Magazyn VIP 2021