Nowy model Mercedes-Maybach Klasa S to nowa definicja prawdziwego luksusu. Najwyższej jakości materiały, dopracowane najmniejsze szczegóły wykonania, wyjątkowe poczucie komfortu, nowoczesna technologia i osobisty asystent – przenoszą codzienną jazdę na zupełnie inny poziom.
Pierwszy model Mercedesa Maybach Klasy S zadebiutował w salonie w Los Angeles w listopadzie 2014 roku. Od tamtego momentu na całym świecie wprowadzono około 60 000 egzemplarzy. Rok 2019 okazał się niezwykle bogaty – na rynku chińskim model zanotował aż dwucyfrowe zainteresowanie, które oscyluje na około 12 000 samochodów. Największymi rynkami zbytu w ostatnich latach były: Rosja, Korea Południowa, Stany Zjednoczone oraz Niemcy.
Obecnie jest to najbardziej luksusowy model w ofercie niemieckiej marki. Konstrukcję samochody Mercedes-Maybach Klasy S oparto na przedłużonej wersji Klasy S (rozstaw osi dłuższy o 18 cm w porównaniu do długiej wersji Klasy S).
Wiadomo już, że na niektórych rynkach sprzedaż rozpocznie się przed końcem 2020 roku, jednak w Niemczech model do sprzedaży trafi dopiero wiosną 2021 r. Na rynku USA i Chin model wchodzi w kwietniu 2021 r., natomiast pozostałe państwa Europy będą mogły się nim cieszyć dopiero latem 2021 r.
Mercedes-Maybach Klasy S stanowi klasyczną trójbryłową limuzynę, którą wyróżnia pokrywa silnika z chromowaną tzw. płetwą, jak również charakterystyczna dla Mercedesa-Maybacha osłona chłodnicy, która posiada pionowe, trójwymiarowe listwy ozdobne.
Dłuższy rozstaw osi, całkowicie promuje komfort tylnych pasażerów, bowiem to oni najbardziej korzystają z tego luksusowego rozwiązania.
Mercedes-Maybach Klasy S znacznie przekracza wszelkie oczekiwania, zapewniając najwygodniejszą jazdę na tylnych siedzeniach. Standardowe fotele Executive w połączeniu z pakietem szoferskim sprawiają, że tylna część kabiny może być optymalnym miejscem do pracy lub do relaksu. Nie brakuje tu również luksusowych detali, takich jak drewniane wykończenia z tyłu oparć przednich foteli oraz pomiędzy siedzeniami z tyłu w pakiecie First Class.
Jednostki napędowe pojazdu są częściowo wspomagane elektronicznie, co zapewnia dodatkową porcję mocy. Elekryfikacja realizowana jest poprzez rozrusznik zintegrowany z alternatorem drugiej generacji – ISG. Dzięki temu udało się praktycznie całkiem wyeliminować cały dwuczęściowy napęd pasowy, który został zastąpiony przez elektryczną sprężarkę klimatyzacji.
Cyfrowy świat niezauważalnie przenika się z tym analogowym. W kabinie tego luksusowego modelu może znajdować się nawet do pięciu ekranów kompatybilnych z najnowszym oprogramowaniem. W standardowym wyposażeniu znajduje się 12,8-calowy centralny wyświetlacz OLED, który funkcjonuje jako nowoczesne centrum sterowania. Na życzenie właściciela dostępny jest 12,3-calowy wyświetlacz 3D.
Dodatkowo model został wyposażony w kameralne oświetlenie, na które składa się aż 253 diod LED. Nowa odsłona Mercedesa-Maybacha oferuje dwie wersje kolorystyczne:
Dla tylnych pasażerów przygotowano również adaptacyjne oświetlenie, które można dostosować do spersonalizowanych preferencji w zakresie regulacji jasności, rozmiaru oraz kierunku wiązki światła. Nowa luksusowa limuzyna wyróżnia się jeszcze lepszym poziom niwelacji niepożądanych hałasów, drgań i wibracji (NVH). Szeroko zakrojone zabiegi z zakresu ograniczenia NVH miały na celu zauważalne zwiększenie komfortu podróżujących z tyłu. W okolicach tylnych nadkoli zastosowano dodatkową piankę absorbującą. Z kolei okna w słupkach C znajdujące się na wysokości głów pasażerów, wykonano je z grubszego, laminowanego szkła.
Inteligenty asystent wnętrza MBUX automatycznie podaje pas bezpieczeństwa, poprzez rozpoznanie ruchów oraz gestów, które śledzi za pomocą umieszczonych w podsufitce specjalistycznych kamer laserowych 3D. Nowy model samochodu wyposażony został w rozszerzony zakres działania funkcji ostrzegania w trakcie wysiadania, co gwarantuje pełne bezpieczeństwo podróżujących.
Seryjne wyposażenie modelu obejmuje zawieszenie pneumatyczne typu AIRMATIC z ciągłą regulacją tłumienia ADS+. Korzystając z trybów jazdy dostępnych w ramach systemu DYNAMIC SELECT, kierowca zyskuje możliwość modyfikacji pracy zespołu napędowego, ESP®, zawieszenia i układu kierowniczego. System DYNAMIC SELECT oferuje specjalny tryb jazdy MAYBACH, całkowicie skoncentrowany na komforcie.
Skrętna tylna oś nastawiona jest na poprawę zwrotności w obszarach zabudowanych, zmniejszając jednocześnie średnicę zawracania o prawie dwa metry. Użytkownicy mają do wyboru dwa warianty skrętnej tylnej osi, która może wynosić pod maksymalnym kątem 4,5° lub 10°.
Nowy model Mercedes-Maybach Klasy S to synonim luksusowego komfortu jazdy.
AutoVIPek
Piękny a Ja BESTIA