Najnowszy Peugeot 308 SW to niezwykle interesująca propozycja w segmencie kompaktowych kombi. Niektórzy spodziewali się pomniejszonego 508 SW, jednakże Francuzi zdecydowali się na inny projekt. Czy nowy model będzie cieszył się zainteresowaniem nabywców? Na pewno ma on wiele do zaoferowania.
Francuskie samochody cenione są za niebanalny styl. Nie inaczej jest w przypadku nowego Peugeota 308 SW. Samochód to klasyczne kombi, które wyróżnia się światłami do jazdy dziennej przypominającymi lwie kły. Poza tym przód jest typowy dla aut francuskiego producenta. Z tyłu zamontowano z kolei nowe lampy z graficznym motywem trzech linii. Całość prezentuje się elegancko i nowocześnie zarazem.
W stosunku do wersji hatchback kombi jest o 27 cm dłuższe. Dzięki temu ogólny projekt nadwozia jest bardziej smukły i lekki. Porównując nową generację do poprzedniej, należy zwrócić uwagę, że jest ona dłuższa o 60 mm. Z kolei rozstaw osi został zwiększony o 55 mm, co wpływa pozytywnie na komfort podróżowania na tylnej kanapie.
Wnętrze Peugeota 308 SW zostało utrzymane w futurystycznej konwencji, podobnie jak w przypadku innych modeli francuskiego producenta. Można w nim znaleźć niewielką kierownicę, nad którą zamontowano ekran zastępujący tradycyjne zegary. Rozwiązanie to stało się już jakiś czas temu elementem charakterystycznym dla Peugeota. Jeżeli zaś chodzi o konsolę środkową, to dominuje tutaj ekran dotykowy służący do obsługi funkcji pojazdu. Co ważne, Peugeot nie zrezygnował jednak ze wszystkich fizycznych przycisków, co powinno ucieszyć wielu potencjalnych nabywców.
W samochodzie z nadwoziem kombi ważną rolę odgrywają jego możliwości przewozowe. Otóż przy standardowym ustawieniu oparcia tylnej kanapy pojemność bagażnika wynosi aż 608 litrów. Po jego złożeniu przestrzeń bagażowa ulega powiększeniu do 1634 litrów. Dzięki temu możliwe jest przewiezienie naprawdę dużego ładunku. Nowy Peugeot z całą pewnością doskonale sprawdzi się w roli samochodu rodzinnego.
Jeżeli już mowa o wnętrzu pojazdu, warto nieco wspomnieć o jego wyposażeniu. Otóż samochód został wyposażony w różnego rodzaju systemy wspomagające jazdę. Na uwagę zasługuje aktywny tempomat z funkcją asystenta jazdy w korku, półautomatyczny asystent zmiany pasa ruchu, a także system dostosowujący prędkość podczas jazdy w zakrętach.
Pod maską nowego Peugeota 308 SW może pracować nowoczesny silnik benzynowy z rodziny Pure Tech o pojemności 1,2 litra (110 lub 130 KM), diesel Blue HDi o pojemności 1,5 litra (130 KM) oraz hybrydy plug-in, w których zastosowano 1,6-litrowy silnik benzynowy (180 lub 225 KM). Dostępne będą skrzynie manualne (6-biegowe) oraz automatyczne (8-stopniowe).
Jednostki te powinny zapewnić osiągi wystarczające w codziennej eksploatacji przy umiarkowanym zapotrzebowaniu na paliwo. Być może za jakiś czas pojawi się jeszcze jakaś inna ostrzejsza wersja przeznaczona dla miłośników sportowej jazdy.
AutoVIPek
zdjęcia: biuro prasowe Peugeot
Dodaj komentarz