wyposażenie recepcji

O czym należy pamiętać, urządzając firmową recepcję?

Opublikowano: 31 października 2019

Pomieszczenie recepcyjne zawsze stanowi wizytówkę firmy czy instytucji. To właśnie recepcja jest pierwszym miejscem, jakie widzą odwiedzający, dlatego warto zadbać o jej właściwe i profesjonalne wyposażenie. Kluczowym aspektem jest tutaj stworzenie miejsca przyjaznego przybywającym do firmy, a jednocześnie zadbanie o ergonomię pracy recepcjonisty i bezpieczeństwo wszystkich osób wchodzących do budynku.

Najważniejsze wyposażenie recepcji

Osoby przybywające do firmy czy instytucji wyrabiają sobie wstępną opinię na jej temat, zaledwie przekraczając próg wejścia. Jak wiadomo, zatarcie nieprzyjemnego pierwszego wrażenia nie jest łatwe, dlatego warto już na etapie aranżacji recepcji zadbać o to, aby prezentowała się nienagannie oraz by odwiedzający czuli się dobrze, przebywając w tego rodzaju pomieszczeniu. Nie sposób przecenić tutaj roli, jaką na recepcji pełni lada. Zawsze czysta, całkowicie zabudowana od strony gości podkreśla profesjonalizm firmy, a jednocześnie subtelnie, ale skutecznie oddziela część reprezentatywną od przestrzeni przeznaczonej jedynie dla pracowników firmy. Solidny i odpowiednio duży mebel tego rodzaju pozwoli na ukrycie przed wzrokiem gości takich elementów jak sprzęt drukujący, podgląd monitoringu czy firmowe dokumenty.

Nie mniej istotnym elementem każdej recepcji jest również kącik dla oczekujących. Wygodna sofa, stolik kawowy, prasa oraz wieszak na wierzchnie ubrania to niezbędne wyposażenie, które pozwoli odwiedzającym poczuć się komfortowo i przyjaźnie w nowym otoczeniu. Co więcej, warto również wyposażyć punkt recepcyjny w zielone rośliny, które nie tylko zapewnią stały dopływ tlenu, ale również będą pełnić rolę estetyczną, ożywiając wyraźnie wnętrze.

Recepcja jako punkt informujący o zasadach bezpieczeństwa

Istotną rolą, jaką pełni recepcja, jest również udzielanie informacji przybywającym. Dlatego też w tego rodzaju pomieszczeniach powinien znajdować się zapas folderów i broszur informacyjnych na temat firmy i działania danej instytucji. Dobrym rozwiązaniem jest również zastosowanie tablicy informacyjnej, na której zamieszcza się np. ogłoszenia dotyczące bieżących wydarzeń lub plan rozmieszczenia punktów konsultacyjnych. Co więcej, recepcja, jako że przez nią przechodzą wszyscy wchodzący do budynku, powinna być również kluczowym punktem informacyjnym oznajmiającym o panujących w budynku zasadach bezpieczeństwa, jakich należy przestrzegać. Z tego względu do podstawowych opraw informacyjnych, jakie powinny znaleźć się w recepcji, należą: instrukcja pożarowa umiejscowiona przy drzwiach tuż obok instrukcji użycia gaśnic osadzonych z kolei nad tego rodzaju sprzętem, jak również oprawa kierunkowa informująca o wyjściu ewakuacyjnym (tego rodzaju oprawy można znaleźć na stronie http://awex.eu/pl/).

Recepcja to serce każdej firmy czy instytucji, dlatego też należy wyposażyć ją z należytą pieczołowitością. Pomieszczenie to powinno nie tylko stylowo i czysto wyglądać, ale również pełnić rolę informacyjną i zapewniać maksymalne poczucie bezpieczeństwa wszystkim przybywającym.

Tagi: , ,

Udostępnij ten post:



Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *


Powiązane treści
wdrożenie ERP
Proces wdrożenia w firmie systemu ERP (Enterprise Resource P...
Terminal płatniczy
Terminale płatnicze stanowią kluczowy element dla rozwoju ma...
zmiany w prawie podatkowym
Każdego roku dochodzi do mniejszych lub większych zmian w po...
Biuro serwisowane
Wiele firm nie korzysta z własnej przestrzeni biurowej, ale...
agencja kreatywna
Agencje kreatywne zyskują w Polsce na popularności —...