Stylistyka zewnętrzna auta jest bardzo „konserwatywna”, ale zarazem niezwykle elegancka. Reflektory o dynamicznych i charakterystycznych kształtach oraz linia dachu i okien, a także muskularna linia nadwozia czynią model dość efektownym. We wnętrzu wyróżnia go kierownica, która jest wyraźnie mniejsza niż u konkurencji, lekko ścięta u dołu i wykończona miękką skórą. Nie tylko ona zasługuje na uwagę – cały kokpit charakteryzuje się intuicyjnym rozmieszczeniem elementów, zegary zlokalizowano na wysokości oczu kierowcy, w stronę którego zwrócony jest też duży i łatwy w obsłudze ekran. Deska rozdzielcza jest bardzo prosta stylistycznie – umieszczono na niej niewielką liczbę przycisków i przełączników. Elegancja i nowoczesna technologia zdominowały wnętrze nowego Peugeota 308. Pojemność i przestronność to także atuty francuskiego lwa, w przedniej części kabiny i w bagażniku ma więcej miejsca niż konkurenci.
W roku 2014 r. 308 wyposażono w nowe, oszczędne, ale dynamiczne i niezwykle wydajne silniki, które spełniają normę emisji Euro 6. To jednostki wysokoprężne o pojemności 2,0 l BlueHDi oraz jednostki benzynowe. Model 308 jest pierwszym autem marki Peugeot, w którym umieszczono nowy, turbodoładowany silnik 1,2L PureTech 130 S&S. Takie rozwiązanie wraz z manualną skrzynią biegów zapewnia ogromną przyjemność z jazdy oraz obniża poziom zużycia paliwa i emisji zanieczyszczeń.
Peugeot z pewnością należy do aut komfortowych, a to za sprawą elementów resorujących zawieszenia, które świetnie tłumią nierówności, a duży rozstaw osi zapewnia stabilność. Należy jednak pamiętać, że auto nie zostało stworzone do jazdy po krętych drogach, a raczej do wygodnego podróżowania. Nowy model Peugeota oferuje pełne wyposażenie, które zapewnia bezpieczną jazdę. W jego skład wchodzi m.in. Pakiet Aktywny Tempomat – aktywny regulator prędkości, system ostrzegania przed kolizją (ARC) oraz system automatycznego hamowania awaryjnego.
Dodaj komentarz