Obsługa prawna sklepu internetowego

Otwierasz sklep internetowy? Potrzebna Ci pomoc prawna

Opublikowano: 25 stycznia 2022

Rosnąca popularność zakupów przez Internet skłoniła ustawodawcę do przyjęcia przepisów, które mają na celu ochronę praw konsumentów oraz stworzenie im przyjaznych warunków do dokonywania zakupów i uiszczania płatności w sieci. Stąd też prowadzenie sklepu internetowego wymaga wsparcia prawnego, zarówno od strony technicznej, jak również w kwestii obsługi klienta. Dowiedz się, w jakich aspektach prowadzenia sklepu internetowego niezbędna okaże się konsultacja z prawnikiem.

Obsługa prawna sklepu internetowego – dlaczego jest niezbędna?

Witryny e-commerce należą do najbardziej rozbudowanych i funkcjonalnych stron internetowych, znacznie bardziej złożonych niż blogi czy informacyjne lub wizerunkowe strony www. Osoby logujące się na stronach e-sklepów podają swoje wrażliwe dane, takie jak adres czy numery kart płatniczych, dlatego konieczne jest zapewnienie pełnego bezpieczeństwa ich danych.

Inną kwestią jest prawo konsumenta do odstąpienia umowy kupna-sprzedaży, zawieranej na odległość. W tym zakresie obowiązują ścisłe, regulowane ustawą przepisy, których muszą przestrzegać właściciele sklepów internetowych – według nich konsument musi mieć zapewniony czternastodniowy okres, w którym bez podania przyczyny może dokonać zwrotu zakupionego produktu.

Za zmianami technologicznymi muszą nadążać regulacje prawne. W związku z tym obsługa prawna sklepu internetowego jest dzisiaj jednym z kluczowych czynników, wpływających na bezpieczeństwo prowadzenia tego typu biznesu.

W jakim zakresie prowadzenia e-commerce’u pomoże Ci prawnik?

W związku ze złożonością witryn sklepów internetowych oraz regulacjami, które mają na celu ochronę praw konsumentów, właściciele sklepów internetowych muszą zadbać o prawidłowości w wielu aspektów prowadzenia swojego biznesu. Obsługa prawna może okazać się niezbędna w przypadku:

  • sporządzaniu dokumentów, m.in. takich jak regulamin sklepu czy regulamin świadczeniu usług drogą elektroniczną;
  • zapewnienia zgodności wewnętrznych regulaminów z obowiązującymi aktami prawnymi;
  • negocjowania umów z dostawcami usług IT oraz firmami pozycjonującymi stronę sklepu w wyszukiwarkach internetowych;
  • rozpatrywaniu zwrotów i reklamacji;
  • rozwiązywaniu ewentualnych sporów, jakie mogą towarzyszyć procesowi odstąpienia umowy ;
  • sporów związanych z nieuczciwym działaniem konkurencji;
  • gromadzeniu i zarządzaniu danymi osobowymi zgodnie z ustawą RODO;
  • naruszaniu przez osoby trzecie własności intelektualnej.

Zadbaj o swój biznes

Naruszenie przepisów prawnych w czasie prowadzenia sklepu internetowego może wiązać się z konsekwencjami finansowymi, wizerunkowymi, a nawet prawnymi. W grę wchodzą bowiem wrażliwe dane konsumentów i bezpieczeństwo ich środków finansowych. Do tego dochodzą jeszcze prawne regulacje, które powinny być podstawą do formułowania wewnętrznych regulaminów sklepu. Wszelkie rozbieżności pomiędzy obowiązującymi aktami prawnymi a wewnętrznymi regulaminami niesie potencjalne ryzyko dla  stabilności i bezpieczeństwa Twojego sklepu internetowego.


PrestaShop — czy warto zainteresować się tym oprogramowaniem?

Udostępnij ten post:



Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *


Powiązane treści
zmiany w prawie podatkowym
Każdego roku dochodzi do mniejszych lub większych zmian w po...
windykacja
Sztuczna Inteligencja (AI) rewolucjonizuje procesy w...
rozwód
Najtrudniejszym krokiem małżeństwa, które posiada wspólne ma...
artykuły spożywcze do firmy
Zaopatrzenie firmy w artykuły spożywcze ma istotny wpływ na...
Kupno nieruchomości
Zastanawiasz się, czy podczas zakupu mieszkania od deweloper...