W marcu na targach motoryzacyjnych w Genewie Mercedes-Benz zaprezentuje swoją flagową limuzynę – Mercedesa klasy S z logiem Maybacha.
Najnowsza odsłona tego ekskluzywnego krążownika jest jeszcze bardziej wysublimowana. Wyróżnia ją nowy kształt osłony chłodnicy, który pierwszy raz pojawił się w prototypowym coupé Mercedesa – Maybachu 6, zaprezentowanym w 2016 roku. Jako opcja pojawi się też dwukolorowy lakier, który nawiązuje do poprzednich modeli Maybacha. Zamawiający będą mieli możliwość skonfigurowania lakieru według palety dostępnej w dziewięciu kombinacjach odcieni.
Nowością jest też podwójna bezbarwna powłoka lakieru, która w połączeniu z barwami nadwozia nadaje pojazdowi niespotykany dotąd blask z efektem lakieru fortepianowego. Cały proces związany z pokryciem nadwozia drugą warstwą bezbarwnego lakieru odbywa się ręcznie. Szlifowanie i polerowanie pomiędzy poszczególnymi warstwami jest wykonywane w taki sam sposób. Odpowiadają za to specjalnie przeszkoleni lakiernicy z zakładów Maybach Manufaktura.
Wnętrze nowego Mercedesa Maybacha – zgodnie z tradycją luksusu marki – pokrywają skóra i drewno. Podczas jazdy w środku panuje niewiarygodna cisza, kabina jest świetnie wyciszona, a w połączeniu z rozkładanymi tylnymi fotelami executive z masażem mamy wrażenie, jakbyśmy nie podróżowali autem. „Eska” w topowej wersji została wzbogacona o dwie nowe tonacje kolorystyczne wnętrza – armaniakowy oraz beż sawanny. Tapicerka nappa Maybach Exclusive w tonacji czarnej występuje w połączeniu z przeszyciami w kolorze miedzianym, platynowym lub złotym.
Mercedes będzie się poruszać na 20-calowych obręczach kół. Dostępne będą cztery wzory felg, w tym jeden znany z modelu Mercedes Maybach S Kabriolet. Maybach w wersji S 650 otrzyma dwunastocylindrowe serce o mocy 630 KM. Pierwsza setka pojawi się na liczniku po 4,7 sek. Jak przystało na limuzynę, flagowy model marki ze Stuttgartu mierzyć będzie prawie 5,5 m, a rozstaw osi to nieco ponad 3,3 m, co przekłada się na komfort pasażerów zasiadających na tylnej kanapie.
Poprzedni model limuzyny okazał się ogromnym sukcesem dla koncernu Mercedes-Benz. Świadczyć może o tym fakty, że od premiery poprzednika w lutym 2015 roku sprzedano ponad 25 tys. egzemplarzy, głównie w Rosji, USA i Chinach.
zdj. materiały prasowe
Dodaj komentarz